ראשי חדשות חדש: Sling Follow Focus של VARAVON

חדש: Sling Follow Focus של VARAVON

0
0

בשוק יש כבר לא מעט פתרונות Follow Focus עבור צלמי וידאו רפלקסי המאפשרים שליטה עדינה ונוחה יותר בפוקוס (ובמקרים מסויימים גם בזום) של המצלמה בעת צילום וידאו. מלבד פתרונות מקצועיים ויקרים ניתן למצוא כיום בשוק גם פתרונות זולים יחסית אשר מיועדים לחובבים או למי שאינו מעוניין במוצר יקר, מורכב או מסורבל. ה-Sling Follow Focus של חברת VARAVON אותו אנו מביאים בפניכם היום הוא פתרון המיועד בדיוק עבור קהל היעד הזה.

את חברת VARAVON הקוראנית ומוצריה הצגנו לכם בשנה שעברה. משמעותו של המונח Varavon בקוריאנית הוא “להתבונן” ולכן לא מפתיע שהמוצר הראשון של החברה אותו הצגנו כאן בנובמבר 2011 הוא עינית-מסך עבור צילום וידאו רפלקסי. המוצר הנוכחי פונה אף הוא לצלמי הוידאו הרפלקסי אבל נועד לסייע בהיבט אחר של הצילום – הפוקוס. כל מי שהתנסה בצילום וידאו עם מצלמות רפלקס יודע שהפוקוס האוטומטי אינו מספק בדרך כלל פתרון משביע רצון. הוא נוהג לנוע קדימה ואחורה בכדי להתמקד – דבר אשר מתקבל (אולי) בהבנה בזמן צילום סטילס, אבל נראה לא מקצועי בעת צילום וידאו.

ה-Sling Follow Focus – פשוט להזיז את הידית

SLING Follow Focus

בכדי להתגבר על הבעיה נוהגים מרבית צלמי הוידאו הרפלקסי לעבור לשימוש בפוקוס ידני ולכוון בעצמם את הפוקוס. אלא שלבני אדם אין יכולת להניע את היד בתנועה אחידה וחלקה דיה וכך מגיע לו מנגנון אשר מקורו בעולם הקולנוע – ה-Follow Focus – התקן מכאני המתלבש על טבעת הפוקוס של העדשה (ניתן להתאימו לרוב גם לטבעת הזום) ושולט בה באופן עדין ומדויק.

Sling Follow Focus – מתאים גם לפוקוס וגם לזום

SLING Follow Focus 3

ההתקן של חברת VARAVON מכונה Sling Follow Focus ובניגוד להתקנים גדולים ומסורבלים הכוללים לעיתים קרובות גלגלי שיניים, הוא מורכב מפיסת גומי אחת אליה מתחברת ידית. היתרון של המוצר הוא בפשטות הרבה שלו, בקומפקטיות ובקלות ונוחות התפעול כמו גם במחיר הנמוך ובתאימות לכל עדשה כמעט (ולזום כמו גם לפוקוס).

בסרטון הקצרצר הבא ניתן להתרשם מן המערכת של VARAVON

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SKcLQax4gHI[/youtube]

ה-Sling Follow Focus נמכר סביב 15 דולרים בחו”ל ובארץ סביב כ-100 ש”ח.

Sling Follow Focus – פתרון בסיסי, קטן ומתקפל

SLING Follow Focus 2

מערכות Follow Focus רבות נוספות ניתן למצוא בקישור הבא אשר הינו חלק מערוץ הוידאו הרפלקסי של MegaPixel.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *