ראשי חדשות Cliplets: מיקרוסופט מכניסה תנועה לתמונה

Cliplets: מיקרוסופט מכניסה תנועה לתמונה

3
0

זוכרים את ה-Cinemagraphs? הטכניקה עליה דיווחנו כאן בשנה שעברה המאפשרת לשלב תמונות סטילס עם תנועה, ובכן במעבדות חברת מיקרוסופט עבדו לאחרונה על Cliplets – כלי מיוחד אשר מאפשר ליצור תמונות נעות בדרך פשוטה ולא פחות חשוב, מיקרוסופט מציעה את הכלי להורדה בחינם כך שגם אתם תוכלו ליצור מעתה תמונות נעות.

תמונה היא הקפאה של רגע בזמן. סרטון מציג רצף מלא של שינויים המתרחשים בפריים על פני רצף זמן. אך מה אם תרצו להציג שינוי בזמן רק על פני חלק מסוים מן הפריים בעוד שאר הפריים נותר קפוא בדיוק כמו תמונה רגילה? ה-Cinemagraph אותו יצרו יחד הצלמת הניו-יורקית Jamie Beck והגרפיקאי Kevin Burg נועד להציג בדיוק זאת. דוגמנית קפואה שרק קצוות שיערה מתנופפים ברוח או אישה היושבת קפואה כשרק מסרטת הוידאו מסתובבת בחדר. אלו הן דומאות מתוך שורה של עבודות ייחודיות אותם יצרו השניים. הבעיה היא שיצירת Cinemagraphs הוא עניין מורכב ואת הטכניקה המדויקת סירבו השניים לחשוף. אלא שעל הרעיון הבסיסי חשבו לאחרונה גם חוקרים במעבדות מיקרוסופט והם פיתחו תוכנה קטנה אשר אמורה לאפשר לכל אחד ליצור תמונות נעות אותן מכנים החוקרים Cliplets.

ממשק תוכנת ה-Cliplets של מיקרוסופט

Cliplets1

הרעיון מאחורי ה-Cliplets פשוט – שימוש בסרטון ליצירת תמונה נעה. פותחים סרטון כלשהו בתוכנה בוחרים קטע מתוכו ומסמנים אזור בפריים אשר ימשיך להציג תמונה למשך פרק זמן נתון בעוד ששאר הפריים יוותר קפוא. באופן כזה מתקבלת תמונה אשר בה אלמנט אחד (או יותר) נעים. במקום להסביר במילים שלנו אולי עדיף שניתן למחוקרים במיקרוסופט להציג את התוכנה:

Cliplets – סרטון הסבר כללי

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3BmO3TILucQ[/youtube]

כאמור מיקרוסופט מאפשרת הורדה של התוכנה ליצירת ה-Cliplets מתר החברה ולאחר התקנה קצרה ניתן להתחיל להשתמש בה. אנו עשינו מספר ניסויים וחזרנו עם מסקנה ברורה – אף שמדובר בתוכנה קטנה ולכאורה פשוטה – אם אתם מעוניינים להשיג תוצאה סבירה רצוי שתשקיעו זמן בסרטוני ההדרכה של מיקרוסופט  – הינה הראשון והפשוט שבהם המסביר כיצד ליצור את הסוג הבסיסי ביותר של  Cliplets:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bKH368UlM5w[/youtube]

Cinemagraphs היוו רעיון נפלא אך חסרה הייתה טכניקה נוחה ופשוטה ליצור אותם. אם מיקרוסופט תצליח אפשר ונראה לראשונה כלים אשר יחלחלו אולי גם בהמשך לתוך תוכנות נוספות (פוטושופ?) ויאפשרו יצירת שילובים חכמים בין סטילס לוידאו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

3 תגובות

  1. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    08/03/2012 ב 11:44 PM

    מגניב רק חבל שזה רק לווינדוז 7

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    09/03/2012 ב 12:20 AM

    כפי שכתבנו למי שהגיב בפייסבוק זה מוצר של מיקרוסופט אז לא מפתיע שאין גרסה למק וחוסר התמיכה ב-XP לא ממש מפתיעה לאור זה שבקרוב כבר יוצאת ה-WIN 8.

    השב

  3. Avatar

    ניסן לב-רן

    09/03/2012 ב 10:33 AM

    איזה יופי. אני רץ להוריד את התוכנה ולנסות אותה. לא נראה לי שזה צריך להיות כל כך מסובך.
    חג שמח ושבת שלום.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *