ראשי מבזקים הכרזות בעל הבית השתגע – סיגמא SD1 במחיר של מכונית (עדכון)

בעל הבית השתגע – סיגמא SD1 במחיר של מכונית (עדכון)

7
0

הבוקר נחתה בתיבת המייל שלנו הודעה מפתיעה למדי. חברת סיגמא הכריזה (באיחור בלתי אופנתי בעליל של קרוב לשנה לאחר הכרזתה) על מחירה של מצלמת ה-SD1 אשר הוצגה לראשונה בתערוכת פוטוקינה 2010. עלותה של המצלמה הכוללת חיישן 15.3 מגה פיקסל תלת שיכבתי (בטכנולוגיית Foveon) מגיע למחיר (הלא ייאמן אנו חייבים לציין) של 10,065 דולרים!

חברת סיגמא מכנה את ה-SD1 מצלמת 46 מגה פיקסל אם כי חשוב לזכור כי טכנולוגיית ה-Foveon אמנם משמרת כמות כזו של פיקסלים על פני שלושת השכבות אך התמונה הסופית היא ברזולוציה של 15.3 מגה פיקסל בלבד. ההכררזה על המחיר והזמינות (יוני השנה על פי סיגמא) סיפקו לנו גם כמה נתונים חסרים דוגמת משקל המצלמה (700 גרם), מהירות צילום רשמית (5 פריימים לשנייה) אך ישנם נתונים חשובים אשר טרם פורסמו באופן רשמי על ידי החברה ואנו פנינו אליה בכדי לקבלם (למשל הרגישות המקסימאלית). אם וכאשר נזכה לתשובה נעדכן כמובן.

המפרט המעודכן של ה-SIGMA SD1 במערכת המפרטים של MegaPixel.

עדכון: בסיגמא היו הפעם מהירים במיוחד והחזירו לנו את התשובה המעניינת הבאה (בתגובה לשאלה מי קהל היעד של ה-SD1):

Sigma’s approach to DSLR photography is unique. Image quality is of paramount importance and the special 3 dimensional characteristics of the image reflects the natural ‘feel’ of film. At the centre of this digital SLR is a truly revolutionary sensor developed by Foveon which incorporates 46 million photo detectors, each individual one records accurate colour information. Sigma’s system gives a true representation of the subject. All other DSLRs use Bayer sensors which contain photo detectors which are only capable of recording a single colour. Their final image is a result of interpolation (advanced guesswork) which is degraded even further by the use of a low pass filter.

The price of the SD1 reflects the cost of developing and manufacturing such a high resolution image sensor and the special image processing engines required to produce the high quality images. Unlike other camera manufacturers, Sigma needs to design and manufacture the vast majority of their components as there are no ‘off the shelf’ parts available.

The SD1 is a ground breaking and specialist digital SLR, the quality of which is comparable to medium format cameras. We do acknowledge that this camera is likely to appeal to photographers with very specific requirements.

מה שמעניין באופן מיוחד בתגובה הוא העובדה שסיגמא מתייחסת ל-SD1 כברת השוואה למצלמות פורמט בינוני (ומכאן גם היומרה בהצגת המחיר). האם אכן ניתן להשוות את טכנולוגיית ה-Foveon על חיישן 15 מגה פיקסל בפורמט APS-C למצלמות פורמט בינוני (דוגמת הפנטקס 645D למשל שמחירה דומה) זאת כבר שאלה שצריכה להיבחן בשטח ובמבחני מעבדה.

עדכון II: רבים ברחבי העולם נדהמו מן המחיר הרשמי עליו הצהירה חברת סיגמא עם השקת ה-SD1 (בארה”ב 9700 דולר). האתר cameragearguide פנה לסיגמא במטרה לברר מה יהיה המחיר בפועל (במוצרי סיגמא לעיתים הבדלים גדולים מאד בין המחיר הרשמי למחיר בפועל). על פי החברה המחיר ברחוב צפוי לנוע סביב 6900 דולרים – סכום גבוהה מאד אך נמוך בכ-3000 דולר מן המחיר הרשמי.

ה-SD1 – מחיר – כמו של רכב משומש בארה”ב

SD1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

7 תגובות

  1. Avatar

    נועם גורדון

    20/05/2011 ב 2:34 PM

    “פנינו אליה בכדי לקבלם (למשל הרגישות המקסימאלית)” – 6400.
    זה כתוב בהודעה הרשמית של סיגמה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    20/05/2011 ב 2:54 PM

    אבל שים לב שלא רשום במפרט כמו עוד כמה נתונים חשובים כמו מהירות התריס.

    השב

  3. Avatar

    amosdor

    20/05/2011 ב 4:20 PM

    הזמנתי 2 🙂

    השב

  4. Avatar

    דנבר

    21/05/2011 ב 1:35 PM

    לייקה M9 או המצלמה החדשה של סיגמא…. אני כולי בהתלבטות קשה…
    ועכשיו ברצינות: הם חיים ב-ס-ר-ט!!!! : ))))

    השב

  5. Avatar

    קובי

    21/05/2011 ב 7:16 PM

    10,000 דולר???????? עשרת-אלפים דולר????? מישהו בסיגמא החליק על בננה או מה????!!!!

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    21/05/2011 ב 8:43 PM

    האמת שמדובר בתרגום של המחיר בלירות סטרלינג. המחיר הרשמי בארה”ב הוא “רק” 9700 דולר 🙂

    השב

  7. Avatar

    שבי

    21/05/2011 ב 9:44 PM

    הדגמים הקודמים של סיגמא היו מבחינת נתונים ממש לא “מעוררי תאבון”, הם לא נתנו תמונה טובה ב ISO גבוהה ומספר הפיקסלים היה נמוך, אבל זה היה נכון רק על הניר, בצילום ב 100ISO זו היתה המצלמה היחידה שהפיקה משהוא שונה מ-קנון-ניקון-פנטקס-סוני ושות’,
    הויזואליות של התמונות מדהימה , בתערוכות התמונות של SD14 וקודמותיה היו בולטות לטובה בחדות ובצבע מעל לתמונות של מצלמות אחרות, אין ספק שלצלמי נוף ופורטריט שוה מאוד לבדוק את התוצאות של Foveon מול CCD או CMOS,

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *