ראשי מגזין off-topic מה אפשר ללמוד מ-Casey Neistat או איך להשיג 4 מיליון עוקבים ביוטיוב

מה אפשר ללמוד מ-Casey Neistat או איך להשיג 4 מיליון עוקבים ביוטיוב

0
0

אם אתם משוטטים מספיק ביוטיוב סיכוי סביר שנתקלתם כבר באחד היוצרים המקוונים הכי פופולאריים של השנים האחרונות ברשת (לפחות כשמדובר על סרטונים) הלא הוא ה-Vlogger האמריקני Casey Neistat. יש לא מעט ערוצים עם מיליוני צופים ביוטיוב, אבל Neistat מביא איתו רוח יצירתית והרבה מחשבה ונסיון בתחום הצילום, והסרטונים שלו שעל פניו נראים מצולמים באופן פשוט וכמעט טריוואלי, כוללים הרבה טכניקות שכדאי להכיר ואולי גם ליישם אם אתם יוצרים כמעט בכל התחומים.

קצת רקע ברשותכם – למי שאינו צופה קבוע של Neistat (אישית אמליץ בחום להירשם לערוץ של הבחור שנכון לזמן כתיבת שורות אלו רשומים אליו למעלה מ-4 מליון איש), כדאי מאד להתחיל לא מהסרטונים האחרונים, אלא דווקא מהראשונים בסדרה הנוכחית (להלן הראשון) בכדי להיכנס יותר לעניינים. ל-Neistat, בן למשפחה יהודית מקוניטיקט סיפור חיים אישי מסקרן. הוא עזב את בית הספר בגיל צעיר לאחר שחברתו נכנסה להריון, עבד במשרות זמניות כשוטף כלים וחי בקרוון עד שעבר לניו יורק שם מצא את עצמו כצלם ומפיק סרטים והתקדם עם השנים ואף יצר סדרה בת 8 פרקים עבור HBO ב-2010 בעלות של כ-2 מליון דולר.

אלא ש-Neistat לא התעניין יותר מידי בהוליווד והוא מעדיף ליצור לאינטרנט ולקהל הולך וגדל של צופים סוג אחר של תוכן. הרעיון של Vlog הוא כמובן לא המצאה של Neistat. בלוג וידאו המצולם בגוף ראשון עתיק כמעט כמו האינטרנט עצמו (טוב אנחנו מגזימים קצת אבל לפחות כימי היוטיוב ואולי קצת יותר). מה ש-Neistat מביא ל-Vlog הוא אחר – קודם כל ברמה הבסיסית ביותר איכות התוכן של Neistat – גם מבחינה צילומית וגם מבחינת העריכה גבוהה בהרבה ממה שאנו רגילים לראות (או לפחות היינו רגילים לראות) ב-Vlogs דומים בעבר (נתייחס לציוד בו Neistat משתמש בעוד רגע). אבל לא פחות חשוב מהציוד הוא האופן בו Neistat משתמש בו וצורת העריכה הייחודית שלו הכוללת הרבה קיטועים קצרים ולא מעט “טריקים” קולנועיים – שרובם אינם חדשים או אפילו יחודיים ל-Neistat  אבל השילוב של כולם במוצר אחד מהוקצע הוא משהו שנדיר מאד למצוא ברשת בצורה שאיננה מסחרית במובהק (Neistat יודע להפיק סרטונים שנראים כאילו כל אחד יכול היה לצלמם במצלמה סלולארית, אך בפועל מדובר כאמור בהרבה השקעה וחשיבה אותה הוא מבצע על בסיס יומי).

“הריאלטי” השתלט על חלקים משמעותיים מעולם התוכן הטלויזיוני אבל מה שמרבית הצופים הבינו כבר מזמן הוא שה”ריאלטי” כפי שהוא מוצג על מסך הטולויזיה הוא לא יותר מהפקה מתוזמנת, ערוכה במגמתיות אשר לרוב פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר ונשלטת על ידי גורמים מסחריים בעלי אינטרסים מובהקים. Neistat (ולא רק הוא כמובן) הוא במידה רבה האנטי-תזה לריאלטי המסחרי – הוא מציג פיסת חיים אותנטית (או לכל הפחות אותנטית בגבולות הסביר) יומית (Neistat צילם סרטונים קבועים יומיים בני 7-10 דקות ברצף במשך למעלה מ-500 יום עם הפסקה אחת בלבד לחופשה קצרה). הסרטונים מאפשרים הצצה (מעט מציצנית יש לומר) לחיים של יוצר אחד (נשוי, אב לשניים, חי בניו יורק, יזם וסטארטאפיסט וקצת משוגע אבל בעיקר יצירתי ובעל מוסר עבודה שמעטים יכולים לחלום עליו).

בכל זאת מילה על ציוד – Neistat הדגיש לא אחת בסרטונים שלו (ראו למשל את זה) שציוד איננו הדבר החשוב ביותר עבורו. למעשה הוא צילם (ועודנו מצלם) עם מצלמות בסיסיות מאד כולל מצלמות קומפקטיות של קנון ואפילו מכשירים סלולאריים והשיג תוצאות סבירות, אבל את עיקר הצילום ל-Vlog בשנה וחצי האחרונות הוא עושה באמצעות הקנון 70D (בעיקר הודות למנגנון ה-Dual Pixel שלה שמאפשר מעקב פוקוס טוב שמאד חשוב לז’אנר – הוא אף זרק הצידה את ה-80D בגלל בעיות אמינות) ועדשת זום רחבה (לרוב ה-10-18 מ”מ או ה-10-22 מ”מ של קנון). שני אלו מחוברים לחצובת גורילפוד איתה הוא מסתובב כמעט לכל מקום והפכה (יחד עם משקפי השמש – אשר גם להן שימוש קולנועי) ולסקייטבורד הממונע שלו המשמש אותו לא רק להגעה ממקום למקום, אלא גם ליצירת תוכן דינאמי יותר (ראו למשל בסרטון הפוקימון שלו מוקדם יותר השנה) לסימן היכר שלו. Neistat עורך ב-final cut pro (למרות שהוא מודה שמדובר בתוכנה בעייתית) ומרבה (מאד) להשתמש בצילומים מרחפנים (לרוב PHANTOM 4 אבל לעיתים גם רחפנים אחרים – מה שמסתיים לעיתים גם בצרות לא קטנות) וטיימלפסים כקטעי מעבר.

לא מעט אנשים ניסו לפצח את “תופעת Neistat” – שני סרטונים מעניינים שבחרנו להביא לכם בנושא.

הראשון של עורך וידאו/קולנוע בעל ערוץ יוטיוב בשם This Guy Edits אשר בוחן כמה מן ההיבטים הקולנועיים והעריכתיים ביצירה של Neistat:

סרטון של Nerdwriter על האותנטיות של הסרטונים של Neistat אל מול העולם השטחי והמסחרי של הריאלטי

מה אתם חושבים על Casey Neistat? האם גם לדעתכם מדובר על אחד מהמבשרים של ז’אנר וידאו חדש או שאולי עוד מאותו הדבר – כתבו לנו בתגובות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • 8K TOUTUBE

    Ghost Towns – סרטון ה-8K הראשון ביוטיוב

    וידאו 4K זה כל כך 2014. קבלו את סרטון ה-8K הראשון ביוטיוב אשר מאפשרת מעתה תמיכה בוידאו ברז…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב off-topic

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *