ראשי מגזין חנות הצילום הוותיקה J&R בניו יורק נסגרת – מכירת חיסול ענקית

חנות הצילום הוותיקה J&R בניו יורק נסגרת – מכירת חיסול ענקית

0
0

למעלה מ-43 שנים פעלה בניו יורק החנות J&R. חובבי צילום רבים אשר טיילו בעיר לאורך השנים ביקרו בחנות וכעת נראה כי המקום הגיע לסוף דרכו (לפחות בגרסה הנוכחית) וכל תכולתו תימכר מחר במכירה פומבית ענקית אשר כבר קורצת ללא מעט חובבי צילום מקומיים.

ניו יורק היא ביתן של מספר חנויות צילום וותיקות במיוחד (B&H, אדורמה והמעט פחות מפורסמת – J&R), כולן אגב מנוהלות על ידי יהודים. כחנות אלקטרוניקה העוסקת גם בצילום החלה J&R את דרכה בשנת 1971 כאשר זוג יהודים שנולדו בישראל והיגרו עם משפחתם לניו יורק בגיל צעיר – ג’ו ורייצ’ל פרידמן (מכאן גם ראשי התיבות של שם החנות) החליטו להגשים חלום ולפתוח חנות תקליטים משלהם. בשנות ה-90 פרחה החנות שהתפתחה לתחום האלקטרוניקה והצילום  והעסיקה מעל 750 עובדים והגיעה למחזור שנתי של כ-300 מליון דולר.

אלא שהזמנים משתנים. כפי שפרסמנו כאן ממש לאחרונה, תחום הצילום נמצא בשקיעה מתמשכת עם ירידה דרמטית במכירות בשנה האחרונה. אחרי 43 שנה החליטו בני הזוג לסגור את החנות. המבנה בדרום מנהטן שיעבור שיפוץ מסיבי ייפתח מחדש בשנת 2015. כרגע לא ברור האם J&R תיפתח שוב במבנה החדש (ההודעה הרשמית באתר החנות נותרה מעורפלת למדי).

ההצהרה הרשמית על סגירת החנות

jandr-0largeהדבר היחיד שעשוי בכל זאת לשמח כמה חובבי צילום (במיוחד כאלו הגרים/מבקרים) בניו יורק וישהו בה מחר (ה-15/5/2014) בשעות הבוקר – הוא מכירה פומבית ענקית של כל תכולת החנות. לנו לא ברור האם גם אנשים פרטיים יוכלו להשתתף ולרכוש פריטים בודדים אבל אתם מוזמנים לבחון את ההודעה הבאה של בית המכירות ASM לפרטים נוספים.

ואם כבר צרות בעולם הצילום – עוד ידיעה לא משמחת מגיעה מכיוונה של חברת האסלבלד. אף שכאן אין ממש מידע רשמי, נראה כי החברה עשויה להיות בקשיים כלכליים (כך לפחות על פי הידיעה הבאה). החברה הימרה מאז פוטוקינה 2012 על ליין חדש של מוצרי יוקרה המבוססים על מצלמות של חברת סוני כנראה זוכה להצלחה מועטה למדי. החברה השבדית שנרכשה על ידי  חברת ההחזקות Ventizz Capital ב-2011 כנראה לא מפיקה את הרווחים המצופים ואף שכאמור אין בשלב זה מידע רשמי או מאומת כלשהו עתידה (ועתיד כל שוק הפורמט הבינוני) נראה בשלב זה עגום למדי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • DSC 3773 main

    צילום לילה במנהטן

    ניו יורק בכלל ומנהטן בפרט היא ללא ספק אחת הערים המרשימות ביותר לצילום בלילה, במיוחד עבור מ…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *