ראשי מגזין משבר כלכלי? לא בשוק הצילום – המכירות בעליה

משבר כלכלי? לא בשוק הצילום – המכירות בעליה

0
0

CIPA – גוף התקינה המרכזי של תחום הצילום העולמי, פרסם לאחרונה את נתונים חשובים אודות שוק הצילום במחצית הראשונה של שנת 2011. התוצאות מצביעות על גידול משמעותי ביותר במספר המצלמות הנמכרות בדגש על מצלמות בעלות עדשות מתחלפות – כל זאת למרות רעידת האדמה ביפן והמשבר הכלכלי המכה בעולם.

CIPA (או Camera & Imaging Products Association) הוא גוף התקינה המרכזי העוסק בתחום הצילום (הגוף הוקם בשנת 2002 ומקום מושבו ביפן שם ממוקמות גם מרבית חברות הצילום העולמיות). החל מראשית העשור החל הארגון לאסוף נתונים חודשיים ושנתיים מכלל יצרניות הצילום בכל הנוגע למשלוחי המצלמות/עדשות (נתון המקביל במידה רבה לכמות המצלמות המיוצרות) ולפרסמו באופן קבוע.

מן הנתונים אשר התפרסמו לאחרונה ונוגעים לחודשים ינואר-יולי 2011 עולה תמונה מעניינת למדי:

  • במחצית הראשונה של 2011 יוצרו 53 מליון מצלמות בעלות עדשות קבועות (קומפקטיות, אולטרה זום וכו’). מספר זה מהווה ירידה משמעותית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (אז יוצרו 58 מליון מצלמות).
  • במחצית הראשונה של 2011 יוצרו 8.6 מליון מצלמות בעלות עדשות מתחלפות (רפלקסיות, חסרות מראה וכו’). מספר זה מהווה עלייה משמעותית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (אז יוצרו 6.4 מליון מצלמות בלבד).
  • בחלוקה גיאוגרפית עיקר הגידול בשיווק ובמכירת מצלמות במחצית הראשונה של 2011 התחולל באסיה (ללא יפן) אך במידה רבה גם באירופה ובארה”ב (ביפן עצמה אגב כמות המכירות נותרה דומה – נתון מרשים לנוכח האירועים שהתחוללו במדינה בעקבות רעידת האדמה).
  • בתחום העדשות חל גידול של כ-28% בייצור הכולל (לרף של כ-14 מליון יחידות מכל הסוגים). גידול רב יותר של למעלה מ-30% התחולל בתחום העדשות למצלמות בעלות חיישנים הקטנים מפורמט מלא (קרי חיישני APS-C ומטה).

מצלמות חסרות מראה – הכוח העולה בשוק הצילוםSony NEX 5 hand1

מה ניתן ללמוד מן הנתונים? ההיחלשות המתמשכת בשוק המצלמות הקומפקטיות איננה מפתיעה לאור ההשתפרות בתחום המצלמות הסלולאריות. יחד עם זאת עדיין מוקדם להספיד את המצלמות הקומפקטיות (בעיקר לנוכח הכמויות אשר עודן מיוצרות ונמכרות בעולם – למעלה מ-100 מליון יחידות בשנה). ההתחזקות בתחום המצלמות בעלות עדשות מתחלפות איננה מפתיעה אך היא מרשימה במיוחד לנוכח המשבר הכלכלי העולמי. אפשר להניח כי גם בקנון ובניקון מודעים למספרים ומבינים היטב כי בכדי להגדיל את המכירות יהיה עליהן להיכנס בקרוב לשוק המצלמות חסרות המראה אשר התפתח מאד בחודשים האחרונים וצפוי להמשיך ולהתפתח בתקופה הקרובה ולהצעיד את תחום הצילום צעד נוסף קדימה.

MegaPixel עוקב מקרוב אחר המגמות בשוק הצילום העולמי בדגש על נתוני המכירות העולמיים (בין השאר ניתן למצוא מידע בידיעות קודמות דוגמת – “שוק הצילום – נתוני מכירות עולמיים 2009-2010” וב-“צפי לגידול משמעותי במכירות 2010-2011“). מי שנתונים מאקרו כלכליים מעסיקים אותו פחות ומעניין יותר המכירות של דגמים ספציפיים יוכל למצוא את מבוקשו בסדרת “שובי הקופות” של MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *