ראשי מגזין חברת הסטארט-אפ המסתורית שגייסה 10 מליון דולר בכדי להמציא מחדש את הצילום

חברת הסטארט-אפ המסתורית שגייסה 10 מליון דולר בכדי להמציא מחדש את הצילום

0
0

חברת סטארט-אפ מסתורית מעמק הסיליקון גייסה לאחרונה קרוב ל-10 מליון דולרים כשמטרתה המוצהרת היא שינוי יסודי של עולם הצילום. החברה ששמה Light – איננה מוסרת בשלב זה פרטים על תוכניותיה אך היא כבר הצליחה למשוך התעניינות מבכירים בתעשייה אשר עשויים לספק רמזים ראשונים על תוכניותיה.

אמש פורסמה ידיעה ועל פיה קבוצה של משקיעים השקיעו לאחרונה סכום של כ-9.7 מליון דולר בחברת Light המתיימרת להציג את המהפכה הבאה בעולם הצילום לאחר המהפכה הדיגיטלית.

אתר חברת Light – לא מגלים הרבה

light-company-large

האנשים העומדים מאחורי Light הופכים את הסטארט-אפ הצעיר מקליפורניה למעניין במיוחד. מנכ”ל החברה הוא Dave Grannan – אשר היה מנכ”ל חברת Vlingo שסייעה בפיתוח Siri (טכנולוגיית הבנת השפה החופשית המשולבת באייפון) בטרם נרכשה על ידי ענקית התוכנה Nuance. המנהל הטכנולוגי שלה הוא דוקטור Rajiv Laroia אשר היה מנהל הטכנולוגיה בחברת Flarion אשר סייעה בפיתוח פרוטוקול הדור הסלולארי הרביעי (LTE) ונרכשה על ידי יצרנית השבבים Qualcomm לפני מספר שנים. יחד איתם עוד מספר יזמים מתחומים נוספים (כולל אופטיקה) ובחבר המנהלים של החברה מופיע שמו של Paul e.Jacobs – המנכ”ל הנוכחי של חברת Qualcomm.

אז מה מתכננת Light לעשות עם 10 מליון דולר? בשלב זה לא ממש ברור והחברה עצמה לא חושפת פרטים. אנו מרשים לעצמנו להעריך שמדובר ככל הנראה במוצר חומרה השייך או קשור לשוק צילום המובייל אך כולל אולי יכולות חישוביות מתקדמות. ככלל, תחום הצילום החישובי (המשתמש באלגוריתמים מתקדמים בכדי לבצע פעולות מורכבות עוד בשלב הצילום דוגמת חיבור תמונות, חשיפות, צילום רצפים מהיר ושילובם, תלת מימד ועוד ועוד) התקדם מאד בשנים האחרונות מבחינת המחקר האקדמי ומעט החל לזלוג לתחום המובייל. מצד שני עולם הצילום המסורתי נשאר במידה רבה מאחור.

אנו מקווים לערוך בקרוב ראיון עם אחד המומחים המובילים בעולם לצילום חישובי (אתם מוזמנים להעביר לנו שאלות) בכדי ללמוד יותר על כיווני ההתפתחות בתחום וההשפעות האפשריות על עולם הצילום. ובנתיים נמתין בסבלנות “לאור”.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *