פוטושופ על ה-iPad?

0
0

לא מעט משתמשי פוטושופ (ובניהם גם צלמים) עובדים כיום באמצעות שני מסכים או יותר. ריבוי מסכים מאפשר למשתמשי התוכנה להפריד בין שולחן העבודה לבין התפריטים השונים. בבלוג של ג’ון נק, המהנדס הראשי של תוכנת הפוטשופ בחברת אדובי, פורסם לאחרונה מידע בנוגע לשילוב בין תוכנת הפוטושופ (ותוכנת ה-Lightroom) עם מכשיר הטבלט של חברת אפל.

קצת רקע: במשך שנים התקיימה סינרגיה עמוקה בין חברת אדובי וחברת אפל. גרפיקאים, צלמים ומשתמשים מקצועיים רבים אחרים אשר עבדו עם תוכנות של חברת אדובי עשו זאת על מחשבי מק. אלא שלאחרונה התחולל מאבק לא פשוט בין שתי החברות כאשר אפל מסרבת לאשר שימוש בפלאש (מבית היוצר של אדובי) במכשירי iphone ו-iPad. מדיניות הגן הסגור של אפל מנעה מתוכנות רבות כניסה לחנות האפליקציות של החברה ובתגובה החליטו חלקן להימנע כליל מפיתוח עבור מוצרי אפל. בין לבין מתחולל מאבק בין אפל לאדובי על קהל הצלמים במחשבי מק כאשר אפל מקדמת את תוכנת ה- Aperture בעוד אדובי מקדמת את תוכנת ה-Lightroom.

מה לכל המאבקים המסחריים הללו ולריבוי מסכים תשאלו? ובכן נראה שלמרות שאפל איננה ששה לאשר כל אפליקציה ובוודאי לא כזו של אחת מיריבותיה הדבר אינו מרתיע את חברת אדובי אשר הציגה לאחרונה רעיונות ראשוניים לאפליקציות גרפיות עבור ה-iPad. האם אפליקציות אלו יגיעו בסופו של דבר לחנות האפליקציות של אפל (ויישארו שם), לא ברור. בטווח הארוך בכל מקרה אפשר ומדיניות זו של אפל תניב תוצאה הפוכה וזאת משום שחברות דוגמת אדובי עשויות בסופו של דבר לנטוש לגמרי את פלטופרמת הפיתוח של אפל ולעבור למתחרים דוגמת אנדרואיד שם לא קיימות מגבלות שכאלו.

אם נחזור לטכנולוגיה עצמה – מכשיר דוגמת ה-iPad (או כל מכשיר טאבלט) יכול לשמש באמצעות חיבור אלחוטי כמסך משני משתנה עליו ניתן להציג כלי עבודה מסוגים שונים ותפריטים מתקדמים. בחירת צבע, צורה וגודל מכחול, שכבות ועוד ניתן יהיה לבצע באמצעות מגע פשוט במסך. משתמשי פוטושופ וותיקים עשויים לטעון (אולי במידה מסויימת של צדק) כי מסך מגע בנוסף על המקלדת והעכבר לא בהכרח ישפר את הפרודוקטביות של עבודתם ואף עשוי לפגוע בה (אחרי הכל לבני אדם שתי ידיים ולא שלוש) ובכל זאת בהחלט אפשר לשער שניתן יהיה למצוא שימושים בהם מסך מגע יוכל לסייע גם למשתמשי פוטושופ וותיקים.

בסרטון הבא של חברת אדובי ניתן לראות כיצד משמש ה-iPad כפלטת צבעים עבור תוכנת הפוטושופ – שימוש מעניין אך ראשוני למדי. יש להניח כי בהמשך נראה יישומים מורכבים יותר אשר יאפשרו חיבור בין שתי הפלטפורמות בזמן אמת:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *