ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (23/3/2013)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (23/3/2013)

0
0

בשבועיים האחרונים הצטברו על שולחננו שורה של נושאים מסקרנים שלא זכו לידיעות נפרדות ואנו מביאים אותם היום בפניכם במסגרת מקבץ מבזקי הצילום של MegaPixel.

  • חברת ניקון צפויה לפתוח בקרוב מפעל בלאוס. המפעל אשר בו יועסקו כ-800 עובדים צפוי להתחיל לפעול בחודש אוקטובר הקרוב. המפעל יטפל בהרכבה של מצלמות רפלקס (מצלמות כניסה ומצלמות mid-range) וכן במספר דגמי עדשות המיוצרים כיום בתאילנד. כזכור מפעלי ניקון בתאילנד ספגו פגיעה עקב השטפונות העזים וזאת אחרי שלפני כשנתיים נפגע מפעל ניקון ביפן בעקבות רעידת האדמה והצונאמי. ניקון הודיעה כבר בעבר כי תעשה מאמצים להרחיב את מספר המפעלים שלה בכדי לצמצם עלויות ייצור ובכדי למנוע מקרים בהם פגיעה במפעל יחיד עוצרת לחלוטין את הייצור של סדרות שלמות של מוצרים. לידיעה באתר ניקון.
  • ניקון ערכה לאחרונה עדכון של תוכנת ה-Capture NX שלה לגרסה 2.4.1 הכוללת מעכשיו גם תמיכה במצלמת ה-D7100 החדשה ועוד שורה של תיקונים. לפרטים והורדה – באתר ניקון.
  • אם כבר ניקון, הידיעה הבאה בהחלט מעניינת. האתר phonearena מדווח כי נמסר לו ממקור לא רשמי כי המכשיר הסלולארי הבא של חברת גוגל (אשר יכונה כנראה Nexus 5) יכלול טכנולוגיית מצלמה מתקדמת במיוחד (המונח “triple camera sensor thing” מוזכר בידיעה אם כי מהותו איננה ברורה). המצלמה צפויה להיות ממותגת ניקון (אם כי לא ברור מי ייצר את החיישן).
  • זוכרים את עדשת הסופר מאקרו הייחודית של חברת Yasuhara אותה סיקרנו כאן בשנה שעברה? ובכן היא זמינה כעת לא רק לסוני NEX ולמצלמות מיקרו 4/3 אלא גם לפורמט קנון EOS M. אנו בהחלט ממליצים עליה בחום בעקבות ההתנסות שלנו. (מקור).

Nanoha 5X – עכשיו גם לקנון EOS-M

Nanoha 5x for eos m

  • זוכרים את ה-Speed Booster? מגביר המהירות המהפכני לעדשה, ובכן אם תג מחיר שבין 400-600 דולר גדול עליכם, חברת Mitakon הסינית עשויה לצאת בקרוב עם מתאם תואם בעלות נמוכה משמעותית. פרטים מלאים עוד אין אבל יהיה מעניין לראות מה תהיה האיכות של המתאם הסיני. (מקור).

ה-Speed Booster – בקרוב הגרסה הסינית?

Speed Booster

 

  • ממתינים לדור הבא של המצלמות חסרות המראה? ההמתנה שלכם צפויה להסתיים כנראה במהלך החודשיים הקרובים (לפחות ככל שמדובר בפנסוניק ואולימפוס). במהלך אפריל תכריז כנראה פנסוניק על ה-DMC-GF7 (המחליפה לדגם ה-GF5 – חסר המראה הקומפקטי) ומספר שבועות מאוחר יותר גם על ה-G7 (המחליפה ל-G5 חסרת המראה דמויית הרפלקס של פנסוניק). עוד חידושים – אולימפוס תכריז כנראה בעוד כחודש לערך על ה-EP-5 – מצלמה מתקדמת חסרת מראה מסדרת ה-PEN ועל עדשה מהירה חדשה ועינית דיגיטלית חדשה ברזולוציה גבוהה (2.4 מליון נקודות). לכל מי שממתין למחליפתה של ה-GX1 – בשלב זה עדיין לא ברור מתי תושק המחליפה. (מקור).
  • הינה משהו שפספסנו ואנו מרגישים שעשוי לעניין מספר גולשים – חברת  Voigtlander הגרמנית עובדת מסתבר על עדשת Tilt Shift ראשונה מסוגה למצלמות חסרות מראה. העדשה בעלת אורך מוקד של 15 מ”מ וצמצם f/4.5 מכונה BIG Shift והיא צפויה לעלות כ-1000 דולר (זמינות איננה ברורה בשלב זה). (מקור, ופרטים נוספים).
  • נסיים עם פטנט של חברת אולימפוס לעדשת 12-40 מ”מ (אקוויולנטי ל-24-80 מ”מ ב-35 מ”מ) בעלת צמצם f/2.8. על פניו עדשה זו דומה למדי לעדשה המקבילה של פנסוניק מסדרת ה-X אך עם אורך מוקד מעט יותר ארוך. (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *