ראשי מבזקים ניקון תשתף פעולה עם אפל בפיתוח אפליקציה מתקדמת?

ניקון תשתף פעולה עם אפל בפיתוח אפליקציה מתקדמת?

0
0

לאחרונה התפרסמה ברשת ידיעה כאילו חברת ניקון משתפת בימים אלו פעולה עם חברת אפל במטרה לפתח אפליקציה שתאפשר רכישה של עדכוני קושחה למצלמות החברה – האם יש בכך אמת ומה ההשלכות?

לאחרונה דיווח האתר nikonrumors כי ניקון עובדת יחד עם אפל על פיתוח אפליקציה מתקדמת. האפליקציה אמורה לאפשר הוספה (בתשלום) של תכונות מתקדמות – לדוגמא פילטרים – למצלמות ניקון וזאת לאחר עדכון קושחה. מן הידיעה לא ברור האם מדובר רק על המצלמות הקומפקטיות של ניקון (ליין מצומצם מאד כיום) או גם על מצלמות הרפלקס (ואולי על סדרת ה-1).

הינה כמה תובנות שלנו בנושא:

1. ניקון זקוקה בדחיפות לשדרוג לאפליקציה שלה. האפליקציה במצבה הנוכחי בסיסית ומוגבלת ביותר וניקון מודעת לכך. אנו שוחחנו עם החברה בנושא כבר לפני כשנתיים וניקון הודתה בפה מלא כי אין לה את היכולות הטכנולוגיות הנדרשות לפתח בעצמה אפליקציות מתקדמות (מעט מוזר משום שחברות קטנות בהרבה מסוגלות לפתח אפליקציות שימושיות עבור מוצריהן, אבל אולי הדבר נובע מן התרבות האירגונית בחברה).

2. שיתוף פעולה עם אפל איננו מופרך (גם לאפל עשויים להיות דברים להרוויח משיתוף פעולה עם חברת צילום גדולה) ובכל זאת בחירה באפל עשויה לגרום לניקון לאבד למעלה מ-70% מהשוק (נתח השוק של אפל בשוק הסלולארי עומד על פחות מ-20%), אנו מתקשים לראות החלטה כזאת מתקבלת ונשמרת לאורך זמן.

3. כבר שמענו בעבר שמועות על קושחה בתשלום שניקון לכאורה מתכננת – אז לא עלה מהעניין דבר, אבל אולי הידיעה הישנה כיוונה למעשה למה שאנו שומעים אודותיו היום.

4. הוספת יכולות אינדבידואלית למצלמות – אם אכן תהיה כזאת, היא רעיון מבורך. כבר מזמן שוק המצלמות המסורתי זקוק נואשות ל”חנות אפליקציות” כפי שאנו רגילים מהעולם הסלולארי. סוני ניסתה לעשות משהו דומה ובהצלחה די מצומצמת יש לומר – אולי ניקון בשיתוף אפל יצליחו יותר (כאמור ללא אנדרואיד אנו לא ממש רואים זאת קורה).

אפל על ניקון?

Nikon-Apple

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *