ראשי מגזין GoPro תיכנס לשוק מצלמות הרחפנים

GoPro תיכנס לשוק מצלמות הרחפנים

0
0

על פי דיווח מהמגזין The Wall Street Journal חברת מצלמות האקשן GoPro צפויה להשיק בשנה הבאה ליין רחפנים (מטוסים זעירים ללא טייס) הכוללים מצלמות.

שוק הצילום האוירי עבר מהפך אדיר בשנים האחרונות עם כניסתם של הקואדקופטרים (כלי טייס קטנים בעלי 4 להבים) הכוללים יכולת נשיאה של מצלמה ואפשרויות שליטה המאפשרות כמעט לכל אחד לשלוט בהם ממכשיר סלולארי או שלט וכל זאת במחיר זול יחסית.

חלק מן הדגמים המתקדמים בשוק מגיעים לסכומים של 1000 דולר ויותר (עם מצלמה) כאשר כמה מהם נמכרים כיום עם מצלמות של חברת GoPro עצמה. יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו החברות המרכזיות בשוק הרחפנים (DJI ו-Parrot בין השאר) בעקבות הכניסה של יצרנית המצלמות לתחרות ישירה עימן לאחר שעד כה שיתפו פעולה. שאלה נוספת היא מה בעצם יש ל-GoPro לחדש בתחום – המצלמה ברחפן של החברה תהיה כנראה גרסה כלשהי של דגם ה-Hero 4 הנוכחי (אשר הוכרז כזכור ממש לאחרונה) אבל האם החברה תצליח להביא חידושים משמעותיים בכל הנוגע לרחפן עצמו? בשלב זה לא ברור. חשוב לזכור כי החברות הקיימות הספיקו לייצר כבר מספר דורות, לשפר ולעדכן את המוצרים שלהן ולרכוש נסיון (עניין חשוב מאד בתחום) ולמרות גודלה וכוחה בשוק ל-GoPro תהיה לה כנראה עקומת למידה בתחום.

החידוש העיקרי עשוי להגיע דווקא בגזרת המחיר שם צופים כי גופרו תשיק ליין במחירים שינועו בין 500-1000 דולר (עם מצלמה כפי הנראה) – יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו החברות הקיימות בעיקר בתחום הנמוך של ספקטרום המחיר ועד כמה הדדבר יעודד את התחרות.

תחרות עזה בשוק – DJI Phantom 2 עם מצלמה של GoPro

DJI-PHANTOM-2-GOPRO-largeולסיום עניין חשוב הקשור לנושא – מנהל התעופה האמריקני (ה-FAA) צפוי לצאת בקרוב בסדרה של הנחיות קשוחות מאד בנוגע להטסת כלי טייס בלתי מאויישים קטנים בסביבה אזרחית. על פי ההנחיות (שחלקן מצאו את דרכן לרשת בטרם פורסמו באופן רשמי) כלי טייס קטנים עד 25 ק”ג יצטרכו לפעול אך ורק בשעות היום במרחק ראיה מהמטיס ועד לגובה של קצת יותר מ-100 מטרים לכל היותר. בישראל אפשר להניח שיגובשו הנחיות מחמירות עוד יותר (לאור איומי הטרור, מגבלות הטיסה מול חיל האויר ורשות שדות התעופה ומרחב הטיסה המצומצם בלאו הכי).

עדכון: הגולש אבשלום אהרוני ציין בפנינו כי “בארץ הנושא הוסדר עוד לפני שהדבר בוצע בארה״ב. כל מי שמטיס ברמה החובבנית יושב תחת הגבלות של טיסנים, כלומר: לא מעל קהל, לא בשטח מיושב ובמרחק של 300 מ׳ מקצה ישוב. וכמובן לא באזורים מוגבלים לטיסה כפי שמופיע באתר רת״א. חל איסור לעבור גובה של 50 מ׳. כל מי שרוצה לעסוק בצורה מסחרית חייב ברשיון הפעלת כטב״מ – תהליך שצריך לעבור מול רת״א”.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *