ראשי חדשות הצצה ראשונה אל העינית המהפכנית של זקוטו

הצצה ראשונה אל העינית המהפכנית של זקוטו

0
0

תערוכת הוידאו והקולנוע NAB אשר תיפתח בימים הקרובים בלאס ואגס צפויה להביא עימה שורה של חידושים מעניינים גם לצלמי הוידאו הרפלקסי. אחד המעניינים שבהם נחשף ממש לאחרונה בהצצה רשמית ראשונה – ה-Gratical LT – סדרת עיניות חיצוניות חדשה ברזולוציה גבוהה עם יכולות מתקדמות מאד מבית Zacuto.

אחת החברות המעניינות והמקצועיות ביותר בתחום עזרי הצילום לוידאו ווידאו רפלקסי היא Zacuto משיקגו (ואם השם מצלצל לכם מוכר אז כן למייסד יש שורשים יהודיים ספרדיים גאים). סדרת ה-Gratical החדשה אשר תוצג בשבוע הבא בתערוכת NAB צפויה להביא עימה שורה של חידושים ביחס לדור העיניות הנוכחי של זקוטו וגם ביחס למוצרים אחרים בשוק.

מודל של ה-Zacuto Gratical – עינית מדור חדש

Zacuto-Gratical

מייסד החברה סטיב וויס ו-Jens Bogehegn החליטו לערוך סרטון המציג את שלבי העבודה האחרונים על העינית (לדבריהם כל החלקים הפנימיים כבר מוכנים וכעת נותר רק לסיים ת פיתוח המעטפת החיצונית). הינה כמה מן התכונות המרכזיות של העינית (לא מדובר עדיין במפרט מלא מן הסתם כי המוצר טרם הוכרז רשמית):

  • עינית דיגיטלית מבוססת טכנולוגיית OLED ברזולוציה גבוהה (1024 על 768 בדגם ה-LT ו-1280 על 1024 בדגם ה-HD – נבחנה גם אפשרות לדגם FHD אך המפתחים טענו כי לא ראו הבדל בפרטים ולכן זנחו את הרעיון).
  • מעבד רב עוצמה כפול ליבה המאפשר מגוון יכולות (חלקן בפיתוח וחלקן עשויות להתווסף דרך עדכוני קושחה בעתיד).
  • יחס מסך 4:3 (במטרה לאפשר הצגת נתונים שלא יפריעו לתמונה לצד התמונה).
  • SDI IN/OUT
  • HDMI IN/OUT
  • ממיר מובנה מSDI ל-HDMI (כלומר ניתן לחבר כבל אחד ולהוציא אות דרך כבל אחר).
  • סוללה נשפלת של מצלמות קנון (LP-E6) אשר אמורה להספיק למספר רב יחסית של שעות עבודה רצופות.
  • יכולות LUT.
  • כבדלים יעודיים למגוון מצלמות מקצועיות (כולל C300, F55, EPIC, ARRI) עבור stock overlays.

הסרטון בו מופיעים פרטים ראשונים על המוצר (כרגע עדיין על תוכנת השרטוט – אב טיפוס ראשוני יוצג ב-NAB בשבוע הבא)

[vimeo]https://vimeo.com/88883097[/vimeo]

בשלב זה אין עדיין מחיר או אפילו תאריך יעד להשקה (ככל הנראה בהמשך השנה) אבל מן הפרטים הראשוניים כפי שהוצגו מדובר במוצר בעל יכולות מרשימות ביותר אשר יעניין אפשר להניח לא מעט צלמים מקצועיים (ואולי גם אי אלו חובבים מתקדמים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *