ראשי חדשות שינויים בתעשיית הצילום – פוטוקינה תהפוך לתערוכה שנתית

שינויים בתעשיית הצילום – פוטוקינה תהפוך לתערוכה שנתית

0
0

תעשיית הצילום העולמית משתנה, החברות מסתגלות לסביבה תחרותית יותר, דינאמית יותר ובעיקר מצומצמת וממוקדת יותר – וגם המארגנים של תערוכת הצילום הגדולה בעולם מבינים לאן נושבת הרוח ומשנים כיוון.

במשך עשורים הייתה פוטוקינה הנערכת פעם בשנתיים בעיר קלן שבגרמניה, תערוכת הצילום המובילה בעולם, אשר משכה אליה את מיטב היצרניות ואנשי התעשיה, אך גם לא מעט מבקרים. השינויים בתעשיית הצילום בשנים האחרונות (ראו “מה קרה לעולם הצילום ב-2016“) הובילו לצמצום משעותי של השוק, מה שיגרום החל מהשנה הבאה לקיצור התערוכה מכ-5 ימים לכ-3 ימים בלבד. מצד שני בניגוד למה שהיה מקובל לפני 10 ובוודאי 20 שנה ויותר, קצב השינויים בתחום (בוודאי הודות ליצרניות האלקטרוניקה היפניות דוגמת סוני ופנסוניק) הפך מהיר יותר, ולכן החליטו בהנהלת התערוכה להפוך אותה לכזו המתנהלת פעם בשנה ולא פעם בשנתיים.

השינוי המרכזי האחרון הוא במועד התערוכה. היסטורית נערכה התערוכה בקלן בסוף חודש ספטמבר (תקופה אידאלית למדי בעיר מבחינת מזג האויר אגב). כעת מתכננים להעביר את התערוכה לחודש מאי (הקר יותר בגרמניה בדרך כלל, אם כי בעל מעט יותר שעות השמש בממוצע), הדבר יתרחש החל מהתערוכה שתתקיים בשנת 2019 (בשנה הבאה התערוכה תתקיים כרגיל בחודש ספטמבר).

מעבר לשינויים הלוגיסטיים, הנהלת התערוכה רוצה להרחיב גם את התכנים שיופיעו במסגרת האירוע. כבר בתערוכה האחרונה ראינו אין ספור דוכנים של חברות העוסקות בתחום הרחפנים ומגוון עזרים אחרים, אלא שתחום הצילום צפוי להתפתח לעוד כיוונים ובתערוכה מעוניינים לשלב גם תחומים אחרים לגמרי כמו מציאות מדומה/רבודה, הולוגרפיה, עיבוד תמונה וצילום ממוחשב, תוכנה, עבודה בענן ואחסון.

ניתן למצוא את ההודעה הרשמית לעיתונות של הנהלת התערוכה בקישור הבא.

תשנה פניה – תערוכת פוטוקינה ב-2016 (צילום: עידו גנוט)

photokina-2016-pre-questions

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *