ראשי חדשות הכרזות מוצרים הוכרזה: ניקון D610 – מחזירים עטרה

הוכרזה: ניקון D610 – מחזירים עטרה

10
0

מוקדם יותר הבוקר הכריזה חברת ניקון על מצלמת ה-D610 מצלמת בעלת חיישן Full Frame אשר נועדה להוות עדכון (ובפעול סוג של "תיקון") לדגם ה-D600 אשר הוכרז בשנה שעברה עם שינויים מינוריים מאד.

ה-D600 הייתה אמורה להיות מצלמת הכניסה הראשונה בעלת חיישן FX (הכינוי של ניקון ל-Full Frame) – היא הייתה אמורה להיות קלה יחסית וקטנה (בהשוואה לאחיותיה המקצועיות) בעלת איכות תמונה ורגישות מעולה ובעיקר זולה יחסית. אבל משהו קרה בדרך. זמן קצר לאחר ההכרזה עליה החלו לצוץ ידיעות ברשת (עליהן גם אנחנו דיווחנו כאן כמובן) ולפיהן למצלמה יש בעיה של לכלוך שומני על החיישן אשר נובע כנראה ממערכת התריס החדשה של המצלמה (השונה מזו של ה-D800/D4 המתקדמות יותר). ניקון מעולם לא הודתה בבעיה ורק יצאה בהכרזה כי מי שחווה את הבעיה מוזמן להביאה למרכז שירות לבדיקה. אלא שהבעיות לא נפתרו כנראה סופית ומכל מקום בניקון החליטו כי בכדי לנקות לחלוטין את השולחן יוציאו גרסה חדשה לגמרי – D610.

ניקון D610 – הגרסה המתוקנת

D610 black

אז מה חדש ב-D610? כאמור מעט מאד:

  • מערכת תריס חדשה (אמורה לתקן כל זכר לבעיית הלכלוך על החיישן).
  • מהירות צילום רצף משופרת (6 פריימים לשנייה במקום 5.5).
  • מצב צילום רצף שקט יותר (3 פריימים לשנייה).
  • מערכת auto white balance משופרת.

מערכת תריס חדשה – D610

D610 front

למי שלא זוכר את המפרט של ה-D600 (המשותף כאמור גם ל-D610) – הינה תזכורת:

  • חיישן 24 מגה פיקסל FX בטכנולוגיית CMOS.
  • רגישות: 100-6400 ISO (עם הגברה עד 25,600 ISO).
  • מעבד: EXPEED 3.
  • מערכת פוקוס: 39 נקודות (משופרת מעט ביחס ל-D7000 אך מתקדמת פחות מזו ב-D7100).
  • מד אור בן 2016 פיקסלים.
  • מסך 3.2 אינצ' ברזולוציה גבוהה – 921 אלף נקודות.
  • עינית בעלת כיסוי של 100% (הגדלה של 0.7x).
  • מהירות תריס: 30-1/4000 שניות (בניגוד ל-1/8000 בדגמי ה-D7000 וה-D800).
  • וידאו: רזולוציה גבוהה מלאה (1080p – ב-24/25/30 פריימים לשנייה).
  • שקע למיקרופון חיצוני ושקע חיבור אוזניות לניטור הסאונד בעת צילום וידאו.
  • חיבור HDMI המאפשר הוצאת וידאו בלתי דחוס.
  • אחסון: זוג חריצים לכרטיסי SD/SDXC.
  • מבזק מובנה.
  • תאימות להתקן ה-WU-1b האלחוטי המאפשר העברת קבצים למכשירים ניידים ומשם לרשת.
  • גוף קומפקטי עשוי פלסטיק קשיח עם מגנזיום בחלק העליון והאחורי בלבד (ב-D800 המרכב הפנימי כולו עשוי מגנזיום).
  • סוללה: EN-EL15 (בדומה ל-D7100 ולניקון D800). עד 900 צילומים בין הטענות.
  • מחיר: 2000 דולר גוף בלבד; 2600 דולר עם עדשת ה-Nikon AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G ED VR.

המפרט המלא של הניקון D610 מצוי במערכת המפרטים של האתר.

D610 24 85 top

אנו ממליצים לקרוא את הידיעה המקורית שלנו אודות ה-D600 לפרטים נוספים אודות ה-D610.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

10 תגובות

  1. שלום

    08/10/2013 ב 2:55 PM

    למרות שהוציאו עדכון חדש למצלמה עדיין לא הוסיפו לה חיבור של SYNC ??? … מזל שעברתי לקנון

    השב

  2. עידו גנוט

    08/10/2013 ב 3:02 PM

    כי מבחינת ניקון זה לא חיבור שרלוונטי למצלמה ברמה הזאת (היא באותה רמה של ה-D7000 בערך). עד היום לא שמעתי הסבר טוב אחד מדוע החיבור הזה כל כך חשוב.

    השב

  3. ג, שיקגו.

    10/10/2013 ב 1:08 AM

    שאלה לגבי עניין הרוחב ומקדם הקיטוע ב-FX.
    תמיד קראתי שהיות וב-FX אין את הקרופ פקטור, ניתן לצלם "רחב באמת" בלי להפסיד את הרוחב כמו שקורה ב-DX, ושלמעשה צילום רחב זווית הוא עניין ל-FX בלבד.
    12ממ ב-DX הן 18ממ ב-FX ואני חושב שניתן להסכים שזה רחב מאוד, אפילו על DX.
    העניין הוא שאם קונים גוף FX, אין לדעתי שום עדשה שתיתן 18ממ על FX במחיר הגיוני ואיכות טובה.
    ה-14-24 של ניקון עולה הון, ענקית וכבדה. כל אחת מה-24ממ (לא משנה איזה F) צרות משמעותית יחסית ל-18ממ, ולצד שלישי אין שום דבר (בלי לספור צייס באלפיים דולר).
    לעומת זאת ל-DX יש שלל עדשות מהניקון 12-24 לטוקינה 12-28 ב-600$ "בלבד".

    נראה לי שקרופ או לא, מבחינת עשדות רחבות ה-DX מנצח בנוק אאוט.

    אני מפספס משהו?
    אשמח להסברים. תודה.

    השב

  4. עידו גנוט

    10/10/2013 ב 2:20 AM

    קודם כל FX זה כמעט תמיד עסק יקר מאד ולא כל כך בגלל הגוף כמו בגלל העדשות.

    האם אתה מפספס משהו – לא יודע – יש לך סאמיאנג 14 מ"מ שהיא עדשה סופר חדה – היא ידנית אבל אם זה בסדר לך אז יש לך עדשה מאד רחבה ומאד זולה. לא עולה לי בראש אם לסיגמא יש משהו איכותי מאד שהוא רחב (יש להם כמה וכמה אופציות בתחום הרחב והאולטרה רחב ל-FX).

    השב

  5. עידו גנוט

    10/10/2013 ב 2:22 AM

    אה כן הזכרת טוקינה יש להם 2 עדשות FX – גם ה16-28 וגם ה-17-35. שתיהן לא רעות לדעתי (ברור שהן יקרות יותר מ-DX – ככה זה תמיד).

    השב

  6. אופניק

    10/10/2013 ב 9:22 AM

    הטוקינה 17-35 לא יקרה יותר מעדשות DX, ויש גם את הניקון 18-35 שגם לא יקרה במיוחד. וכאמור גם הסאמיינג 14 שבכלל לא יקרה.

    לפני שנים ל-FF היה יתרון בצד הרחב, כי לא היו עדשות באמת רחבות ל-DX, אבל הסיפור הזה נגמר מזמן. היום יש הרבה עדשות רחבות מעולות ל-DX

    השב

  7. עידו גנוט

    10/10/2013 ב 12:43 PM

    ה-18-35 של ניקון מן הסתם (הסיגמא היא עדשת DX) – את הניקון לא ניסינו – אולי ננסה אותה יחד עם ה-D610 בקרוב – נראה.

    אתה כמובן צודק לגמרי – בעבר היה מיעוט עדשות DX רחבות ואולטרה רחבות – היום המצב שונה.

    מה שבעצם לא השתנה זה נושא עדשות הטלפוטו הארוכות והסופר ארוכות ל-DX. אנחנו מאד מתעניינים בשאלה מה ההשפעה של המעבר ל-DX על עדשות כמו ה-400 מ"מ F/5.6 למשל – עד היום לא הצלחתי לקבל תשובה ברורה בנושא מאף חברה – גם לאף חברה אין עדשה כזאת לצערנו. אם היא למשל יכולה להיות 20% יותר קצרה וקלה ולשקול 40% פחות מעדשה מקבילה ל-FX זה מאד מעניין – הבעיה היא שכנראה לניקון וקנון אין אינטרס להוציא כזאת כי זה יפגע להם במכירות של העדשות היקרות – לכן כנראה צריך לדבר על כך בעיקר עם סיגמא…

    השב

  8. אדי

    10/10/2013 ב 11:56 PM

    עבורי, כמעט מכל בחינה מעשית, ה D7100 עדיף על ה D610.

    אם היתה עומדת בפני הברירה להליט ביניהן, לא הייתי מתלבט לרגע.

    גילוי נאות:

    ממילא אני לא רואה כיום שום ייתרון ברמה העקרונית או המעשית ל Full-Frame על-פני קרופ: לא אופטי, לא מבחינת הרזולוציה, ולא מבחינת רמת רעש.

    אם מכניסים את ה D800E למשוואה כמקרה פרטי ולא כמצלמת FF, הייתי נוטה להעדיף אותה, אבל בגלל המפרט הספיציפי שלה.

    השב

  9. עידו גנוט

    11/10/2013 ב 12:26 AM

    יש היום בעיקרון 2 יתרונות שעוד נותרו ל-FF – רגישות (בערך סטופ) ועומק שדה. מעבר לכך כמעט הכל שווה ערך פחות או יותר עם יתרון ברור של מחיר לטובת קרופ גם בגופים ובטח בעדשות.

    השב

  10. אדי

    11/10/2013 ב 7:08 AM

    לא רק מחיר, אלא גם מבחר של כל העדשות FF וקרופ כאחד, זמין למצלמות קרופ, בניגוד למצלמות FF.

    למעשה, מצלמות קרופ מפיקות מעדשות FF איכות אופטית גבוהה יותר מזו שיכולות להפיק מהן מצלמות FF.

    בעניין הזה, גם פוטנציאלית יש ייתרון למצלמות קרופ, כי עדשות קרופ "קיצוניות" שהן אפשריות עבור מצלמות קרופ, הן במקרה הטוב רק סאיינס-פיקשן עבור עדשות FF, ואין שום טעם מעשי, להשתמש בעדשות קרופ על מצלמות FF.

    עד-כדי-כך אין טעם, שקנון חוסמת את האפשרות הזו באופן שבו נבדלים המאונטים EF מול EF-S, והחסימה הזו היא חד-כיוונית, והיא חלה רק על מצלמות FF.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *