ראשי חדשות הכרזות מוצרים Samyang T-S 24mm 1:3.5 תושק במרץ 2013, והמחיר?

Samyang T-S 24mm 1:3.5 תושק במרץ 2013, והמחיר?

חברת סאמיאנג צפויה להשיק בחודש מרץ הקרוב את עדשת ה-Tilt Shift הראשונה שלה. העדשה – Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC – אשר הוצגה בפנינו בתערוכת פוטוקינה 2012, תהיה כנראה עדשת ה-Tilt Shift הזולה בשוק ומחירה יעמוד על קצת יותר ממחצית מן העדשות המקבילות של קנון או ניקון.

במהלך תערוכת פוטוקינה 2012 שהסתיימה לפני מספר חודשים ישבנו לשיחה קצרה עם חברת סאמיאנג פולין (הנציגים הרשמיים והמרכזיים של החברה מחוץ לקוריאה). על השולחן הונחו בפנינו בזו אחר זו שלושת העדשות החדשות של החברה – עדשת ה-T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC, עדשת ה-10mm 1:2.8 ED AS UMC CS ועדשת ה-8mm f/2.8 UMC Fish-eye (עליה פרסמנו ממש לאחרונה ביקורת משתמש).

שלושת העדשות החדשות של סאמיאנג

Samyang 10mm 24mm TS 8mm fisheye

כל העדשות היו בזמנו אבות טיפוס ולכן לא הורשנו לצלם עימן, אבל התרשמנו כרגיל מאיכות הבנייה הגבוהה שלהן האופיינית לחברת סאמיאנג. איכות הבנייה תהיה חשובה במיוחד בעדשת ה-T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC שכן בעדשות Tilt Shift יש עבודה ידנית ומכאנית רבה של המשתמש והחלקים צריכים לזוז בצורה נוחה, חלקה ולעמוד בעומסים של נעילה ופתיחה פעם אחרי פעם. אנו נשאיר כמובן את ההתרשמות המלאה לביקורת שתגיע במהלך השנה הבאה, אבל במבט ראשוני נראה כי מדובר במוצר בעל איכות בניה טובה.

השאלה הפתוחה הייתה המחיר בו תבחר סאמיאנג להשיק את העדשה, לנו נאמר באופן לא רשמי על ידי נציגי החברה כי המחיר ינוע סביב כ-1000 דולר, ואכן לאחרונה פורסם על ידי המפיץ הרוסי מחיר שווה ערך לכ-1100 דולרים, כך שנראה שהמידע שנמסר לנו במקום אינו רחוק ממחיר ההשקה הרשמי – במרץ 2013. רק לשם השוואה – מחירה של עדשת הניקון המקבילה – PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED עומד בארה”ב על כ-2000 דולר (ובמקרה זה על הנייר לניקון אין יתרון של פוקוס אוטומטי כמו בעדשות אחרות, משום שכל עדשות ה-T-S הן ידניות בכל מקרה). כמובן שעדיין נותר לראות כיצד תתפקד העדשה בפועל ומה האיכות האופטית שלה. כך או כך, מדובר במוצר הנכנס לנישה שהייתה עד כה מצומצמת ויקרה.

המפרט המלא של ה-Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC מצוי במערכת המפרטים של האתר.

עדשת ה-T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC של חברת סאמינג – טילט שיפט “זול”

Samyang 24mm TS

שווה להזכיר גם את עדשת ה-10 מ”מ העתידית של סאמיאנג אותה צילמנו בתערוכה (תמונות לא רשמיות בלעדיות למיטב ידיעתנו). מדובר בעדשה אולטרה רחבה למצלמות קרופ (APS-C) בעלת זווית קיצונית (107 מעלות) אשר נועדה לצילומי נוף וארכיטקטורה (שוות ערך לעדשת 15 מ”מ על מצלמות 35 מ”מ). העדשה איננה קטנה במיוחד (יחסית לעדשת קרופ) ויש לה אלמנט קדמי גדול (אם כי אב הטיפוס אותו ראינו הגיע עם Hood מובנה ולא ראינו מקום לחיבור פילטר). אין בשלב זה מחיר או תאריך השקה לעדשה זו וגם המפרט המלא שלה טרם נחשף.

עדשת ה-10 מ”מ העתידית של סאמיאנג – אולטרה רחבה – למצלמות קרופ

Samyang 10mm

Avatarעידו גנוט , צילום: אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *