ראשי חדשות פוטוקינה 2012: לייקה, ראיון עם מנהל ליין ה-M

פוטוקינה 2012: לייקה, ראיון עם מנהל ליין ה-M

אנו שמחים לפרסם היום את השלישי מתוך ארבעת ראיונות הוידאו אותם קיימנו עם נציגי חברת לייקה במסגרת תערוכת פוטוקינה 2012 אשר הסתיימה בחודש שעבר. הראיון הנוכחי נערך עם מנהל ליין מוצרי ה-M בחברת לייקה ועוסק בשתי מצלמות ה-M החדשות שהוכרזו בתערוכה וכן במצלמת ה-M מונוכרום אשר הוכרזה במאי השנה.

בחודש שעבר פרסמנו את הראיון הראשון אותו קיימנו עם מר מר סטפן שולץ – מנהל תחום הצילום המקצועי בחברת לייקה. בשבוע החולף פרסמנו את הראיון השני בסדרה אשר נערך עם מייקי הרברטס (Maike Harberts) מנהלת ליין מצלמות ה-X הקומפקטיות המתקדמות של לייקה. הראיון אותו אנו מפרסמים היום נערך עם מר יסקו פון אויהנסן (Jesko Von Oeynhausen) – מנהל קו מוצרי ה-M של חברת לייקה.

הלייקה M החדשה מוצגת באירוע מסיבת העיתונאים של לייקה

leica m show 2

השיחה עם מר פון אויהנסן עסקה באופן טבעי בשתי ההכרזות האחרונות של לייקה בתחום מצלמות ה-M – מצלמת ה-M החדשה הכוללת חיישן CMOS – לראשונה בסדרת ה-M וה-ME – גרסה חדשה של ה-M9 הקיימת עם שינויים מסוימים אשר אמורים להביא אותה לקהלים רחבים יותר. בנוסף עסק הראיון גם בדגם ה-M מונוכרום (בעל החיישן הייחודי המצלם בשחור לבן בלבד) ובשורה של אביזרים חדשים התואמים ל-M החדשה וביניהם העינית הדיגיטלית, גריפ מיוחד הכולל גם GPS וחיבורים שונים, מתאם המאפשר חיבור עדשות R (כולל עדשות טלפוטו, מאקרו ועוד) ועזרים נוספים.

לפני שנעבור לראיון נזכיר כמה מן התכונות המרכזיות הנוגעות ללייקה M החדשה (שם הקוד Type 240):

  • כוללת חיישן Full Frame חדש בן 24 מגה פיקסל בטכנולוגיית CMOS (לראשונה בליין ה-M) אשר פותח על ידי חברת CMOSIS.
  • מאפשרת LIVEVIEW ותמיכה בעדשות R באמצעות מתאם.
  • מאפשרת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה.
  • כוללת מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (920 אלף נקודות).
  • משקל: 680 גרם.
  • תומכת בשורה של אביזרים נלווים כולל עינית דיגיטלית (של אולימפוס), גריפ רגיל וגריפ עם GPS וחיבורים לסאונד ווידאו וכן אפשרות למבזק צד.
  • מחיר: כ-7000 דולר, זמינות ראשית 2013.

נציג לייקה מציג את ה-M החדשה במהלך מסיבת העיתונאים שקדה לפוטוקינה 2012

leica m show

המפרט המלא של הלייקה M החדשה מצוי במערכת המפרטים של האתר.

את מצלמת הלייקה M-E אין ממש צורך להציג – מדובר בגרסה זהה כמעט בכל ל-M9 הנוכחית (פרט לחיבור USB, היעדר כפתור קדמי לשינוי הפריים בעינית – לא עניין קריטי מכיוון שהמצלמה מזהה לבד את העדשות המחוברות אליה, וסכימת צבעים שונה מעט). ההבדל המרכזי הוא במחיר המופחת – 5450 דולרים לעומת גרסת ה-M9 אשר מחירה גבוה בכ-1500 דולרים לערך. המפרט המלא של ה-M-E מצוי במערכת המפרטים של האתר.

הלייקה M-E בתצוגה בפוטוקינה

leica m showcase

ראיון עם מנהל קו מוצרי ה-M של חברת לייקה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mO7W0lopRBg[/youtube]

במסגרת התערוכה הזדמן לנו לצלם עם מצלמת ה-M מונוכרום – הינה כמה תמונות לדוגמא
leica mono1
leica mono2
leica mono3
leica mono4

בתקופה הקרובה אנו צפויים לפרסם עוד שורה ארוכה של ראיונות מעמיקים מתערוכת פוטוקינה 2012 – את כולם תוכלו למצוא בעמוד המרוכז של ראיונות פוטוקינה 2012.

 צוות מגה פיקסל הינו אורח חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2012

Avatarעידו גנוט , צילום: אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

6 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    28/10/2012 ב 2:13 PM

    למה להמציא מצלמה שמצלמת רק שחור-לבן ?

    מה ההגיון ?

    הרי כל צילום צבעוני אפשר להפוך לשחור-לבן בלחיצת-כפתור בודדת על המצלמה, או בפירוט רב יותר על שולחן העריכה, בשיטת Non-Destructive ועם רמה מאד גבוהה של שליטה בתחום הספקטראלי שמתוכו דוגמים את השחור-לבן, וגם עם שליטה גבוהה מאד בניואנסים מאד עדינים של טונים.

    לעומת זאת אין אפשרות להפוך צילום שחור-לבן לצילום צבעוני, וגם נותנים למצלמה לבחור מראש את התחום הספקטראלי שמתוכו יידגם השחור-לבן (קרוב לוודאי שמדובר בתחום הפנכרומטי) ?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    28/10/2012 ב 2:24 PM

    דווקא יש לכך יתרון אדיר ומאד מורגש ברגישות (אני אומר את זה מתוך התנסות שהייתה לנו בצילום עם המצלמה). בנוסף אין פילטר AA (משפר איכות) ואין צורך באינטרפולציית באייר – כי אין קליטה של צבע (עוד שיפור באיכות).

    בקיצור אתה מקבל רגישות של עד פי 3 עם רמת פרטים גבוהה במיוחד – הרבה מעבר לחיישן צבעוני מקביל.

    כמובן שזה לא מתאים לכולם (או אפילו לחלק מן הצלמים) אבל מתוך הצלמים של לייקה יש לא מעט שמצלמים ש/ל בכל מקרה וזה פשוט מספק להם כלי אופטימאלי למטרה הזו.
    הינה תשובה של מישהו לאותה שאלה בדיוק:
    https://photo.stackexchange.com/questions/23331/what-advantages-does-a-pure-black-and-white-camera-have-over-colour-cameras

    השב

  3. Avatar

    אכילס

    28/10/2012 ב 8:42 PM

    מעניין לדעת מהוא הטווח הדינאמי של מעבד ה mastero בדגם M240 ומדוע לייקה מסתירה נתון זה בעוד
    שבדגם S3לפורמט בינוני הם טורחים לציין, באותיות קידוש לבנה אפילו, למעבד קיים טווח דינאמי של 16-bit. מעניין לדעת האם זהו אותו המעבד עם אותו הטווח הדינאמי כמו אחיו בפורמט הבינוני?

    השב

  4. Avatar

    אדי

    28/10/2012 ב 9:43 PM

    העין האנושית ממילא לא מסוגלת להבחין ביותר מ 255 גוונים של אפור כך שבעבור שחור לבן אין צורך ברוחב של מילה בינארית מעל 16 ביט.

    היות ולצבע דרושות לפחות שלוש מילים בינאריות לתיאור בסיסי של גוון מסויים (או יותר אם התיאור כולל בנפרד גם כרומיננס וגם לומיננס), שם באמת יש ייתרון לרוחב מילה של 48 ביט, בעוד שברוב המעבדים קיימת מגבלה של 24 ביט לעיבוד במקביל, אבל אפשר לפרוץ אותו בעיבוד סריאלי של שלוש מילים עוקבות ב 16 ביט או יותר מכך לתיאור מפורט, והמחיר כמובן הוא מהירות-עיבוד איטית פי שלוש או יותר, תלוי בארכיטקטורה של המעבד.

    השב

  5. Avatar

    אדי

    29/10/2012 ב 12:02 AM

    שליטה בטונאליות של שחור לבן היא הרבה יותר גבוהה ומדוייקת מאשר השליטה בצבע.

    הדוגמה מראה כיצד אפשר לבודד איזור נבחר כהה בספקטרום ולהבהיר אותו מבלי להבהיר או לפגוע בשאר הטונים בתמונה או לשנות את הבהירות או הקונטרסט בשאר התמונה:
    https://i1072.photobucket.com/albums/w378/eddie-dot-com/LeicaBlackAndWhiteToneControl.jpg

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    29/10/2012 ב 2:58 AM

    מבלי לענות באופן ישיר לשאלה של אכילס נדמה לי שבראיון המסכם שנפרסם מחר עם לייקה יש התייחסות כלשהי למעבד של ה-M החדשה (אבל זה רק מהזיכרון שלי – בכל מקרה שווה לראות את הראיון הוא הרבה יותר מקיף משלושת הקודמים).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *