ראשי מגזין כיצד להסיר אנשים מתמונות החופשה שלכם

כיצד להסיר אנשים מתמונות החופשה שלכם

3
0

יולי-אוגוסט היא תקופת החופשות ועבור רבים גם צילום בחופשות. אבל מה קורה אם צילם תמונה מדהימה של המשפחה וברקע נכנסה לה בדיוק איזה דמות לא רצויה? אפשר כמובן לצלם שוב – אבל זה לא תמיד מתאפשר ולעיתים לא תשימו לב רק עד שתעזבו את המקום או תחזרו הביתה. אז מה עושים – לפוטושופ לא מעט כלים שיעזרו לכם.

מומחה הפוטושופ והצלם Aaron Nace מהאתר Phlearn נחלץ לעזרתנו עם סרטון מקיף למדי בו הוא מציג כמו מן השיטות והכלים שמספקת לנו פוטושופ בכדי להעלים דמויות (או לצורך העניין גם אובייקטים אחרים) אשר צצו לנו מבלי שנשים לב בתמונות.

  • סדרת הכלים הראשונה היא זאת המופיעה תחת ה-spot healing brush tool בתוך פוטושופ (בארגז הכלים מצד שמאל). הכלי הראשון בסדרה הוא ה-spot healing brush tool עצמו עושה עבודה לא רעה בכלל (זיכרו לבחור את הדמות כולה ו-sample all layers וכן content aware). תלוי ברקע ובסביבה אבל במצבים מסוימים מדובר בכלי מעולה והוא פשוט נוח.
  • האפשרות השנייה הוא שימשו ב-healing brush – ביחרו מברשת גדולה ובאמצעות alt (בחלונות) או option (במק) תוכלו לדגום אזור מסוים ולהעלים את המות שלכם – לא רע אבל יותר עבודה (מצד שני ה-spot healing brush tool לא תמיד יעבוד מושלם).
  • הכלי השלישי הוא ה-patch tool – כאן ניצור שכבה חדשה ונדגום אזור ליד אחרי שסימנו את האזור שאנו רוצים להעלים. טיפ מעניין של נייס – אל תדגמו מאזור שצמוד לאזור אחר (אפשר ליצור הפרדה באמצעות כלים אחרים כפי שנייס מדגים – זה גם לא תמיד מושלם – אבל זה עוזר).
  • clone stamp tool – כלי זה מעתיק 1 ל-1 אזור מסוים לאזור אחר (בלי content aware פשוט העתקה ישירה). מומלץ לדגום אזורים שונים ולא “במכה אחת” – התוצאה תהיה לרוב טובה יותר. גם כאן מדובר לרוב על יותר עבודה אבל יש בידכם הרבה שליטה נקודתית על האופן בו תראה התוצאה הסופית כי אתם מעתיקים בדיוק אזור אחר בלי “פרשנות” של הכלים החכמים של פוטושופ.
  • הכלי האחרון ברשימה – content aware fill – במקרה זה נשכפל את השכבה שלנו (ctrl J) נבחר את האזור אותו נרצה להוריד ונבחר fill על ידי לחיצה על הכפתור הימני ובחירת content aware – התוצאה כאן לרוב טובה כשאין הרבה הפרעות בסביבה אבל אם האזור שאתם רוצים להוריד קרוב לדמות אחרת שאתם רוצים להשאיר – הכלי לא תמיד יעבוד בצורה מושלמת ויכול להיות שתצטרכו לבצע תיקונים עם כלים אחרים מהרשימה.

רוב הכלים הללו מוכרים למי שמשתמש הרבה בפוטושופ – אבל גם לאלו ההבדלים המדויקים ביניהם לא תמיד ברורים ולא תמיד ידוע איזה כלי יעבוד בצורה הטובה ביותר בסיטואציה מסוימת – לכן חשוב להכיר את כולם ואת היתרונות והחסרונות של כל כלי.

הסרטון של נייס המדגים שיטות שונות להעלמת אנשים (ועצמים) מן התמונות שלכם באמצעות פוטושופ

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    מישהו

    29/08/2016 ב 8:34 AM

    מי שלא מכיר פוטושופ לא מבין על מה הכתבה הזאת ובחיים לא יצליח לעבוד עם הכלים שהצעתם פה, מי שכן מכיר פוטושופ יודע (או אמור לדעת) לעשות את הדברים האלה וגם אם לא- יש מיליון טטוריאלז באינטרנט (חיפוש מהיר ביוטיוב יניב לכם עשרות תוצאות לכל בקשה בערך) בקיצור- כתבה מיותרת.

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      29/08/2016 ב 9:45 PM

      הכתבה היא תקציר של הסרטון. האם ראית את הסרטון?

      השב

    • Avatar

      רונן

      08/12/2017 ב 8:56 AM

      היה לי תמונות שרציתי להסיר בהם אובייקטים. הסרטון הזה גרם לי להוריד פוטשופ כי על פניו זה נראה מאוד קל. לפני זה חשבתי שזה מדע טילים לעשות כאלו דברים אך התבדיתי לשמחתי.
      אומנם לי לי כמעט שעה ומשהו להגיע לאיזושהי תוצאה סבירה, ומין הסתם זה קשה יותק מה שחשבתי, אך זה משתלם יחסית לזמן שחיפשתי אנשים בפייסבוק או בפורומים שיסכימו לעזור. אה,צריך ללמוד רק פעם אחת. לבקש צריך תמיד.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *