מגזין כיצד להשיג את ה-Sound הטוב ביותר בוידאו רפלקסי ע״י עידו גנוט פורסם ב 07/11/2010 4 0 בשנה וחצי האחרונות נכנס הוידאו הרפלקסי באופן חזק אל שוק הצילום. לפתע גם צלמי סטילס וותיקים משתעשעים להם בצילום סרטונים קצרים ברזולוציה גבוהה, סטודנטים לצילום וידאו מחליפים חלק מציוד הוידאו היקר בציוד סטילס זול (יחסית) ואיכותי ואפילו הפקות טלויזיה יוקרתיות עורכות ניסיונות בצילום וידאו במצלמות רפלקס. בעוד שבתחום התמונה, האיכות המתקבלת ממצלמות דוגמת ה-Canon EOS 5D MKII (בה השתמשנו לסדרת הראיונות והסרטונים מתערוכת פוטוקינה 2010) נחשבת טובה מאד, נושא הקול נשאר במידה רבה מקופח. אחת הדוגמאות הבולטות לבעיתיות בכל הנוגע לצילום וידאו ובייחוד לנושא הקול קשורה בהיעדרן המוחלט של כניסות ייעודיות לאוזניות במצלמות רפלקסיות. בעוד שכמעט בכל מצלמת וידאו פשוטה ניתן למצוא יציאת אוזניות המאפשרת שמיעה בזמן אמת של הקלטת הקול, שום מצלמת רפלקס (ואפילו לא היקרות ביותר) איננה כוללת יכולת מובנית שכזו. בכדי לפתור בעיה זו (ומגוון בעיות נוספות כמו הקלטה של מספר ערוצי קול בו זמנית באיכות גבוהה), פותחו על ידי חברות צד שלישי מוצרים יעודים שונים אשר נועדו לסייע בהקלטת קול אל תוך המצלמה. מכשירים אלו המכונים בלעז sound grips משמשים למעשה כמיקסרי קול ניידים (לרוב בסיסיים למדי) הכוללים חיבורים למיקרופונים (כניסות XLR מקצועיות) וחיבורים נוספים, מתגי שליטה בערוצים השונים ויציאה המאפשרת חיבור לכניסת הקול של המצלמה. אנו נעזרנו בשבוע הצילומים בתערוכת פוטוקינה ב-sound grip שכזה מתוצרת חברת BeachTek וסקירה נפרדת שלו תפורסם בהמשך. אלא שצלמים רבים מעדיפים להימנע כליל משימוש בקול המוקלט אל תוך המצלמה (ישירות או באמצעות מיקסרים כאלו ואחרים) ובוחרים במקום זאת במכשירי הקלטה חיצוניים. חברת ZACUTO משיקגו, יצרנית ציוד ואביזרים לצלמי וידאו רפלקסי (מכתופים וכו’) הכינה בשנה שעברה סרטון מעניין בו קיבצה ארבעה מומחים סביב שולחן אחד הדנים בנושא הקול בעת צילומי וידאו במצלמות רפלקס. הסרטון המעניין, הכולל בין היתר גם הדגמה של כמה שיטות עבודה בעת הלקטת קול עשוי להראות אולי בעל גוון מסחרי מעט (ראוי לציין כי ה-ZOOM H4n אליו מתייחסים הארבעה במהלך הדיון מצכר בארה”ב על ידי ZACUTO אם כי הוא נחשב מכשיר הקלטה איכותי למדי בוודאי ביחס לרמת המחיר בה הוא נמכר), אבל עדיין ניתן ללמוד לא מעט מן הדיון. נקודה אחרונה נוספת בטרם ניגש לסרטון עצמו – למרות שמכשירי הקלטה חיצוניים דוגמת ה-ZOOM H4n אינם יקרים במיוחד (וודאי ביחס לציוד קול מקצועי), כאשר יש צורך לעשות שימוש במיקרופונים אלחוטיים (הכרח כמעט בכל סביבה רועשת בה הדובר אינו סטטי ואינו מחזיק מיקרופון) יש צורך בציוד יקר למדי. מיקרופונים אלחוטיים (ומשדרים אלחוטיים בכלל) מקפיצים את רמת המחיר הבסיסית של ציוד הקול במאות דולרים (במקרה הטוב) והופכים את הפרויקט ליקר משמעותית. נושא זה לא מוזכר כלל בסרטון ואפשר לקוות כי אולי כעת כאשר כמות “צלמי הוידאו” גדלה באופן משמעותי נזכה לפתרונות טובים וזולים יותר לבעיה זו. [vimeo]https://vimeo.com/4782593[/vimeo] עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …