מגזין מגמות Zacuto – מצלמות רפלקס מול קולנוע חלק II ע״י עידו גנוט פורסם ב 16/08/2011 2 0 אנו שמחים להביא בפניכם היום את חלקו השני של הפרויקט האדיר של חברת Zacuto (המוכרת מתחום המכתופים והעזרים לצילום וידאו רפלקסי). הפרויקט המכונה The Great Camera Shootout 2011 העמיד זה לצד זה כמה ממצלמות הקולנועיות המתקדמות בשוק ומולן ארבע מצלמות רפלקס בעלות יכולות וידאו (של קנון וניקון) בבדיקה מקיפה שלא הייתה כמותה עד כה. החלק השני (מתוך שלושה) של הבדיקה עוסק בעיקר בנושא החיישן והרגישות והוא מהווה צפיית חובה לכל מי שרציני בנוגע לשימוש במצלמות רפלקס לצילום וידאו אך יכול ללמד דבר או שניים גם צלמי סטילס. בחלקה הראשון של הבדיקה אותה ערך הצוות העצום (המונה קרוב ל-130 איש) נבדקו נושאים כגון טווח דינאמי, חשיפת חסר וחשיפת יתר והאופן בו כל אחת מן המצלמות התמודדה עם תנאי קיצון בפרמטרים אלו. בחלק השני של הבדיקה אותו אנו מביאים היום נבחנו לעומק סוגיות הקשורות לרגישות, רזולוציה וההשפעה של דחיסת התמונה על התוצר הסופי. התוצאות, כמו בבדיקה הראשונה, לא פחות ממאלפות. הפרק השני – הצפייה מומלצת ברזולוציה גבוהה [vimeo]https://vimeo.com/26772177[/vimeo] לא נחזור על פירוט המצלמות המתמודדות (מי שמעוניין יכול לקרוא אודותיהן בהרחבה בידיעה הקודמת) אלא ניגש ישירות לדיון בכמה מן הנקודות המעניינות במיוחד המוצגות בסרטון. כפי שמסביר הצוות בסרטון נושא הרגישות בצילום וידאו מורכב יותר מאשר בצילום סטילס ונמדד ביחס שבין signal ל-noise בשחורים שבתמונה. בעוד שבמבחן סינתטי לרגישות זכתה ה-Canon EOS 1D Mark IV לתוצאה הגבוהה ביותר מבין כלל המצלמות ואחריה ה-Canon EOS 5D Mark II (עם ה- Arri Alexa והסוני PMW-F3) במקום השני, בפועל במבחן הקרנה סובייקטיבי בסצנה מתוכננת מראש היו הדעות של הצופים (כולם אנשי קולנוע מקצועיים בכירים) שונות מאד. לא פחות מעניינת היא העובדה שה-Canon EOS 7D זכתה לציון נמוך משמעותי מה-Nikon D7000 במבחן הסינתטיי הנ”ל (ושתיהן זכו לציון נמוך משתי מצלמות הקנון האחרות). חדות – מצא את ההבדלים: Canon EOS 5D Mark II מול Canon EOS 7D אחת הסיבות להבדל בין המבחן הסינתטי למבחן הצפייה הסובייקטיבי קשור לטענת מארגני הפרויקט לנושא דחיסת הוידאו המשפיע מאד על התוצר. הנושא השני אשר נידון בפרק הנוכחי הוא רזולוציה או חדות. באופן בסיסי חדות נמדדת על ידי יכולת ההבחנה בפרטים בתמונה – אם בתמונה נתונה ניתן להבחין ב-200 קווים למ”מ באמצעות מצלמה אחת ואילו באמצעות מצלמה אחרת בתנאים דומים ב-100 קווים בלבד נאמר כי למצלמה הראשונה רזולוציה גבוהה יותר. כך בתיאוריה – בפועל ישנם שורה ארוכה של נושאים המשפיעים על הרזולוציה – בניהם הקונטרסט כמו גם נושא דחיסת התמונה אותו הזכרנו קודם. פרטים – שימו לב להבדלים בהפרדה בתבלינים שעל הצלחת Robert Primes – המנהל הראשי של הבדיקה סיכם את הנושא באופן חד באמרו: “מצלמות סטילס בעלות חיישנים גדולים לא תוכננו מראש לוידאו (וקנון היא הראשונה להודות בכך – ועשתה זאת גם בראיון אותה קיימנו עימה בשנה שעברה). כשדוחסים את המידע המתקבל מן החיישן הגדול ברזולוציה גבוהה בצורה מסיבית במקום לאפשר לו זרימה חופשית החוצה מן המצלמה (כפי שאפשרי בחלק ממצלמות הקולנוע המקצועיות) אין פלא כי ההבדלים בין מצלמות הוידאו המקצועיות למצלמות הרפלקס בנושא החדות הם כה גדולים”. בפרק השלישי של של הבחינה הגדולה הצפוי לעלות לאויר בשבועות הקרובים ייבחנו שלושה נושאים נוספים – ארטיפקטים של תנועה, צבע ו-Skin Tones ומובטח לנו twist מעניין – אנו נדאג כמובן לעדכן. עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …