ראשי חדשות פוטוקינה 2012: ראיון עם מנהל המוצר של לייקה

פוטוקינה 2012: ראיון עם מנהל המוצר של לייקה

אנו שמחים לפרסם היום את הראיון הרביעי והאחרון בסדרת ראיונות הוידאו אותם קיימנו עם נציגי חברת לייקה במסגרת תערוכת פוטוקינה 2012 אשר הסתיימה בחודש שעבר. הראיון הנוכחי נערך עם מר סטפן דניאל – המנהל הבכיר ביותר של חברת לייקה עימו שוחחנו בתערוכה. הראיון הוא גם הארוך והמקיף ביותר מבין כל ארבעת הראיונות ועוסק בכל ליין המוצרים של החברה ובהיבטים נוספים הנוגעים לחברת לייקה.

בשבועות האחרונים פרסמנו לא פחות מ-3 ראיונות שונים עם כל אחד מן המנהלים של קווי המוצרים של חברת לייקה –  מר סטפן שולץ – מנהל תחום הצילום המקצועי בחברת לייקה, הגברת מייקי הרברטס – מנהלת ליין מצלמות ה-X הקומפקטיות המתקדמות של לייקה ומר יסקו פון אויהנסן – מנהל קו מוצרי ה-M של חברת לייקה. היום אנו גאים לפרסם את הראיון המסכם עם המנהל הבכיר של ליין המוצרים של לייקה – מר סטפן דניאל (Stefan Daniel). קוראי האתר זוכרים בוודאי את מר דניאל משורה של ראיונות קודמים אותם ערכנו איתו (הראיון הקודם באוקטובר 2011 וזה שלפניו בפוטוקינה 2010) וכן מפרויקט שנה טובה ומצולמת בה הוא הקליט במיוחד עבור גולשי האתר סרטון שנה טובה.

מר סטפן דניאל בפוטוקינה 2012 עם ליין המוצרים של לייקה

stephan daniel leica

הראיון הנוכחי עוסק בכל המוצרים עליהם הכריזה חברת לייקה במסגרת אירוע מסיבת העיתונאים שלה אשר קדם לפתיחת תערוכת פוטוקינה (ובו כזכור הופיע גם הזמר סיל).

ראיון עם סטפן דניאל – פוטוקינה  2012 (הצפייה מומלצת ב-HD)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZuRdFFYftzg[/youtube]

להלן כמה נקודות מעניינות העולות מן הראיון (הראיון עצמו מכיל כמובן מידע רב בהרבה):

  • המעבד המשמש במצלמת ה-M החדשה מקביל לזה המשמש בליין ה-S (מאסטרו).
  • מצלמת ה-M החדשה כוללת מנגנון תריס חדש וסוללה חדשה ובעלת עוצמה כפולה מזו הקיימת ב-M9.
  • באמצעות מגוון האביזרים אותם ניתן לחבר ל-M החדשה המצלמה הופכת לדברי סטפן דניאל ל”מיני לייקה S” לצילום סטודיו.
  • מעתה ה-M החדשה מסוגלת באמצעות מתאם לעשות שימוש בכל עדשות ה-R הוותיקות דבר המקנה לה יכולות שלא היו קיימות עד כה בליין ה-M (צילום מאקרו, טלפוטו ארוך וכו’) – הדבר אמור להיות נוח יותר בשילוב העינית החיצונית (לייקה בחרה בעינית של אולימפוס).
  • ב-S החדשה יש לא פחות מ-80 שיפורים כולל חוצץ כפול (בן 2 ג’יגבייט) והיא מצלמת הפורמט הבינוני המהירה בשוק לדברי סטפן דניאל.
  • הלייקה ME היא מצלמה בסיסית עבור צלמים המעוניינים בלייקה M עם הבדלים מינימאליים מה-M9 (ונועדה לצלמים שאין להם צורך בפונציות כמו וידאו אשר הוכנסו ב-M החדשה).
  • מעצב העל פול סמית’ אשר עיצב גרסה של ה-X2 החדשה הוא צלם נלהב וצילם עד לאחרונה עם ה-X1.
  • באשר לשינוי השם בליין ה-M וליין ה-S – בעבר מכרה לייקה את ה-M6 במשך 18 שנה ברציפות – בעידן הדיגיטלי דגמים מוחלפים בקצב מהיר בהרבה והדבר גורם “לאינפלציה של מספרי שמות”. אחת הסיבות הנוספות קשורה להרגשה של הלקוחות הקיימים – על ידי שימור השם מי שרכש מצלמת M היום לא ירגיש שהוא “הושאר מאחור” כאשר דגם חדש של M יוכרז בעוד שנה או שנתיים לדברי סטפן דניאל (עדיין ניתן יהיה להבדיל בין דגמים מסדרות שונות על ידי מספר הדגם המופיע בתחתית כל מצלמה כ-Type). לייקה בחנה בין השאר כיצד תעשיית הרכב היוקרתית הגרמנית נותנת שמות למוצריה וגילתה שגם שם הדבר נעשה באותה דרך (מכונית פורש 911 מכונה באותו שם בין אם יוצרה בשנת 1980 או 2012).
  • ה-M החדשה היא עדיין מצלמת סטילס בראש ובראשונה ויכולות הוידאו שלה הם תוספת (בשלב זה משנית יחסית) ולייקה מעוניינת לראות כיצד יגיבו המשתמשים ליכולת החדשה ויפעלו להרחיב ולשפר את הנושא בהתאם בעתיד.
  • לייקה בוחנת אפשרויות להעברה אלחוטית של תמונות מן המצלמה (ככל הנראה עבור ליין ה-S) למחשב – בשלב זה גודל הקבצים הוא מכשלה אך לדברי סטפן דניאל השיפורים בטכנולוגיה צפויים להדביק את הפער.
  • לייקה ביססה ליין עדשות נרחב למדי עבור מצלמות ה-S וכיום ישנן 8 עדשות – האפשרויות לעתיד כוללות הוספה של עדשות טלפוטו או טלפוטו-זום ועדשות Tilt Shift רחבות. בנוסף כבר כיום ניתן לעשות שימוש בעדשות הסלבלד עם מתאם אותו השיקה לייקה לפני מספר חודשים.
  • סטפן דניאל מאמין כי אחת המגמות הבולטות בתחום הצילום אשר תשפיע גם על לייקה עצמה היא “החיבוריות”. היכולת של המצלמה לתקשר עם הרשת באמצעות מכשירים ניידים תהיה כנראה אחד מן המהפכות הגדולות של השנים הקרובות.

סטפן דניאל באירוע הגדול של לייקה מציג את מצלמת ה-S החדשה

Stephan Saniel Photokina 2012

מצלמת ה-ME החדשה בתצוגה בתערוכת פוטוקינה 2012

Leica M photokina 2012

מצלמת ה-S החדשה בתצוגה בתערוכת פוטוקינה 2012

Leica S photokina 2012

בתקופה הקרובה אנו צפויים לפרסם עוד שורה ארוכה של ראיונות מעמיקים מתערוכת פוטוקינה 2012 – את כולם תוכלו למצוא בעמוד המרוכז של ראיונות פוטוקינה 2012.

 צוות מגה פיקסל הינו אורח חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2012

Avatarעידו גנוט , צילום: אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

10 תגובות

  1. Avatar

    אכילס

    01/11/2012 ב 7:22 PM

    שאלה אחת לשם הבהרה,
    האם מעבד Mastero המצוי בקרבי הלייקה M הוא “אותו” המעבד הנמצא בלייקה S או רק “מקביל” לו?

    אם אכן מדובר במעבד 16-bit לחיישן FF אזי יש כאן פרצת דרך!
    תמהני מדוע שלא יכריזו על כך קבל עם ועידה?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    01/11/2012 ב 8:07 PM

    נזהרתי בדברי בנקודה הזאת כי זכרתי את השאלה שלך – תקשיב למה סטפן אומר – זה בתחילת הראיון.

    השב

  3. Avatar

    אכילס

    01/11/2012 ב 9:55 PM

    14-ביט !
    לפחות לפי האתר הנ”ל:
    https://www.azosensors.com/news.aspx?newsID=4741

    לא פלא מדוע הם הסתירו את הנתון מאחורי מילים מעורפלות.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    01/11/2012 ב 10:03 PM

    מ…האם זה עד כדי כך משנה? זה לא נתון שראיתי שמודרגש יותר מידי אצל אף יצרנית וכמעט אף אחד לא מדבר עליו יותר מידי גם בביקורת.

    השב

  5. Avatar

    תומר

    02/11/2012 ב 10:51 AM

    הינה ציטוט מהאתר של ניקון:

    Nikon’s EXPEED image-processing system, utilizing a supremely powerful CPU with 16-bit image processing

    השב

  6. Avatar

    אכילס

    02/11/2012 ב 1:02 PM

    ובכן, זה כן משנה, רק שאין זה המקום והפורום לדון בכך.

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    02/11/2012 ב 3:09 PM

    אם זה משהו שאתה חושב שראוי שאנשים יכירו אפשר לפתוח על כך דיון בפורום.

    השב

  8. Avatar

    אדי

    03/11/2012 ב 8:48 AM

    אנא מכם, אל תעשו מרוחב המילה הבינארית עניין גדול. כמו שפעם הדביקו מדבקות “טורבו” על מכונות כביסה או מקררים, זה ברוב המקרים “הייפ” שלא אומר הרבה על המבנה הפנימי.

    חלק גדול מהמעבדים כיום (ולא רק במצלמות)משתמשים ברוחב מילה שמשתנה בזמן-אמת לפי הצרכים שנדרשים ממנו באותו רגע. אם רוחב הבאס הפנימי הוא 12 או 14 או 16 ביט, זה לא מגביל אותו להעביר בצורה סריאלית מילה בינארית נדרשת בכל רוחב נדרש, גם 64 ביט אם צריך.

    זו שאלה של הקשר(קונטקסט).

    כדי להבין אם העיבוד הוא 16 או 14 או 32 ביט, צריך לברר לאיזה צורך (אלגוריתמי)של עיבוד מדובר, צריך להכיר גם את הארכיטקטורה של המעבד, גם את היישומים או האפלטים שמשתמשים בארכיטקטורה הזו, גם את מבני הנתונים השונים שבהם משתמשות התוכניות השונות על אותה מערכת – וכל זה ממילא איננו ידע גלוי, אלא סודות מסחריים, כך שאין לדיון או לכותרת על “עיבוד 16 ביט או 14 ביט” הרבה משמעות מעשית לצרכן שמשתמש במצלמה או בצילומים שהיא מפיקה.

    השב

  9. Avatar

    אדי

    03/11/2012 ב 9:08 AM

    אותי הרבה יותר מעניין מה שסטפן אומר על ההתאמה המיוחדת של החיישן לעדשות שלהם, וכאן נפלט לו משהו שאני בטוח שהוא סוד מסחרי, לאמור: “…כי העדשות של הסידרה הזו משעבירות אור בזויות שטוחות…” – מה שחושף טפח (או טפחיים) על התיכנון האופטי של לייץ.

    זה רומז לנו שהאור שעובר דרך העדשות האלה נתקל באינדקס-שבירה נמוך במיוחד – מה שיכול להסביר אברציה כרומטית נמוכה, אברציה שמתגברת ככל שהאור נשבר בזויות יותר ויותר חדות, דרך כל העצמיות בעדשה.

    השב

  10. Avatar

    עידו גנוט

    03/11/2012 ב 2:01 PM

    אם אני זוכר נכון סטפן הסביר לי פעם משהו בשיחה מאחורי הקלעים (דיברנו די הרבה) על כך שהדבר קשור לעובדה שמדובר במצלמה עם מנגנון ריינג’פיינדר מה שמחייב תכנון שונה (נדמה לי שהוא אמר לי את זה עוד ב-2010 בכלל). אבל אולי לא הבנתי אותו נכון.

    אגב לייץ זה השם הישן ישן של לייקה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *