ראשי מגזין מציאות ברשת: 3 מצלמות לייקה נמכרו בסכום שיא

מציאות ברשת: 3 מצלמות לייקה נמכרו בסכום שיא

1
0

שלוש מצלמות לייקה היסטוריות נמכרו לאחרונה בסכום שיא במכירה פומבית – לא פחות מ-3.6 מליון יורו. היקרה מבין השלוש – מצלמתו של צלם עיתונות אמריקני נודע נמכרה תמורת למעלה מ-1.6 מליון יורו (למעלה מפי 10 ממחירה ההתחלתי המבוקש במכירה).

אף שלא מדובר במכירה הפומבית בה נמכרה המצלמה הבודדת היקרה ביותר (כבוד זה שמור לליקה אחת שנמכרה תמורת 2.16 מליון יורו במכירה פומבית דומה במאי השנה), מדובר במכירה אשר כללה את שלושת המצלמות מייצור סידרתי אשר נמכרו עד כה במחיר הגבוה ביותר.

שלושת המצלמות שנמכרו במכירה הפומבית – שווה להשקיע בצילום

Leica 3 1

המצלמות הן שנמכרו הן:

  • M3D – אשר הייתה שייכת לצלם העיתונות האמריקני הנודע David Douglas Duncan. הוא צילם במשך שנים רבות עבור המגזין Life ונשיונל ג’אוגרפיק ובילה לא מעט במזרח התיכון. דונקן בילה גם רבות בחברתו של פאבלו פיקאסו (אליו התוודע דרך מכר משותף – הצלם  ההונגרי רוברט קאפא). מצלמתו נמכרה בסכום בלתי נתפס של 1.68 מליון יורו.
  • מצלמת לייקה Luxus מצופה זהב משנת 1929 נמכרה תמורת קצת יותר ממליון יורו (לאחר שהמחיר ההתחלתי עבורו עמד על 70 אלף דולר).
  • מצלמת ה-M3 הסדרתית הראשונה משנת 1952 (מספר סידרתי 700001) נמכרה תמורת כ-900 אלף יורו. המצלמה הייתה בבעלותו של Willi Stein – המהנדס הראשי של לייקה לשעבר.

עוד לא מעט מצלמות ועדשות מעניינות נמכרו במכירה הפומבית של בית המכירות הפומביות הגרמני westlicht-auction – לאספנים חובבים מומלץ בחום לעיין ולהתכונן לקראת המכירה הבאה הצפויה בעוד מספר חודשים.

ה-M3D – נמכרה תמורת 2.8 מליון דולר

 

Leica 3 2

כמו תמיד מציאות צילום נוספות תוכלו למצוא במדור “מציאות ברשת” של MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    אדי

    25/11/2012 ב 9:24 PM

    על המצלמה השחורה של מה-שמו יש עדשה שכתוב עליה Leitz Wetzlar

    הם אמנם יצרו את המותג Leica לפני מלחמת העולם השניה, אבל לא הפסיקו למכור עדשות תחת המותג הישן עד שנות השבעים והשמונים של המאה שעברה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *