ראשי מגזין Cinemagraphs – יותר מתמונה פחות מוידאו

Cinemagraphs – יותר מתמונה פחות מוידאו

11
0

מה אם ניתן היה לגרום לתמונת סטילס לנוע? לא מספיק בכדי להפוך אותה לסרטון וידאו של ממש אלא רק בכדי להעביר תחושה של תנועה. טכניקה חדשה המשתמשת בבסיס טכנולוגי וותיק מאפשרת לעשות בדיוק זאת. רבים כבר מכתירים את הטכניקה החדשה בכינוי הדבר הגדול הבא ולמרות שאין בה חידוש טכנולוגי, ה-Cinemagraphs בהחלט עשויה להפוך למדיום אשר ימצא את מקומו בין צילום הסטילס הקלאסי לוידאו.

מפתיע אולי לראות עד כמה תנועה קלה גורמת לתמונה סטטית לקום לחיים, אך זה בדיוק מה שקורה כשמתבוננים בתמונות אשר נוצרו בטכניקת ה-Cinemagraph. הטכניקה המבוססת ביסודה על טכנולוגיית ה-animated GIF הוותיקה ולמעשה משנה בצורה עדינה למדי אלמנט מסוים בתמונת סטילס בכדי ליצור תחושה של תנועה או שינוי.

את ה-Cinemagraph יצרו יחד הצלמת הניו-יורקית Jamie Beck והגרפיקאי Kevin Burg. הכל החל בפברואר 2011 כאשר שניהם היו עסוקים בסיקור שבוע האופנה בניו יורק. הם התעניינו באפשרות ליצור ייצוג אשר יספר סיפור רחב יותר מתמונה אך לא ידרוש את המורכבות הגבוהה של וידאו. מה שמבדיל את עבודתם של Beck ו-Burg מ-animated GIF הקיימים ברשת מזה שנים רבות היא האלגנטיות, המגע העדין והנופח הכמעט אומנותי שיש ליצירותיהם. השניים מספרים כי בניגוד ל- animated GIF רגילים אותם ניתן ליצור לרוב בתוך דקות ספורות, ה-Cinemagraph דורשים עבודה סיזיפית הנמשכת לעיתים יום שלם.

בראיון אותו נתנו השניים סיפרו כי נקודת המוצא ביצירת ה-Cinemagraph היא תמיד תמונה טובה. במקרים רבים ה-Cinemagraph מנסה להעביר תחושה אותה קשה או בלתי אפשרי להעביר בתמונה עצמה. במקרים אחרים היא מאפשרת לספר סיפור בתוך המסגרת של התמונה.

הבאנו עכבורכם כמה דוגמאות בולטות. באתר from me to you ניתן למצוא מגוון רחב של עבודות של השניים (בניהם תמונות סטילס רגילות ותמונות Cinemagraph).

נערה

Girl

עיתון

Newspaper

שיער

Hair

סרט

Movie

בגדים

Cloths

שוקולד

Choclade

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

11 תגובות

  1. Avatar

    natalieschor

    27/04/2011 ב 10:12 AM

    מדהים!!

    השב

  2. Avatar

    תומר_יפה

    27/04/2011 ב 10:36 AM

    נחמד מאוד.
    זה נראה כמו התמונות בעיתונים בסרטי הארי פוטר…

    השב

  3. Avatar

    לירון ויסמן

    27/04/2011 ב 10:41 AM

    אני חושבת שבהחלט יש פה כמה דברים מאוד יפים ומעניינים! שיוצרים ניגוד בין הדברים הקפוטים בסטילס לדבר היחיד שזז ומסב את תשומת הלב, ולא תמיד במבט הראשון…

    אבל אני קצת נוטה לחשוב שמדובר בגימיק קצת מטריד שמהווה פתרון קל מאוד לכל האתגר שבצילום סטילס
    מה שהופך לדעתי צילום סטילס לצילום טוב זו העבודה שמביעים את אותה התנועה ואת אותו המתח בתפיסת הרגע המדויקת, בזווית המדויקת עם כל שאר הפרמטרים הנכונים.
    אני חושבת שההכנסה של השיטה הזאת קצת הורסת את זה…ודווקא בגלל שהיא כל כך פשוטה היא תהפוך כל כך מהר לנפוצה, והפחד הוא שאנשים יתלהבו מהגימיק, ולא מאיכות הצילום, מה שקרה עם HDR למשל

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    27/04/2011 ב 11:54 AM

    חשוב להבין שלא אמור להיות כאן תחליף לסטילס או לוידאו אלא טכניקה משלימה היוצרת עוד כלי בידי צלמים/אומנים להביא לידי ביטוי את יצירתם אשר לא תמיד ניתן להמחישה באמצעות תמונה סטטית בלבד (ווידאו מלא הוא עניין מורכב שלא תמיד יש רצון/ידע או צורך להיכנס אליו). מלבד זאת מכיוון שמבחינה טכנית מדובר בתמונה לכל דבר ניתן להציג אותה בכל מקום – שימו לב למשל שהצלחנו ללא כל קושי מיוחד לשלב את אחת התמונות בעמוד הראשי – עם וידאו זה בלתי אפשרי.

    השב

  5. Avatar

    עדי

    28/04/2011 ב 12:11 AM

    צריך לזכור שזה רק לWEB

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    28/04/2011 ב 1:07 AM

    מן הסתם – זה נכון גם לוידאו. בגדול אנחנו צועדים בקצב מהיר לעבר עידן בו מסכים צבעוניים גמישים יאפשרו הצגת וידאו (וכל תוכן אחר כולל זה המוצג כאן) בכל מקום בדיוק כמו נייר – זה ייקח מספר שנים עד שזה יהפוך לעניין שגרתי וזול יחסית אבל אבות טיפוס של הטכנולוגיה כבר קיימים מזה מספר שנים.

    השב

  7. Avatar

    איל

    29/04/2011 ב 8:38 AM

    נופך כמעט אמנותי, ולא נופח, כפי שנכתב

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    29/04/2011 ב 10:17 AM

    אכן כך – תוקן.
    ועל הדרך למדנו גם כי:
    נוֹפֶךְ – אחת מאבני החושן של הכוהן הגדול. כנראה אבן הטורקיז.

    השב

  9. Avatar

    adam_99

    29/04/2011 ב 12:43 PM

    יפה מאוד. מישהו יודע איך עושים את זה?

    השב

  10. Avatar

    עידו גנוט

    29/04/2011 ב 1:11 PM

    בכל הראיונות עם היוצרים לא הוסבר ויש להניח כי הם לא מעוניינים לחשוף בדיוק כיצד זה נעשה. בגדול הטכנולוגיה היא animated gif – חיבור מספר תמונות לרצף אחד – אתה מוזמן לקרוא על זה ויש הרבה כלים חינמיים המאפשרים זאת. בפועל הושקעה כאן הרבה מחשבה (וכנראה גם לא מעט ניסוי וטעיה) במטרה ליצור משהו עדין מאד.

    השב

  11. Avatar

    adam_99

    29/04/2011 ב 1:20 PM

    הבנתי…
    תודה רבה!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *