ראשי חדשות הכרזות מוצרים הסלבלד H4D-200MS – הראשונה עם 200 מגה פיקסל

הסלבלד H4D-200MS – הראשונה עם 200 מגה פיקסל

2
0

כבר בתערוכת פוטוקינה 2010 במסגרת שיחה שקיימנו עם חברת הסלבלד נמסר לנו כי החברה עובדת על דגם חדש אשר ישבור את מחסום ה-100 מגה פיקסל. מוקדם יותר היום הכריזה החברה על ה-H4D-200MS המסוגלת להפיק לא פחות מ-200 מגה פיקסל.

דגם ה-H4D-200MS מבוסס על דגם ה-H4D-50MS הנוכחי (גרסת ה-Multi Shot של ה-H4D-50 של חברת הסלבלד), אך בניגוד אליה מסוגלת להפיק תמונות ברזולוציה של 200 מגה פיקסל. המצלמה לא עושה שימוש בחיישן בן 200 מגה פיקסל כפי שניתן היה אולי לחשוב, אלא משתמשת ברכיב (מוגן פטנט) המכונה “piezo frame module” המאפשר ללכוד 6 פריימים זהים כמעט לחלוטין ולאחד אותם לתמונה אחת ברזולוציה גבוהה במיוחד.

ה-H4D-200MS – רזולוציה מקסימאלית

H4D 200MS

הטכנולוגיה נועדה בעיקר לצלמי סטודיו מקצועיים הדורשים איכות תמונה מקסימאלית ורמת פירוט גבוהה במיוחד. המגבלה העיקרית היא כמובן היכולת לצלם ברזולוציה המקסימאלית עצמים סטטיים בלבד. בכדי להפוך את המצלמה לשימושית יותר היא כוללת שלושה מצבי צילום:

  • צילום רגיל ברזולוציה של 50 מגה פיקסל (מאפשר צילום עצמים סטטיים או נעים).
  • צילום multi-shot בן 4 תמונות ברזולוציה של 50 מגה פיקסל (לצילום עצמים סטטיים בלבד).
  • צילום multi-shot בן 6 תמונות ברזולוציה של 200 מגה פיקסל (לצילום עצמים סטטיים בלבד).

מערכת ה-multi-shot מזיזה את החיישן באופן עדין במיוחד (ברמת הפיקסל הבודד) על ידי מנועים זעירים (מערכת ה-piezo frame module) ונועדה בין השאר לסלק בעיות בתמונה דוגמת moiré (הדגמה לתופעה בלתי רצויה זו ניתן לראות בראיון שערכנו עם חברת ליף הישראלית בשננה שעברה).

משמאל צילום באמצעות חיישן רגיל גורר בעיות דוגמת moiré, מימין טכנולוגיית ה-multi-shot של הסלבלד מונעת בעיות אלו על ידי הזה פיזית של החיישן

moiré sensor

בכדי לקדם את המצלמה החדשה פתחה חברת הסלבלד אתר מיוחד עבודה כולל תמונות אשר צולמו באמצעותה אותו ניתן למצוא בקישור הבא. המחיר למעוניינים: 32 אלף יורו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    לא רפלקסית...

    26/05/2011 ב 8:18 AM

    זה לגמרי אולד ניוז… הם יצאו עם הפטנט הזה לפני יותר משנה על חיישן ה 40 מ”פ שלהם, ופשוט לא קראו לזה 160 מ”פ… זה עניין שיווקי נטו. כבר קיוויתי למשהו. יום יבוא, ואיזו חברה כזו תקנה מסיגמא את הפובאון, ואז באמת יהיה שינוי. אם מעניין אתכם- תראו מבחנים של המצלמות הקטנות שלהם, ה DP משהו, ומה הן עושות עם חיישן קרופ של 4.7 מ”פ בשלוש שכבות. זה פשוט מטורף.

    ואיתי- אם יש עוד עשרה ששמים 500, אני שם גם, ומוסיף עוד 200 בשביל אחוזים ממכירה עתידית… 😉

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    26/05/2011 ב 10:43 AM

    הטכנולוגיה הוכרזה למעשה כבר ב-2008. אין ספק שיש כאן (כמו שבכל דבר מסחרי) הרבה שיווק – לא מדובר פה ב-200 מגה פיקסל “אמיתי” אבל זאת עדיין טכנולוגיה מעניינת. נושא ה-moiré הוא נושא שכל יצרניות הפורמט הבינוני מדגישות (בביקור שלנו בליף שוחחו איתנו לא מעט על הנושא – הגישה שלהם היא פשוט לתת יותר מגה פיקסל אמיתי – להסלבלד גישה שונה).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *