ראשי חדשות Kickstarter Genie: רובוט השליטה האולטמטיבי לצילום

Genie: רובוט השליטה האולטמטיבי לצילום

4
0

זוג מפתחים מניו-זילנד יצרו לאחרונה את מה שנראה כמכשיר המתקדם ביותר אשר פותח עד היום לטובת יצירת סרטוני Time Lapse ואפקטים מתקדמים של תנועה. אלא ש-Genie – שמו של המכשיר אותו יצרו השניים, מסוגל לעשות הרבה יותר מכך, למעשה הוא מסוגל לאפשר תנועה באופן ששום מכשיר דומה אינו מסוגל וכל זאת באמצעות ממשק פשוט הפונה גם למי שאינו מומחה ובמחיר מטרה זול למדי.

אנו מסקרים כידוע על בסיס קבוע פיתוחים מכל העולם בתחום הצילום המוצאים את דרכם לאתר kickstarter המסייע למפתחים ויוצרים מתחומים שונים להוציא את רעיונותיהם לפועל באמצעות תמיכה כספית מצד הקהל הרחב (מה שמכונה באנגלית crowd funding). הפיתוח אותו אנו מביאים היום ופורסם באתר הוא ללא ספק אחד הבולטים והמקוריים אותם פרסמנו כאן בזמן האחרון.

ה-Genie מושך מצלמה על מסילה

Genie timelapse 1

היוצרים של ה-Genie הם Chris Thomson, מעצב מוצר ו-Ben Ryan צלם וידאו במקצועו. השניים חברו יחד בכדי לאפשר ליוצרי קולנוע ולצלמים עצמאיים לזכות ליכולות אשר היו שמורות עד כה להפקות קולנוע גדולות ועתירות תקציבים ולאפשר גם לצלמים שאינם מקצועיים ליצור פרויקטים מרהיבים בהשקעה מינימאלית.

מי צריך מסילה? מספיק חבל וסקייטבורד

Genie timelapse 3

אז מה בעצם מסוגל ה-Genie לעשות? בתוך הקוביה חבוי לו מנוע מדוייק הנשלט על ידי מחשב. את המנוע ניתן לתכנת לביצוע מגוון רחב של פעולות תוך שהוא מסונכרן עם המצלמה (המחוברת בכבל ונשלטת על ידי המחשב על פי תיכנות שהוזן מראש).

מוכנים לסכן את המצלמה שלכם מעל הנהר?

Genie timelapse 2

כמה מן האפשרויות והיכולות של ה-Genie:

  • תנועה ישרה באמצעות משיכת כבל או סיבוב (Panning).
  • התנועה הישרה יכולה להתבצע על מסילה או במגוון צורות אחרות (כפי שמודגם בסרטון) ללא מגבלה של מרחק.
  • אפשרויות הפעלת הצילום והתנועה באמצעות סוגים שונים של חיישנים (תנועה/רעש, אור וכו’).
  • שליטה ב-Genie באמצעות הממשק המובנה בקוביה או מחשב או אפליקציה למכשיר סלולארי.
  • כולל סוללה מובנית מסוג ליתיום איון המספיקה ל-3 שעות עבודה בשטח.
  • מחיר: אם הפרויקט יצליח המחיר הצפוי יעמוד כנראה על סביב 1000 דולר (כרגע ניתן להזמין ב-kickstarter תמורת 590 דולר + 45 דולר משלוח לכל נקודה בעולם).

הסרטון בו מוצג ה-Genie – שימו לב לשיטות ההפעלה האפשרויות השונות

עד כה הצליחו השניים לגייס 75 אלף דולר (מתוך סכום מטרה של 150 אלף) בתוך ימים ספורים ולרשותם עוד 55 יום ומנסיון העבר נראה כי הם בדרך הנכונה להשלמת הסכום הדרוש. פרטים נוספים ניתן למצוא בעמוד ה-kickstarter ובאתר האינטרנט של השניים.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

4 תגובות

  1. Avatar

    נעם ערמון

    01/05/2012 ב 10:14 PM

    “(כרגע ניתן להזמין ב-kickstarter תמורת 590 דולר + 45 דולר משלוח לכל נקודה בעולם).” – כבר אזל, כרגע המחיר הוא $690 +$45 משלוח.
    חוץ מזה, אני תוהה עד כמה המצלמה יכולה להיות יציבה בתנועה על כבל מתוח באוויר.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    01/05/2012 ב 10:26 PM

    לא מפתיע שאזל במחיר הזה.

    אני בכל מקרה לא הייתי מסכן ככה מצלמה יקרה מעל מים או בגובה אבל הם מראים כמה דוגמאות מאד יפות לתנועה על הקרקע עם סקייטבורד ואמצעים אחרים – אם אתה מאמין למה שרואים בסרטון התשובה שדי יציב…

    השב

  3. Avatar

    נעם ערמון

    01/05/2012 ב 11:07 PM

    על הסקטבורד ומסילות קיימות כמו זו של פיליפ בלום סביר להניח שלא תהיה בעיית יציבות בהתחשב בתנאים השונים, אבל הכבלים באוויר נראה קצת מעבר לקצה לא ידוע כמה עבודת ייצוב נעשתה בפוסט…. וגם אין אזכור לאפשרות לצלם HDR.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    02/05/2012 ב 12:11 AM

    כן זה באמת נראה די מטורף (מכל הבחינות). לגבי HDR – שמע אם זה יצליח להם מבחינת תוכנה השמיים הם הגבול.

    אגב בגדול אני חושב שמוצרים בסגנון הזה כולל מסילה צריכים לעלות בסופו של דבר 300-400 דולר – באמת אין סיבה למחירים המטורפים בתעשייה – הסיבה היחידה הייתה שהקהל היה סופר מקצועי (קולנוע) שם אפילו ברוב סרטי הסטודנטים להוציא אלפי ולעיתים כמה עשרות אלפים על ציוד לא נחשב משהו מיוחד (שלא שלדבר על תעשיית הקולנוע המקצועית עצמה כמובן). ברגע שנכנסים למשחק חובבים מתחום הסטילס שם המחירים הסטנדרטיים הם עשרות או מאות דולרים בודדים לכל היותר למוצר עזר, אני מאמין שתוך כמה שנים נראה מבול של מוצרים במחירים הרבה יותר אטרקטיביים – אבל הצעדים הראשונים האלו מאד חשובים לתעשיה המתפתחת הזאת – בלי שיוכח שיש שוק ההמשך לא יגיע.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *