ראשי מגזין off-topic מדורת הלייזר – או מה שממש לא כדאי לנסות בעצמכם

מדורת הלייזר – או מה שממש לא כדאי לנסות בעצמכם

0
0

הסרטון המוטרף שאנו מביאים היום הפך בן לילה ללהיט ויראלי ברשת ולנושא לויכוחים ודיונים אינסופיים. בסרטון ניתן לראות משפחה אמריקנית במהלך קמפינג אשר באמצעות זוג לייזרים רבי עוצמה יוצרת מה שאפשר רק לתאר כמיצג אור ועשן מדהים במיוחד. כל העניין מצולם כמובן ורק בנס כל הסיפור לא נגמר באסון ולא התיך את חיישן המצלמה.

לפני כשנה לערך פורסם באתר Youtube סרטון אשר לא זכה בתחילה לצופים רבים. לכאורה היה מדובר בסרטון משפחתי רגיל – כזה שמועלה בכמויות לרשת האינטרנט ולא זוכה לעניין גדול – משפחה, טיול, מדורה ביער – הכל רגיל. אלא שבמקום להבעיר פיסות עץ החליטו החברה לעשות “ניסוי לא מבוקר באופטיקה”. הם השתמשו בזוג לייזרים רבי עוצמה של חברת wickedlasers (ה-Kryptonand – לייזר ירוק וה-Spyder Arctic III – לייזר כחול – שניהם בעוצמה של לא פחות מ-1Wׂׂׂ) ותוך שימוש בזוג עדשות מתאימות האירו באמצעות הלייזרים את עשן המדורה ויצרו מה שנראה כמופע לייזר ביזארי והזוי במיוחד.

מדורת הלייזר – הסרטון (פורסם לראשונה ב-LensVid.com)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2vxTh2eeOMs[/youtube]

מה שלא בדיוק רואים בסרטון הוא עד כמה מטורף ומטופש המעשה אותו עשו המצולמים. שני הלייזרים בהם השתמשו מוגדרים על ידי היצרן כ-Class 4 – הדרגה הגבוה והמסוכנת ביותר של לייזרים – כאלו שהשימוש בהם מותר עם משקפי מגן מיוחדות בלבד ובצורה מבוקרת.לייזרים אלו יכולים בקלות לעוור לצמיתות אם הם מוארים ישירות אל תוך העין ועשויים לגרום לנזקים אפילו אם הם מוחזרים מעצמים שונים (כולל למשל מעשן המדורה). לא זו בלבד אלא שהלייזר נחשב למסוכן לעיניים למרחק רב מאד (עשרות ואפילו מאות מטרים – החברה המייצרת טוענת אגב שניתן לראות את הלייזר אפילו מן החלל), כלומר לא רק שקיים סיכון למשפחה ולילדים המסתובבים להם בחופשיות ומבלי להבין את גודל הסכנה ליד המדורה, אלא גם לסתם נופשים המצויים באזור ובמקרה מביטים לכיוון האורות המרצדים.

Spyder Arctic III – לייזר רב עוצמה ומסוכן במיוחד

Arctic is a Class 4 laser

איך כל זה קשור לצילום אתם שואלים? התשובה פשוטה – מעבר לסכנה לעיניים (שהיא ללא ספק הגדולה ביותר בסיטואציה הנוכחית) קיימת גם סכנה למצלמה המצלמת. למעשה רק לפני שבועות ספורים פרסמנו (באתר LensVid) ידיעה אשר עסקה בצלם מסיבות אשר שתי מצלמות RED שלו (בעלות של 20 אלף דולר כל אחת) נפגעו כתוצאה מלייזר רב עוצמה במופע. סיפורים כאלו אינם נדירים – ב-2011 פרסמנו כאן לפחות שני מקרים של מצלמות 7D ו-5D MKII בהן החיישן נפגע (ולמעשה נהרס) כתוצאה מפגיעה של לייזר במהלך הופעה. במקרה הנוכחי הסכנה הייתה גדולה אף יותר – הלייזר כאן חזק יותר והמרחק קצר יותר – למעשה ניתן לראות את הלייזר עובר ממש על פני המצלמה ובמזל נראה שהחיישן אינו נפגע בתהליך.

בשורה התחתונה – ראו סרטון זה כדוגמא לאסון שלא התרחש והיה יכול להסתיים בצורה שונה לחלוטין – לייזרים (ובמיוחד רבי עוצמה שכאלו) אינם משחק – ובעוד שאת המצלמה ניתן לתקן או להחליף – את הראיה שלכם, של חבריכם ושל ילדכם לא בטוח שתוכלו להשיב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב off-topic

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *