ראשי מבזקים מיקרוסופט משחררת עדכון המתקן בעיה קריטית בחיבור Thunderbolt 3

מיקרוסופט משחררת עדכון המתקן בעיה קריטית בחיבור Thunderbolt 3

0
0

אנו רוצים להתייחס הערב לעדכון חשוב למערכת ההפעלה חלונות 10 של מיקרוסופט. מזה למעלה מחודש שקבוצה גדולה של משתמשי חלונות סבלו מבעיה חמורה בעת חיבור כוננים קשיחים למחשב באמצעות חיבור Thunderbolt 3. הבעיה גרמה לקריסה מוחלטת של המחשב (“מסך כחול”) ולא אפשרה שימוש בכוננים – בעיה קריטית במיוחד עבור כל צלם או עורך העושה שימוש בחיבור זה ובכוננים המהירים התומכים בו. העדכון שהופץ על ידי מיקרוסופט היום פותר את הבעיה ומאפשר לחזור לעבוד עם הכוננים.

את הבעיה הקריטית גילינו על בשרנו לפני מספר שבועות כאשר התחלנו לעבוד על מספר ביקורות לכוננים ניידים מבוססי טכנולוגיית NVME המתחברים למחשב באמצעות חיבור TB3. לאחר שעמדנו בקשר עם יצרנית לוחות האם של המחשב ובילינו שעות ארוכות בפורומי תמיכה של מיקרוסופט, אינטל ומספר אתרים גדולים נוספים שוחחנו עם חברת LaCie שמסרה לנו כי הבעיה מוכרת להם וכי מיקרוסופט מודעת לכך ועובדת על פיתרון אך אין תאריך יעד לתיקון. עוד קצת נבירה ברשת גילתה שמיקרוסופט אכן הכירה בבעיה והבטיחה לספק פיתרון עד תחילת דצמבר (היא פספסה בכמה ימים את תאריך היעד בסופו של דבר). מבדיקה שערכנו הבעיה אכן נפתרה ונראה שכעת הכוננים שניסינו עובדים בצורה טובה.

חיבור TB3 לכונן של חברת LaCie (ככל הידוע לנו הכוננים שנפגעו היו רק כוננים בטכנולוגיית NVME אשר עשו שימוש ב-TB3)

TB3 Cable

זאת היא הזדמנות טובה להתייחס לנושא ה-TB3 (ולאחרונה ה-TB4 שמתחיל להגיע לשוק ממש בימים אלו). הטכנולוגיה שפותחה על ידי אינטל כאן בישראל מאפשרת קצבי העברה גבוהים ביותר (עד 40Gbps) היא מגיעה עם חיבור פיזי זהה ל-USB-C ומסומנת הן על הכניסה והן על הכבלים התואמים באמצעות ברק (ולעיתים הספרה 3 או כעת 4). למרות הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה, באינטל קיבלו לדעתנו שורה של החלטות שגויות ותמוהות שעיכבו ופגעו קשות במה שהיה יכול להיות כיום החיבור הסטנדרטי דה פקטו במרבית המחשבים החדשים בעולם. ראשית באינטל התעקשו בתחילה על מודל סגור של מערכת המחייב תשלום תמלוגים גבוה של היצרניות לאינטל דבר שמנע אימוץ הרבה יותר נרחב של הטכנולוגיה ולקחו לאינטל מספר שנים עד שזאת החליטה לפתוח את הטכנולוגיה לשימוש.

אינטל הייתה יכולה לפעול מראש לשילוב ה-TB3 כתקן ה-USB הבא (מה שקרה, בערך, עם ה-USB 4 שטרם הגיע לשוק – ראו הבדלים כאן). במקום זאת היא המשיכה לפתח את תקן ה-TB4 שהחל להגיע בימים אלו לשוק ויצרה בלבול עצום בין כבלים שונים, ממשקים שונים ושמות שונים עם תאימות חלקית.

מבחינה טכנית אינטל לא עשתה מספיק בכדי לשתף פעולה עם מיקרוסופט (חלק מהאשמה אפשר להניח מונחת גם על כתפי מיקרוסופט), אולי משום שהשותפה המקורית של אינטל לפיתוח טכנולוגיית ה-TB הייתה בכלל אפל. כך או כך, התוצאה כפי שראינו היה הבאג החמור האחרון אבל עוד לפניו (ולמעשה גם כעת) יש ל-TB3 הרבה מגבלות והגבלות שונות ומשונות כמו הצורך לאשר כל התקן אותו מחברים למחשב (מי בדיוק צריך את האישור הזה לא ברור והוא לא קיים בעת חיבור התקני USB למחשב למשל). מעבר לכך בניגוד למרבית התקני ה-USB יש בהחלט מקרים רבים בהם נדרשים דרייברים להתקני TB3 דבר המכביד על המשתמש ויוצר סיבוך מיותר ולעיתים גם קונפליקטים בין התקנים.

עוד פרטים על התיקון באתר מיקרוסופט.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *