ראשי מבזקים הכרזות CompactFlash הדור הבא – עד 144 פטהבייט!

CompactFlash הדור הבא – עד 144 פטהבייט!

0
0

איגוד ה-CompactFlash (או ה-Compactflash Association) הודיעה לאחרונה על תקן חדש עבור כרטיסי הזיכרון הוותיקים.

כרטיסי ה-CompactFlash (או בשם המקוצר CF) פותחו לראשונה על ידי חברת סנדיסק באמצע שנות ה-90 ומשמשים מאז במגוון מוצרים ובראשם מצלמות דיגיטליות. בשנים האחרונות עברו מרבית המצלמות הדיגיטליות להשתמש בתקן ה-SD המתחרה אשר הינו קטן יותר’ אך אם זאת חלק ניכר מן המצלמות המקצועיות ממשיכות לעשות שימוש בכרטיסי CF בעיקר בשל עמידותם. לאחרונה החל שיווקם של כרטיסי SD בתקן חדש המכונה SDXC אשר מסוגלים להגיע למהירויות העברת נתונים גבוהה משמעותית ולנפחים עצומים (תקן ה-SDXC צפוי לאפשר כרטיסים בנפחים של עד 2TB – נפח זהה לכוננים הקשיחים הגדולים ביותר הנמכרים כיום בשוק). בכדי לא להישאר מאחור החליטו באיגוד ה-CompactFlash לקבוע תקן חדש (גרסה 5.0) אשר כולל החלפה של ה-28bit addressing ב-48bit addressing – שינוי אשר צפוי לא רק להגדיל משמעותית את נפח האחסון אלא גם להגדיל את מהירות העברת הנתונים.

באופן תיאורטי התקן החדש צפוי לתמוך בנפח אחסון של לא פחות מ-144 פטהבייט (או 144 אלף טרה בייט או בתרגום לג’יגבייטים – 144 מליון ג’יגבייט). חישוב גס מראה כי נפח זה יאפשר צילום סטילס ברזולוציה גבוהה במהירות של כ-10 תמונות לשנייה 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה במשך למעלה מ-50 שנה (אם כי ספק אם הכרטיס או המצלמה יחזיקו שבריר מכך).

המטרה העקרית של התקן החדש והכרטיסים שיבואו בעקבותיו קשורה לצילום וידאו ברזולוציה גבוהה. התקן החדש יאפשר קביעה ברורה (לכאורה) של סף מינימאלי ומקסימאלי עבור כל כרטיס מבחינת מהירות העברת נתונים (שהיא קריטית לצורך צילום וידאו ברזולוציה גבוהה באיכות טובה). לא ברור עדיין מתי יופיעו הכרטיסים הראשונים התומכים בתקן בשוק או מתי יופיע מכשירים המסוגלים לכתוב ולקרוא מן הכרטיסים החדשים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *