ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (24/11/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (24/11/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • Bryce Bayer המדען והחוקר אשר פיתח את הפילטר הקרוי על שמו ומשמש ליצירת צבע כמעט בכל מצלמה דיגיטלית הנמכרת בשוק הלך לעולמו השבוע בגיל 83. באייר אשר עבד בחברת קודאק רשם את הפטנט על הפילטר ב-1976 ושינה את עולם הצילום. הרעיון של באייר היה ליצור פילטר המבוסס על מערך בן 3 צבעים המחולקים בצורה לא אחידה באופן המזכיר במידה מסויימת את אופן הראיה האנושי כאשר האדום והכחול מקבלים 25% מן הפיקסלים בעוד שהירוק מקבל 50% (גם בעין האנושית אורך הגל המקביל לירוק זוכה לאחוז “כיסוי” גדול יותר). באייר פרש מקודאק ב-1990. השבוע נפרסם כתבה היסטורית מיוחדת ובלעדית העוסקת בדמות מרכזית אחרת בחברת קודאק מאותה התקופה (עוד פרטים).

Bryce Bayer – שינה את עולם הצילום

Bryce Bayer

  • רשת חנויות הצילום האמריקנית הוותיקה ריץ אשר פשטה את הרגל לפני מספר שנים קמה לתחיה תחת בעלות חדשה. הרשת אשר מנתה למעלה מ-300 סניפים ברחבי ארה”ב לפני מספר שנים תפתח בשלב זה 18 סניפים בלבד. מדובר בצעד מעניין שכן לא מעט חנויות צילום וותיקות נקלעו לקשיים בשנים האחרונות בעקבות העליה בכוחן של החנויות הוירטואליות (בעוד שחלק מן החנויות הפיזיות הגדולות העבירו נתח גדול מפעולתן לרשת). (מקור).
  • קנון רשמה לאחרונה פטנט על עדשת 14-28 מ”מ בעלת צמצם f/1.8-f/2.8, על עדשת 12-28 מ”מ בעלת צמצם f/2-f/3.2 ועל עדשה מעניינת במיוחד – 14-28 מ”מ f/1.4-f/2.4. לא פחות מעניינת היא העובדה שהחיישן שהעדשות האלו אמורות לכסות הוא מיקרו 4/3 – כן אין כאן כנראה טעות אותו חיישן בו עושות אולימפוס ופנסוניק שימוש. ההסבר היחיד שניתן היה לאתר ברחבי הרשת (לא הסבר רשמי כמובן אלא יותר בגדר השערה) הוא כי מדובר בעדשה המיועדת לדגם חדש בסדרה של מצלמת ה-G1X של קנון (לדגם הנוכחי חיישן מעט יותר גדול ביחס של 4:3 בגודל קטן מעט מ-APS-C אך גדול ממיקרו 4/3 ועדשת זום ארוכה יותר). (מקור).
  • ניקון הכריזה לאחרונה כי מכרה את העדשה ה-75 מליון שלה מאז החלה לייצר עדשות. בשנים האחרונות גבר מאד קצב ייצור העדשות של קנון וניקון והוא צפוי להתגבר מאד במיוחד לנוכח הפופולאריות הרבה של מצלמות חסרות מראה אשר תופסות נתחי שוק חדשים. (מקור).

75 מליון עדשות ניקון – ועוד המצלמה נטויה

75 million nikkor

  • האם קנון צפויה להחליף בקרוב את עדשת ה-EF 800mm f/5.6L IS USM אשר הוכרזה ב-2008 בדגם חדש וקל יותר? ידיעות בכיוון התפרסמו לאחרונה (באופן בלתי רשמי כמובן) ברשת. אם אכן זו כוונתה של קנון יש בכך לא מעט הגיון שכן ניקון צפויה להוציא בקרוב גרסה משלה של עדשת 800 מ”מ וממה שאנו ראינו בתערוכת פוטוקינה 2012 (העדשה לא הוצגה לקהל הרחב אך אנו זכינו להחזיק ולצלם אותה, מדובר בעדשה קלה וקטנה בהרבה ממה שניתן היה לשער). (מקור).
  • עדכון הקושחה האחרון של כרטיסי Eye-Fi האלחוטיים אמור לתקן סוף סוף את בעיית התאימות עם מצלמות ה-D800/D800E של ניקון. פרטים והורדה מאתר חברת Eye-Fi.
  • עוד יום, עוד עדשה מהירה למצלמות חסרות מראה והפעם עדשת 34mm f1.8 של חברה לא מוכרת בשם Jackar. העדשה ידנית וזולה מאד (פחות מ-200 דולר) ומותאמת למצלמות NEX של סוני ומיקרו 4/3 של אולימפוס ופנסוניק ולמרות שאין לנו יכולת לומר הרבה על איכותה – מבחינה עיצובית היא נראית מרשימה למדי. עוד פרטים באתר החברה.

עדשת 34mm f1.8 של חברת Jackar – עיצוב יפה אך איך האיכות?

Jackar 38mm f1 8

  • לסיום, חברת מץ הגרמנית זכתה לאחרונה בפרס יוקרתי בשם Qualitatsmarke 2012 אשר ניתן לה כמובילה בקטגוריית המבזקים בשוק הצילום. (עוד פרטים).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *