ראשי מגזין איך מצלמים פרסומת ב-8000 דולר?

איך מצלמים פרסומת ב-8000 דולר?

0
0

במהלך השנים ראינו לא מעט סרטוני מאחורי הקלעים המתארים צילומים לקמפיינים ופרסומות שונות. נושא אחד אליו כמעט אף סרטון בו נתקלנו לא מתייחס בפירוט הוא התקציב וחלוקתו (צלמים באופן כללי נמנעים בדרך כלל מלשתף עלויות משום שהם תופסים את הנושא – בצדק או שלא – כמידע עסקי סודי). בסרטון הנוכחי אותו פירסם לאחרונה הצלם האמריקני Parker Walbeck ישנה ההתייחסות המלאה ביותר בה נתקלנו מזה זמן לחלוקת עוגת התקציב לצורך ההפקה.

קיבלתם 8000 דולר לצורך הפקת פרסומת – מזל טוב. זה אולי נשמע הרבה אבל במונחים אמריקנים מדובר בתקציב מצומצם מאד. איך תחלקו את התקציב? האם תשקיעו יותר בתאורה? בסאונד? בלוקיישן? באביזרים? בעריכה? או שאולי תבחרו בדרך בה הלך Walbeck ותשקיעו את מירב תקציב ההפקה שלכם דווקא בתשלום לשחקנים מקצועיים איתם יהיה לכם קל יותר לעבוד. Walbeck מדגים בסרטון כיצד עם התקציב המצומצם יחסית שקיבל – 2 תאורות בלבד, וצוות מצומצם מאד הוא הצליח לחלק את התקציב בצורה שאיפשרה לו להרוויח מצד אחד אך גם להפיק תוצר מקצועי לפי דרישות הלקוח.

כסף הוא הרבה פעמים טאבו בשיחות בין אנשי מקצוע וצלמים בפרט ולמרות שלא ניתן להשליך מהשוק האמריקני לשוק המקומי שלנו כאן מבחינת הסכומים – עצם הדיון בנושא והפירוט שווים לדעתנו צפייה בסרטון שהפיק Walbeck. דבר אחד ראוי לציון – Walbeck לא מתייחס בסרטון לעלויות הציוד בו הוא עצמו משתמש (בין השאר מצלמת RED שעלותה גבוהה משמעותית מהתקציב לפרויקט כולו – מצד שני בארה”ב נגיש יותר וזול יותר להשכיר ציוד צילום ווידאו מקצועי גם למי שציוד כזה לא נמצא ברשותו).

מאחורי הקלעים של צילום פרסומת עם 2 תאורות בלבד (ו8K$)

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *