ראשי חדשות Ghost Towns – סרטון ה-8K הראשון ביוטיוב

Ghost Towns – סרטון ה-8K הראשון ביוטיוב

0
0

וידאו 4K זה כל כך 2014. קבלו את סרטון ה-8K הראשון ביוטיוב אשר מאפשרת מעתה תמיכה בוידאו ברזולוציה של למעלה מ-30 מגה פיקסל. מי צריך את זה והאם בכלל ניתן לצפות בפלא החדש במלוא הדרו – הפרטים בידיעה הבאה.

הצלם ואיש הקולנוע  Luke Neumann יצר לאחרונה את הסרטון הקצר Ghost Towns כסוג של הוכחת יכולת. הרעיון היה לצלם את הסרטון הראשון ברזולוציה של 8K (או 7680 × 4320 פיקסלים) שיועלה לאתר יוטיוב. נורמן תיאר לאתר  nofilmschool את אופי הצילום המורכב של הסרטון בצורה הבאה:

[The Video was shot in] Portrait orientation and then stitched together in Adobe After Effects. Some shots simply scaled up by 125% from 6.1K to meet the 7.6K standard. Handheld stuff was just 6K FF. Scaled up by 125% and sharpened up a bit more than the others. The slider shots that had the secondary pan/tilts in them were also 6K FF.  The true 8K shots were the ones that just had pans or tilts or simple dolly moves with no pan/tilt action.

כפי שניתן להבין מן הדברים לא מדובר תהליך הסרטה סטנדרטי, וסביר להניח שלא נראה עוד סרטונים או סרטים רבים המצולמים בצורה דומה בזמן הקרוב. יחד עם זאת אנו צפויים בתקופה הקרובה למספר מצלמות שיתמכו בצילום 8K ואחת מהן שהוכרזה לא מזמן היא ה-RED 8K Weapon לה רזולוציה גבוהה עוד יותר – 8192×4320 ואפשרות צילום ברזולוציה של 8K עד 75 פריימים לשנייה (את המחיר נשאיר בצד בשלב זה אך הוא לא יהיה נמוך על פי הדיווחים).

Ghost Towns – הסרטון של נייומן – האם אתם מצליחים לצפות ב-8K?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sLprVF6d7Ug[/youtube]

גם אם ניתן יהיה לצלם בקרוב סרטונים בצורה נוחה יותר – עדיין נשאלת השאלה כיצד ניתן לצפות בסרטונים ברזולוציה שכזו. התשובה היא שמסכים ברזולוציה של 8K כבר קיימים מזה מספר שנים – כמו לדוגמא מסך ה-8K המרשים הבא של חברת שארפ שהוצג במקור ב-2011:

שארפ ב-8K – בנתיים רק אבטיפוס

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9U7e_quvkPQ[/youtube]

אפשר לשער שנראה במהלך 2015-2016 מסכים מסחריים ראשונים ברזולוציה זו (זיכרו שכיום נמכרים כבר מסכים צרכניים לא יקרים במיוחד ברזולוציה של 5K).אז האם אנו צפויים למהלך שיביא את ה-8K לשוק כפי שאנו רואים בשנתיים האחרונות עם מסכי ה-4K והתוכן ברזולוציה אולטרה גבוהה (שעדיין מטפטף לו באיטיות יחסית)? התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה יותר היא כן אבל לא בקרוב. אפילו ביפן – בה שידורי הטלויזיה נמצאים שנות דור לפני שאר מדינות העולם מתוכננים שידורי ניסיון ברזולוציה של 8K רק בראשית העשור הבא. ואם בארץ השמש העולה יחכו עוד 5 שנים להתחיל ולבחון את הטכנולוגיה בצורה מסחרית – בשאר העולם אנו נמתין כנרה עוד הרבה מאד שנים (אם כי לא מן הנמנע שדווקא האינטרנט ועולם משחקי המחשב יגרמו למסכי מחשב ברזולוציות אלו להגיע לשוק מהר מן המתוכנן).

תוספת מעניינת – האתר  9to5google פנה לחברת גוגל בשאלה מתי נוספה היכולת להעלות סרטונים ב-8K לשרות היוטיוב. התשובה של החברה מפתיעה – לדברי גוגל יוטיוב תמכה ב-8K מזה מספר שנים אך רק מוקדם יותר השנה (אין פירוט מתי בדיוק) נוספה התגית שמציינת סרטונים ב-8K – ראו תמונה למטה). כמובן שעד השבוע לא היו תכנים שהתאימו לתגית.

תגית ה-8K החדשה של גוגל

8K-TOUTUBE
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *