ראשי מבזקים תעלומה: מדוע הפסיקה סיגמא את ייצור עדשת ה-24-105 מ”מ החדשה?

תעלומה: מדוע הפסיקה סיגמא את ייצור עדשת ה-24-105 מ”מ החדשה?

0
0

הידיעה הבאה מעט מוזרה. בדיוק אחרי שהיא זוכה לביקורות חיוביות למדי ברשת ותוכננה עבורה גם גרסה למצלמות סוני, סיגמא החליטה להפסיק לזמן לא מוגבל את ייצורה של עדשת ה-24-105mm F4 DG OS HSM שהוכרזה רק בשנה שעברה.

ברשת כבר החלו להופיע תיאוריות קונספירציה חובקות עולם בנוגע להפסקת הייצור, אך ברוב המקרים הסיבות הן פרוזאיות בהרבה. הינה כמה אפשרויות:

  • פגם תכנוני עקרוני כלשהו התגלה ונדרשה הפסקה מיידית של הייצור עד שזה ייתוקן (היו דיווחים על בעיית תאימות כלשהי עם ה-6D של קנון אך לא ברור האם יש קשר בין הדברים ובכל מקרה נראה שמדובר בבעיה שניתן לפתור בעדכון קושחה ולא במשהו המחייב הפסקת ייצור מלאה).
  • הפרת זכויות יוצרים – סיגמא כבר נתבעה על ידי ניקון והפסידה במשפט שעסק בנושא פטנטים הקשורים למייצבי תמונה. אפשר והעניין קשר גם במקרה הזה וסיגמא החליטה להקדים תרופה לתביעה.

ברשת נפוצו השערות כאילו סיגמא מתכננת להחליף את ה-24-105mm בעדשה חדשה – אנו מוצאים את הרעיון בלתי סביר בעליל. מצד שני אם היו מספרים לנו לפני מספר חודשים כי החברה תכריז על זוג עדשת 150-600 מ”מ בעלות צמצם זהה היינו פוסלים גם את הרעיון הנ”ל כבלתי סביר בעליל. עוד שווה להזכיר בהקשר זה כי סיגמא הפרישה לגמלאות עוד עדשה חדשה יחסית – 50-150mm f/2.8 EX DC APO OS HSM שהוכרזה בסך הכל בשנת 2011 וזכתה אף היא לביקורות חיוביות – גם כאן הסיבה לא ברורה. בנוסף ישנם דיווחים בלתי פוסקים ברשת בנוגע להחלפה צפויה של עדשת ה-85mm F1.4 EX DG HSM (מ-2010) בדגם מסדרת ה-ART.

אם כבר בסיגמא אנו עוסקים – נשיא החברה לא פסל לאחרונה בראיון פיתוח מצלמות Full Frame והשקה קרובה של עדשות E-mount חדשות עבור מצלמות סוני. כך או כך כנראה – לא יהיה משעמם בסיגמא בתקופה הקרובה.

ה-24-105mm F4 DG OS HSM – לא מיוצרת יותר

24-105mm-art

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *