ראשי מבזקים הכרזות פנסוניק: כרטיסי SDHC ראשונים בתקן UHS-I

פנסוניק: כרטיסי SDHC ראשונים בתקן UHS-I

0
0

לפני מספר שבועות דיווחנו באתר על סימול חדש המייצג תקן מיוחד עבור כרטיסי SDHC. התקן החדש המכונה Ultra High Speed 104 (או UHS-I) בא לציין כי כרטיס זיכרון יוכל לעמוד במהירות העברה מקסימאלית של עד 104MB/s.

ההכרזה המקורית על התקן הייתה פורמאלית בלבד, אך אתמול הכריזה חברת פנסוניק על שני כרטיסים ראשונים בנפחים של 8GB ו16GB התומכים בתקן החדש וכוללים את הסימול UHS-I (כמו גם סימול class 10). בפועל הצהירה חברת פנסוניק על מהירות העברה מקסימאלית של 60MB/s בכרטיסים החדשים (עדיין מתחת לגבול העליון של התקן) אך פי 2 מהכרטיסים המהירים ביותר של החברה מן הדור הנוכחי (יכולת החשובה כיום בעיקר בעת הקלטת סרטי וידאו ברזולוציה גבוהה).

כפי שכבר ציינו בידיעה המקורית,  תקן ה-UHS-I נפרד מזה הבא לידי ביטוי בסימול ה-class המוכר מכרטיסי ה-SDHC (המסודרים כיום מ-class 2 ועד class 10). שני התקנים מתייחסים למהירות העברת המידע של הכרטיס (כתיבה וקריאה) אלא שהם נבדלים באופן ההתייחסות. בעוד ה-class הנוכחיים מתייחסים למהירות המינימאלית אותה מתחייב יצרן הכרטיס כי כרטיסו מספק (class 2 מחויב לספק מינימום 2MB/s ה-class 4 מחויב ל-4MB/s וכו הלאה), תקן ה-UHS-I עוסק במהירות המקסימאלית אותה מסוגל הכרטיס לספק. נקודה נוספת המחייבת הבהרה – האם הכרטיסים ידרשו קוראי כרטיסים חדשים משום שהדור הנוכחי של קוראי הכרטיסים (כולל קוראי הכרטיסים החדשים התומכים בפורמט ה-SDXC) אינם תומכים בהכרח בתקן.

הכרטיסים החדשים יהיו זמינים החל מחודש נובמבר בארה”ב – לא צויין מחיר בשלב זה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *