ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (26/10/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (26/10/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • טמרון רשמה לאחרונה פטנט מעניין על עדשת 150-600 מ”מ f/5-f/6.3. לא כל צלם צריך (ובוודאי לא יכול להרשות לעצמו) עדשות פריים-טלפוטו ארוכות ומהירות – עדשה שכזאת (אם תגיע לשוק בסופו של דבר) יכולה להיות פתרון מצויין אם תתומחר בצורה חכמה ותספק איכות אופטית טובה במשקל/אורך מתקבל על הדעת. (מקור).
  • ישנם דיווחים (בלתי מאומתים בשלב זה) כי חברת פוג’י וחברת אדובי עובדות יחד בכדי לאפשר לתוכנות אדובי (דוגמת פוטושופ ולייטרום) תמיכה טובה יותר בקבצי ה-RAW של מצלמות ה-X-PRO1 וה-X-E1 של החברה. הנושא עלה גם בפורום שלנו לאחרונה ואפשר רק לקוות שיש אמת מאחורי המידע. (מקור).
  • אפרופו פוג’י – החברה הכריזה על עדכון קושחה חשוב לשלוש מעדשותיה אשר אמור לשפר את מהירות הפוקוס שלהן (גרסה 2.01). להורדה מאתר פוג’יפילם.
  • תערוכת PhotoPlus נפתחה אמש (יום חמישי) בניו יורק ותימשך עד מחר. קנון מאפשרת לכם לצפות בשידור חי בחלק מן הסדנאות בעמוד הבא (הלו”ז אגב מופיע בעמוד הבא באתר החברה).
  • רוצים לבנות מצלמת 35 מ”מ (פילם) בעצמכם? באתר היפני dc.watch. תוכלו לראות שלש אחר שלב כיצד ניתן להרכיב מצלמה שכזאת מקיט (תרגום).

עשה זאת בעצמך – מצלמת 35 מ”מ אנלוגית – להרכבה שלב אחר שלב (קרידט: dc.watch)

Lat camera

  • קנון דיווחה השבוע על מצבה הכלכלי והתוצאות של הרבעון השלישי של 2012 אינן מזהירות (בלשון המעטה). הפדיון ירד ב-13% והרווח ירד בלא פחות מ-42%. האשמה על פי קנון נוגעת לכוחו של היין ולמצב השווקים העולמי כתוצאה מן המשבר הכלכלי. למרות ההכרזה על דגמים חדשים דוגמת ה-5D MIII מכירותיה של קנון בתחום מצלמות הרפלקס נפגעו גם הו ולא ברור כלל האם ה-EOS-M היא שתציל את המצב לאור השוק התחרותי מאד אליו היא נכנסת. קנון עצמה פסימית לגבי הרבעון האחרון של 2012 ונראה כי השנה כולה תסתיים בירידה של לפחות 6% ברווח התפעולי של החברה – לא תקופה קלה… (מקור).
  • רציתם פעם לבקר ולראות כיצד מיוצרות תאורות סטודיו? David A. Selby מהאתר lighting rumours ביקר לאחרונה בסין במפעל המייצר תאורות סטודיו וזכה להצצה מעניינת על התהליך.

תמונה מן המפעל הסיני המייצר תאורות (קרדיט: lighting rumours/David A. Selby)

Light chaina
  • לסיום, לפרסומאים של סמסונג יש חוש הומור מעניין, אחרת קשה להבין כיצד הופץ הסרטון השיווקי הבא לטכנולוגיה המאפשרת העברת סרטונים בין מכשירים סלולאריים (רמז – “אל תראה את הסרטון שהכנתי בטיסה”).

סמסונג – פרסומת: הומור לא מעודן

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bvB3msfJYdk[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *