ראשי מגזין מרצדס מעלימה מכונית באמצעות קנון 5D Mark II

מרצדס מעלימה מכונית באמצעות קנון 5D Mark II

5
0

איך מרצדס מקדמת את המכונית הירוקה החדשה שלה בעלת הנעת מימן? מעלימה אותה כמובן. לא מדובר בקוסמות או בטריק עריכת וידאו. חברת מרצדס צילמה לאחרונה סרטון שיווקי בו מוצגת טכנולוגיה העושה שימוש במסכי LED מצד אחד של הרכב ובמצלמות (במקרה שלפנינו נבחרה ה-5D Mark II של קנון) מן הצד השני,  בכדי ליצור שחזור בזמן אמת של הנעשה בצד השני של הכביש. לצופים המשתאים מן הצד (הנכון) המכונית נראית כאילו היא מתמזגת בסביבתה.

חברת מרצדס עובדת מזה כעשור על טכנולוגיית הנעת מימן לרכבים. בדצמבר 2010 הציגה מרצדס דגם חדש של רכב המבוסס על סדרת ה-B-Class ועושה שימוש בטכנולוגיית ה-F-Cell – טכנולוגיית הנעת המימן של החברה. לדגם החדש טווח נסיעה דומה לזה של רכב נוסעים ממוצע (קצת יותר מ-400 ק”מ בין תדלוק לתדלוק) ומנוע חשמלי בן 134 כוחות סוס. בשלב זה עדיין מדובר במדגים טכנולוגיה המיוצר במספרים זעומים (כ-60 רכבים כאלו בלבד מושכרים ללקוחות על ידי מרצדס בארה”ב, אירופה, סינגפור ויפן) אך החברה מאד מעוניינת לעודד את תדמיתה הירוקה ולכן הפיקה לאחרונה סרטון שיווקי מקורי למדי (בהשקעה לא מבוטלת ראוי לציין), בו נעשה שימוש באחד מן הרכבים מבוססי הנעת המימן כשעל צידו האחד מורכב מסך LED גמיש (המחולק לפאנלים). התצוגה על המסך מגיעה מצילום וידאו אשר מקורו במצלמה (או מצלמות – מרצדס לא חשפה במדויק את אופן הפעולה) אשר חוברה לצידו השני של הרכב וצילמה תוך כדי נסיעה.

התקנת לוחות ה-LED על הרכב

5D Mercedes invisibale 1

צידו השני של הרכב עם המצלמה

5D Mercedes invisibale

במרצדס בחרו לעשות שימוש דווקא במצלמת סטילס – 5D Mark II לצורך הפרויקט (יחד עם עדשת 16-35 מ”מ רחבה) ולא במצלמת וידאו. הסיבה לכך לא ברורה שכן גם כשהיא מופעלת בסיוע גריפ ושתי סוללות משך צילום הוידאו הרצוף לו היא מסוגלת אינו גדול במיוחד (מנסיוננו לא הרבה מעבר לשעה) ואילו במקרה שלפנינו נדרשת עבודה ברצף במשך שעות רבות שכן המכונית נמצאת “במסע” ברחבי גרמניה ומציגה את הטכנולוגיה בפני העוברים ושבים.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F7QumzwoCXE[/youtube]

הרעיון של הסתרה או הסוואה של כלי רכב באמצעות מסכים איננו חדש. ב-2007 דיווח עיתון ה-Telegraph הבריטי כי משרד הביטחון של הממלכה קיבל לידיו אבטיפוס של טנק עליו הותקן מתקן דומה המסוגל להעלים (או לכל הפחות לצמצם את הנראות) של הטנק מחיילי אוייב. לא רק הבריטים רוצים להעלים כלי רכב – גם חברת eltics מאשקלון הציגה לפני כשנה פיתרון המאפשר להרכיב מערכת מיוחדת על כלי רכב דוגמת ג’יפ ולהסוותו מאמצעי תצפית של האוייב (הפתרון של eltics נועד להעלים את הכלי בעיקר בתחום האינפרה אדום ובכך לאפשר לו לנו בלילה כשהוא בלתי נראה גם לכוחות אוייב המצויידים באמצעי ראיית לילה מתקדמים).

עוברים ושבים משתעשעים עם הרכב המוזר ברחבי גרמניה

5D Mercedes invisibale 2

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

5 תגובות

  1. Avatar

    אני

    09/03/2012 ב 5:52 PM

    ברור שהם לא השתמשו בסוללות. די מובן מאליו להשתמש במצבר של הרכב בתור מקור מתח

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    09/03/2012 ב 6:35 PM

    כן זה סביר אבל עדיין אחרי שעות של צילום וידאו החיישן צפוי להתחמם מאד – זה בטח לא מוסיף לו חיים ויש מצב שהוא גם ממש יפסיק לעבוד.

    השב

  3. Avatar

    שייקה

    11/03/2012 ב 3:02 PM

    מגניב!!
    ואפשרי מאוד שהם עשו עצירה לשתי דקות והחליפו בטריה או מצלמה או משהוא כזה.

    השב

  4. Avatar

    שקד

    01/04/2012 ב 9:50 PM

    איך הם השתמשו בסרטון שיצרה ה5d אם אין לה יצאת hdmi נקי

    השב

  5. Avatar

    אילי קוטשין

    04/04/2012 ב 8:20 PM

    מגניב מאוד יופי של דבר

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *