ראשי מגזין קצת כמו קסם: כך תוסיפו תנועה טבעית לסרטוני הוידאו שלכם בקלות

קצת כמו קסם: כך תוסיפו תנועה טבעית לסרטוני הוידאו שלכם בקלות

1
0

רעד הוא לא תמיד דבר רע. לפעמים נכון להכניס מעט תנועת יד טבעית לסרטונים שלנו במיוחד כשאנו רוצים לייצר תחושה של סרטון תיעודי או כשאנו רוצים מעט יותר דינמיקה בפריים במקום להיצמד לתמונה מקובעת על חצובה או אפילו סליידר בלבד. הצלם והעורך  Kyler Holland פרסם לאחרונה סרטון קצר המסביר כיצד ניתן לעשות זאת באופן אורגני למדי בפרמייר באמצעות טריק פשוט שדורש בסך הכל כמה הקלקות וצילום אחד נוסף.

יש משהו בתנועה אורגנית של היד (כשזאת לא מוגזמת ונעשית בצורה טבעית וטובה) שיוצר אווירה אחרת לסרטונים שלנו. אולי זה הווייב הדוקומנטרי או התחושה שאנחנו נמצאים בעצמנו בסצנה אבל כשמדובר בטאצ’ עדין יחסית התוצאה יכולה לשבור את השעמום של הפריים הסטטי בסרטונים. מסתבר שבכדי להוסיף תנועה כזאת אתם לא חייבים צלם נוסף (בהנחה שאתם מצלמים את עצמכם למשל או מראיינים), כל שתצטרכו הוא לצלם קטע נוסף כשאתם מחזיקים את המצלמה ביד ונעים איתה מעט קדימה, אחורה ימינה ושמאלה באופן טבעי, הקטע אפילו לא חייב להיות מצולם באותו המקום אבל הוא צריך להיות מעט ארוך יותר מהסרטון שאתם רוצים להוסיף לו את ה”רעד”.

אחרי שצילמתם את שני הסרטונים ייבאו אותם לפרמייר, הציבו את הקליפ עם הרעד מעל הקליפ שאליו אתם רוצים להוסיף, התאימו את אורך הקליפ הרועד לשני ואחדו אותם תחת nest. הוסיפו לקליפ המאוחד אפקט warp stabilizer (אפשר לשחק עם הפרמטרים כמובן) והיכנסו לתוך הקליפ המאוחד ב-nest ונטרלו (הסירו את כפתור ה”עין” מהקליפ העליון עם הרעד). באופן פלאי תקבלו את הקליפ הראשון שצילמתם אבל עם תוספת הרעד מהקליפ השני.

כמה דברים לקחת בחשבון. לא בטוח שהאפקט הזה מתאים לקליפים ארוכים במיוחד (מי מוכן לראות ראיון של שעה המצולם עם יד רועדת בלי לקבל מחלת ים?). יכול להיות שלסוג מסוים של תוצאות עדיף לצלם את הקליפ “הרועד” עם גימבל או אולי אפילו להשיג קליפ רנדומאלי מאחד מהאתר ה-Stock המאפשרים שימוש בסרטונים (בחינם או בתשלום) שצולם ביד באופן מקצועי עם מצלמה נכונה (צילום מקצועי ביד עם מצלמה כבדה דוגמת RED מנפיק הרבה פעמים תנועה אורגנית טבעית הרבה יותר מזאת שתשיגו עם DSLR או מצלמה חסרת מראה קטנה), שווה לנסות.

הסרטון של Holland – כך תוסיפו תנועה לקליפ סטטי בקלות

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    יחיאל

    18/08/2021 ב 9:47 PM

    אחייינווווו הוא נוצרי

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *