ראשי חדשות 128GB SanDisk Extreme SDXC UHS-I המהיר בעולם

128GB SanDisk Extreme SDXC UHS-I המהיר בעולם

0
0

כהכנה לפתיחתה של תערוכת CES 2012 מחר, הכריזה חברת סנדיסק על כרטיס ה-SDXC המהיר בעולם. הכרטיס אשר מהירותו המוצהרת המקסימאלית עומדת על 45MB/s אמנם איננו המהיר ביותר בליין הכולל של סנדיסק אך הוא מציע כיום את השילוב המקסימאלי של נפח ומהירות.

בתערוכת CES 2009 (לפני 3 שנים בדיוק) חשף גוף התקינה של פורמט ה-SD את הגרסה העדכנית ביותר של פורמט כרטיסי הזיכרון הנפוצים בעולם המכונה SDXC או (Secure Digital Extended Capacity). התקן החדש מאפשר בין השאר נפח מורחב של עד 2TB (הכרטיס החדש של סנדיסק מצטרף לכרטיס קיים של חברת Lexar כבעל הנפח הגדול ביותר בשוק בתצות SD או – 128GB) ובאופן עקרוני גם מהירות העברת נתונים גדולה באופן משמעותי.

עד כה, אולי בשל התפוצה הנמוכה והמחיר היקר של כרטיסי SDXC, לא דחפו היצרניות את מהירותם של כרטיסי הדור החדש וזאת בניגוד לכרטיסי SDHC הוותיקים והנפוצים יותר אשר מוגבלים אמנם לנפח של 32GB אך מגיעים עד למהירויות של 95Mb/s (ראו מידע מפורמט ב-“השוואת כרטיסי ה-SD הגדולה” שלנו).

SanDisk Extreme SDXC UHS I 128GB

ה-SanDisk Extreme SDXC UHS-I 128GB החדש של סנדיסק אשר הוכרז היום אמנם איננו מספק מהירויות כאלו אך הוא מציג שילוב אופטימאלי של נפח ומהירות למי שזקוק ליכולת להקליט סרטונים באיכות גבוהה במיוחד ובאורך גדול בכרטיס יחיד. הכרטיס תומך ב-Class 10 ובתקן ה-UHS-I (פרטים אודות כל התקנים של כרטיסי הזיכרון ניתן למצוא בכתבה הנרחבת שלנו – “כרטיסי זיכרון למצלמות – המדריך השלם“).  נזכיר רק כי עבור צלמים מקצועיים העושים שימוש במצלמות התומכות בכרטיסי CF הכריזה אמש חברת חברת Lexar על ה-Lexar Pro 400x 256GB – כרטיס הזיכרון בעל הנפח הגדול ביותר עד כה (בפורמט CF, ובכלל).

כיום נפחי הכרטיסים הנפוצים ביותר הנמכרים בשוק נעים בין 8-16GB. ניתן להעריך בזהירות כי כאשר נפחי הכרטיסים ינועו בהדרגה לכיוון ה-16-32GB וצפונה תחל להתרחש ירידה מסויימת במחירי כרטיסי ה-SDXC ובמקביל נפח הייצור יגדל וקצבי העברת הנתונים יעלו גם הם.

ה-SanDisk Extreme SDXC UHS-I יגיעו בשני נפחים – 64GB ו-128GB ומחיריהם הרשמיים בחו”ל יעמדו על 200 ו-400 דולר בהתאמה. בארץ הכרטיסים יהיו זמינים בשבועות הקרובים ומחירם יעמוד על 900 ו-1800 ש”ח בהתאמה.

ריכזנו עבורכם את כל הידיעות הנוגעות להכרזות מתערוכת CES 2012.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *