ראשי מבזקים ממי מפחדת קנון?

ממי מפחדת קנון?

1
0

העניין סביב הטכנולוגיה העתידית של חברת פוג’יפילם אינו דועך. בעקבות חשיפת הפרטים אודות טכנולוגיית החיישן האורגני של החברה (אשר ישולב לכאורה בדגם ה-LX10 העתידי של פוג’י) נזכרו במספר אתרים להביא קטע מעניין למדי אשר פורסם במקור בחודש אוקטובר באתר theonlinephotographer.

על פי הידיעה נציג רשמי של חברת קנון אמר בשיחה סגורה כי החברה היחידה ממנה חוששת קנון איננה פנסוניק, סוני או אפילו ניקון, אלא דווקא חברת פוג’יפילם, וזאת בשל יכולותיה המתקדמות בתחום החיישנים. אם יתברר כי הכרזתו של נשיא חברת פוג’יפילם Shigetaka Komori אשר אמר לאחרונה כי החיישן אשר ישולב במצלמה חסרת המראה העתידית של החברה יהיה זהה או טוב יותר מזה של מצלמות Full Frame אך בפורמט קטן יותר, אפשר והחששות של חברת קנון גם יתאמתו.

מי שחושב שהפוג’יפילם היא עדיין שחקנית זוטרה ראוי שיציץ במכירות ה-X100 אשר עברו מזמן את רף ה-70 אלף יחידות וצפויות על פי החברה להגיע לכ-100 אלף עד סוף השנה (ונזכיר רק כי מדובר במצלמת נישה שעלותה למעלה מ-1000 דולר לצרכן).

לסיום, באותו עניין כמעט – חברת לייקה פרסמה באופן רשמי בבלוג של החברה כי היא צפויה להכריז בשנה הבאה על מוצר “מפתיע” חדש כדבריה אשר טרם נחשף וטרם פורסמו לגביו אפילו שמועות (וזאת מעבר ל-M10 ולמצלמה חסרת המראה המתוכננות). אין כאמור כל מידע בנוגע למהות המוצר אך לפחות מקור אחד העלה את ההשערה שלייקה מתכננת לזנוח את חיישני קודאק (לא מהלך מפתיע בעקבות מכירת חטיבת החיישנים של החברה והביצועים הלא מזהירים של טכנולוגיית ה-CCD בה היא עושה שימוש כיום) וזאת לטובת טכנולוגיית חיישני ה-CMOS האורגנית של פוג’יפילם. אנו נרשה לעצמנו להיות זהירים מאד ביחס לשמועה הנ”ל, אבל אם הטכנולוגיה האורגנית תבשיל לכדי מוצר ממשי בטווח הקרוב ותציג אפילו חלק מן היכולות המיוחסות לה, אנו צפויים כנראה לתחרות חזקה מאד עבור השחקניות האחרות בתחום.

פוג’יפילם LX10 – הראשונה עם חיישן אורגני?

Fujifilm LX10

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    מארק

    25/11/2011 ב 7:39 PM

    בקיצור, את כל המצלמות שיש לנו היום ושנקנה בשנה שנתיים הקרובות, אפשר יהיה לזרוק לזבל בעוד שלוש שנים. הן יהיו כמו מצלמות פילם

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *