ראשי מאמרים השוואות קנון EOS 70D מול המתחרות

קנון EOS 70D מול המתחרות

29
0

מוקדם יותר השבוע הכריזה חברת קנון על מצלמת ה-EOS-70D – מצלמת רפלקס מתקדמת בעלת מערכת פוקוס פורצת דרך. היום אנו מביאים בפניכם השוואה מקיפה של המצלמה החדשה אל מול מתחרותיה הישירות והעקיפות בכדי שתוכלו לבצע בחירה מושכלת ותכירו טוב יותר את המצלמה  אשר צפויה להיות אחת מספינות הדגל של חברת קנון בשנים הקרובות.

בחודש פברואר השנה פרסמנו כתבה מקיפה בעקבות הכרזתה של מצלמת ה-D7100 של ניקון. הכתבה כללה השוואה נרחבת בין מצלמת ה-D7100 לבין מתחרותיה (הישירות והעקיפות). כעת עם הכרזתה של ה-EOS 70D – המקבילה של קנון לדגם ה-D7100 של ניקון, אנו מפרסמים כתבה נוספת והפעם מנקודת המבט של ה-EOS-70D. לפני שנתחיל נזכיר שוב את הידיעה המורחבת אותה פרסמנו מוקדם יותר השבוע הכוללת פרטים רבים אודות ה-EOS-70D.

דור חדש מבית קנון – EOS 70D

70d balck no lens

נפתח בהשוואה של ה-EOS-70D לכמה מן המצלמות האחרות מבית קנון ובניהן ה-EOS 700D החדשה אשר הוכרזה בראשית השנה, ה-EOS 60D אותה החליפה כאמור ה-EOS 70D והדגם המתקדם ביותר מבין מצלמות הקרופ של החברה – ה-EOS 7D המזדקנת.

EOS 70D מול מצלמות קרופ אחרות מבית קנון

[ws_table id=”19″]

קנון EOS 70D מול קנון EOS 60D

כפי שניתן לראות, על הנייר ה-EOS 70D היא סוג של התפתחות אבולוציונית טבעית של ה-EOS 60D עם שיפורים במגוון רחב של תחומים, החל מחיישן חדש ברזולוציה גבוהה מעט יותר, מערכת פוקוס משופרת בעלת 19 נקודות (אשר נלקחה מה-EOS 7D), רגישות משופרת (בסיס ומוגברת), מעבד חדש יותר, כיסוי עינית משופר, קצב צילום מהיר יותר, מסך מגע, יכולת WIFI מובנית ועוד שלל אפשרויות מתקדמות (דוגמת כיוון פוקוס עדין ועוד).

דמיון חיצוני רב – EOS 70D מימין ו-EOS 60D משמאל

70d vs 60d front

כמובן שכל אלו לא מספרים את הסיפור המלא. היכולת המהפכנית ביותר של ה-EOS 70D לא מופיעה כלל במפרט היבש והיא מערכת הפוקוס החדשה והמהפכנית שלה המאפשרת מיקוד רציף בוידאו בצורה חלקה באופן אוטומטי – יכולת שעד כה לא הייתה קיימת באף מצלמת רפלקס (בלי תלות ברמת המחיר). נכון לזמן כתיבת שורות אלו המצלמה טרם נמצאת בשוק ולכן מוקדם להעריך עד כמה מוצלחת יכולת זו בפועל, אך מהתנסויות ראשונות ברשת נראה כי עבור מי שעובד הרבה עם וידאו (או מצלם הרבה במצב live view) תהיה ליכולת זו משמעות והשפעה לא מבוטלת.

נוסף כפתור למערכת הפוקוס – EOS 70D מימין ו-EOS 60D משמאל

70d vs 60d top

בשורה התחתונה מחירה של ה-EOS 60D כיום נמוך מאד ואפשר להניח כי מחיר ההשקה של ה-EOS 70D בארץ יהיה כפול לערך אך ירד עם הזמן. לאור ההבדל המשמעותי רוכשים פוטנציאליים צריכים לבחון היטב את צרכיהם ואת המשמעות של ההבדלים בין הדגם החדש לישן לפני ביצוע רכישה.

קנון EOS 70D מול קנון EOS 700D

כאשר בוחנים את ה-EOS 70D מול ה-EOS 700D אנו מסתכלים למעשה על שתי רמות שונות של מצלמות בליין של חברת קנון. ה-EOS 700D אשר הוכרזה בראשית השנה היא מצלמת כניסה מתקדמת בעוד שה-EOS 70D היא מצלמה מקצועית למחצה. קנון עשתה ניסיון אמיתי ליצור הבדלים משמעותיים בין שתי המצלמות (הבדלים שכמעט ולא היו קיימים בדור הקודם של שתי המצלמות). מלבד ההבדל בגוף (גדול יותר ובעל יותר כפתורים וחוגות כמו גם מסך עליון ב-EOS 70D), אנו יכולים לראות חיישן חדש ב-EOS 70D עם מערכת פוקוס מתקדמת בהרבה (גם לצילום סטילס וגם המערכת המתקדמת החדשה לצילום וידאו שאיננה קיימת ב-EOS 700D). בנוסף תוכלו למצוא WIFI משולב במצלמה וכן מספר יכולות מתקדמות יותר כמו פלס דיגיטלי, יכולת לכיוון פוקוס עדין בעדשות ועוד.

מסך עליון ב-EOS 70D – לא קיים ב-EOS 700D

70D top lcd

בשורה התחתונה אם אתם מתלבטים בין שתי המצלמות זיכרו שיש כאן הבדל עקרוני בקהל היעד – אם אתם צלמים מתחילים סביר להניח כי תוכלו להסתפק ב-EOS 700D, לעומת זאת אם אתם צלמים מתקדמים או צלמים מקצועיים המעוניינים במצלמה נוספת – כנראה שה-EOS 70D תתאים עבורכם יותר.

 קנון EOS 70D מול קנון EOS 7D

אחת ההשוואות המעניינות יותר היא בין ה-EOS 70D החדשה ל-EOS 7D המזדקנת. כמו במקרה הקודם גם כאן מדובר במצלמות המצויות ברמות שונות בליין של קנון. בעוד ה-EOS 70D היא כאמור מצלמה מקצועית למחצה, ה-EOS 7D היא מצלמה המצויה ברמה הגבוהה ביותר של מצלמות קנון (לפחות ככל שמדובר במצלמות קרופ).

מסך מגע מפרקי ב-EOS 70D – לא קיים ב-EOS 7D

70D LCD

בגדול ההשוואה איננה הוגנת במיוחד משום שאנו בוחנים מצלמה חדשה אך נמוכה יותר בליין מול מצלמה ישנה אך גבוהה יותר בליין של קנון. מסיבה זאת ישנן תכונות אשר מצויות ב-EOS 70D החדשה כגון חיישן חדש יותר ומערכת הפוקוס החדשה לוידאו (כמו גם WIFI ומספר תכונות נוספות) אשר לא היו קיימות כאשר הוכרזה ה-EOS 7D לפני כשלוש שנים. מצד שני ל-EOS 7D יש עדיין כמה קלפים בשרוול ובראשם מהירות צילום משופרת, כיסוי עינית מלא ושימוש בכרטיס CF (אשר מסוגלים להגיע למהירות העברת נתונים גבוהה יותר כיום).

70D FLASH

בשורה התחתונה אנו מתקשים מאד לראות סיבה לרכוש כעת את ה-EOS 7D. ברור לגמרי כי בחודשים הקרובים תכריז קנון על מחליפה מודרנית למצלמה זו ואז ניתן יהיה להשוות בין ה-EOS 70D לדור החדש של ה-EOS 7D בצורה הוגנת והגיונית יותר.

השוואה של ה-EOS 70D לא תהיה שלמה כמובן ללא השוואה גם למתחרות מבית ניקון. ערכנו עבורכם טבלה דומה המשווה בין התכונות של המצלמה החדשה לאלו של כמה ממצלמות ניקון הבולטות מן התקופה האחרונה.

EOS 70D מול מצלמות קרופ מבית ניקון

[ws_table id=”20″]

ההשוואה המתבקשת (ובה נתרכז) היא זו של ה-EOS 70D מול הניקון D7100. על הנייר מדובר בשתי מצלמות אשר פותחו בדיוק עבור אותו פלח שוק (לא לחינם מחיריהן זהים בהשקה), יחד עם זאת ישנם דגשים שונים למדי אשר חשוב לעמוד עליהן כשמדובר בשתי המצלמות.

70d guy

ניקון הדגישה באופן משמעותי ביותר את איכות התמונה תוך שהיא מתבססת על חיישן טושיבה בן 24 מגה פיקסל הנעדר פילטר AA (דבר אשר אמור לתרום לשיפור בחדות התמונה). ל-EOS 70D חיישן ברזולוציה נמוכה יותר (אם כי גם 20 מגה פיקסל הם בהחלט לא מעט) אשר כולל פילטר AA – בדומה לכל מצלמות קנון כיום. מצד שני ברור לחלוטין כי קנון הטילה את כל כובד משקלה בפיתוח ה-EOS 70D על נושא הוידאו בדגש על מערכת הפוקוס החדשה והמהפכנית. בכל הנוגע לצילום ספורט/אקסטרים ושאר שימושים להם נדרש פוקוס מהיר בצילום סטילס השאלה מי המצלמה העדיפה עודנה פתוחה (כאמור ה-EOS 70D טרם הגיעה לשוק בנקודת הזמן הנוכחית). מצד אחד ניקון מציעה מערכת פוקוס בעלת נקודות רבות יותר (51 לעומת 19) מצד שני כל הנקודות במערכת של קנון הינן מוצלבות ולכן רגישות במיוחד (לעומת 15 בלבד בניקון). עוד הבדל משמעותי הוא בנפח החוצץ – גם כאן הכף נוטה באופן ברור למדי לטובת קנון. הקנון גם מגיעה עם WIFI מובנה (ולא הפתרון החיצוני והלא נוח במיוחד של ניקון בדמות התקן ה-WU-1a). מצד שני ל-D7100 שני חריצי זיכרון לעומת אחד בלבד ב-EOS 70D, כיסוי עינית משופר, מסך גדול יותר ברזולוציה גבוהה יותר (אם כי לא מפרקי או מגע כמו בקנון) ומשקל נמוך יותר.

70D GRIP

בשורה התחתונה שתי המצלמות צפויות להיות בחירה מצויינת לצלמים מתקדמים ולכל אחת דגשים משלה. אם אתם צלמי סטילס בעיקר והדגש המרכזי שלכם הוא על איכות תמונה, כנראה שה-D7100 תמשיך להיות ההמלצה שלנו. אם אתם משלבים גם הרבה צילום וידאו ונושא הפוקוס האוטומטי קוסם לכם, ל-EOS 70D יתרון מובהק. גם אם אתם רוצים מצלמה לצילום ספורט/אקסטרים או שימושים דומים נראה כי ל-EOS 70D יהיה יתרון מסוים, אם כי בנקודה זו מומלץ לחכות לדור הבא המתקדם יותר מבית קנון (ואולי גם מבית ניקון) בחודשים הקרובים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב השוואות

29 תגובות

  1. Avatar

    רפי

    08/07/2013 ב 7:53 PM

    מעניין לא קנון לא מסירים את הפילטר AA מחלק מהמצלמות שלהם.
    וגם שיפור בחיישן ואיכו.ת התמונה

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    08/07/2013 ב 8:51 PM

    אין לנו תשובה. ההשערה שלנו (והיא לא מגיעה מפי קנון) היא שיש פה גם אספקטים תוכנתיים – יכול להיות שניקון הצליחה להגיע ליכולת טובה להסיר Moire בעוד שבקנון לא או שהם פשוט יותר שמרניים.

    השב

  3. Avatar

    יוחאי

    12/07/2013 ב 12:49 AM

    אותי מעניין לדעת דבר אחד, איך המצלמה הזאת תתחרה עם ה GH2 או ה GH3 בכל הקשור לצילום הוידאו.
    אני שוקל למכור את ה GH2 שלי ולרכוש את ה 70D, השאלה, כדאי לי?

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    12/07/2013 ב 12:54 AM

    אי אפשר לענות על השאלה הזאת בטרם המצלמה תגיע לשוק ותעבור בדיקות מקיפות.

    השב

  5. Avatar

    רן

    13/07/2013 ב 12:05 AM

    על סוני אלפה 99 שמעתם כבר ?

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    13/07/2013 ב 12:42 AM

    שמענו – ניסינו ולא התלהבנו…
    סוני תנטוש בשנים הקרובות את ליין ה-SLT (ומסיבות טובות) ותעבור לליין שלם של מצלמות חסרות מראה. את הסנוניות הראשונות תראה כבר בחודשים הקרובים.

    השב

  7. Avatar

    ירון

    15/07/2013 ב 2:13 PM

    לא הבנתי איך כבר בסיכום שלכם (בשורה התחתונה) את החלטיים מה מתאים לסטילס ומה לוידאו מבחינת איכות תמונה והמצלמה עוד לא יצאה ואפילו לא ראיתי פריים אחד ממנה…. כתבה הזויה.

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    15/07/2013 ב 2:27 PM

    הזויה היא לא. עד כה (והדבר ניכר בכל הליין של קנון – ואני מדבר על הקרופ בעיקר לגבי FF אפשר אולי עוד להתווכח), לניקון הובלה משמעותית באיכות התמונה בעוד שקנון מתקדמת יותר בתחום הוידאו. ה-70D לוקחת את הוידאו צעד עוד יותר גדול קדימה.

    האם החיישן החדש בן ה-20 מגה פיקסל של קנון יצליח לקפוץ 2 (אולי 3) מדרגות ולהדביק את ניקון גם בתחום איכות התמונה? (גם ברגישות וגם בטווח הדינאמי) – ספק רב. אבל בעוד מספר שבועות נתחיל לראות מבחני אמת ראשונים (אולי עוד לפני). אם יהיה צורך נהיה הראשונים להודות ולתקן – אך כאמור ספק רב אם יהיה בכך צורך. ובכל מקרה ככל שזה נוגע לוידאו קנון כנראה רק הגדילה את הפער לטובתה עם ה-70D.

    השב

  9. Avatar

    רציני?

    16/07/2013 ב 10:12 AM

    אתם חושבים שקנון היא מתחרה לאיכות התמונה של ניקון ? קנון מנסים לשחק במשחק שהם לא מכירים … ניקון לוקחים אותם באיכות תמונה מהר מדי… אם אתה רוצה לצלם וידיאו אז זאת המצלמה בשבילך אבל לפני זה ! תחשוב שניה?! אולי פשוט תקנה מצלמת וידיאו מקצועית באותו מחיר עם תוצאות יותר טובות?

    השב

  10. Avatar

    עידו גנוט

    16/07/2013 ב 2:13 PM

    אני מודה שלא הבנתי דבר מהתגובה…

    השב

  11. Avatar

    חיפאי

    18/07/2013 ב 6:20 PM

    אם אני מבין נכון מכל מה שראיתי באתרים השונים בארץ ובעולם אז הקנון 70D היא מצלמת הDSLR הטובה ביותר כיום לצילום וידאו וממש לא נופלת מהמתחרות באיכות התמונה ואם יש הבדל לטובת אחת המתחרות אז הוא לא כזה גדול ככה שמי שצריך מצלמה איכותית טובה שגם תתן מענה לצילום המשפחה והילדים סטילס וגם וידאו אז זאת המצלמה הטובה ביותר כרגע בשוק (או בקרוב) השאלה היא איזה מחיר מטורף היבואן ידרוש כי אם הוא ידרוש מחיר גבוה משמעותית מה7100 של ניקון אז זה מוריד המון מהקדאיות שלה

    השב

  12. Avatar

    עידו גנוט

    18/07/2013 ב 6:45 PM

    כאמור אין עוד מבחנים של ממש אז מוקדם לקבוע אבל מכל מה שאנו שומעים וקוראים היא בהחלט המצלמה המתקדמת ביותר לוידאו מבין מצלמות הרפלקס כיום. בנוגע לסטילס עוד צריך לראות.

    לגבי מחיר – בחו”ל 1200 דולר – בארץ – בהתחלה יותר ובהמשך כוחות השוק כבר יורידו למטה.

    *כדאיות לא קדאיות.

    השב

  13. Avatar

    אלי

    24/07/2013 ב 11:58 AM

    לדעתי ה-D7100 לוקחת בגדול
    התמורה למחיר מעולה..

    השב

  14. Avatar

    לוי

    28/07/2013 ב 8:47 AM

    עידו תודה על הסקירה העניינית ומועילה. בסך הכל שיפור ניכר מה 60D.אבל רוב תכונות הצילום נילקחו מ 7D המציינת “כשהיתה חדשה”. עם דגש משמעותי לוידאו. חבל שסוג העיינית בקנון היא מראה ולא פריזמה.וחבל שקנון לא הוסיפו את אופציית הקרופ “הנוסף” כמו בניקון 7100. מקווה שאופציית ביטול פילטר AA יגיע למחליפה של 7D. בנתיים נחכה להכרזה של ה7DII ונחליט עם להישאר בקנון או לעבור לניקון.

    השב

  15. Avatar

    עידו גנוט

    28/07/2013 ב 6:00 PM

    לגבי עניין ה-AA – זה נחמד אבל מהניסיון שלנו זה לא סופר משמעותי (קצת תוספת חדות אבל לא מהפכני), לא רואה המון יתרון באופציית הקרופ – ה-70D מהירה ברזולוציה מלאה כמו הניקון בקרופ (ויש לה חוצץ גדול יותר).

    לגבי העינית – זאת טעות שלנו (שתוקנה – תודה) היא פריזמה בדיוק כמו הניקון – רק לדגמי הבסיס של שתי החברות יש עינית מבוססת מראה (D3200/D5200 וה-700D בקנון).

    השב

  16. Avatar

    יוחאי

    05/08/2013 ב 11:41 AM

    עידו יש לי שאלה, אולי קצת רטורית אבל בכל זאת…
    עד כמה איכות התמונה של ה 70D תיהיה יותר טובה מהאיכות ש GH2 לדוגמא מצלמת?

    האם בכל הקשור לסטילס, איכות התמונה היא משהו שכן אני אוכל לשים לב אליו? כי כרגע זה השיקול היחידי שלי למכירת ה GH2 ולרכישת הקאנון.

    אני יודע שהחיישן בקאנון גדול יותר, השאלה שוב עד כמה ההבדל ניכר באיכות הפלט בסטילס בהשוואה לפאנסוניק.

    תודה

    השב

  17. Avatar

    עידו גנוט

    05/08/2013 ב 1:41 PM

    א. כאמור עדיין אין מבחנים של DXO לגבי איכות התמונה.
    ב. בוודאי שיש הבדל בין חיישן מיקרו 4/3 לחיישן APS-C – ההבדל בקרופ פקטור הוא ביחס של 1/2 במיקרו 4/3 ל-1.6 ב-APS-C של קנון – אני לא הכי חזק בחישובים הללו אבל נדמה לי שזה בסדר גודל שבין חצי סטופ לסטופ של רגישות.

    מעבר לזה אם וידאו מעניין אותך תסתכל על ההתייחסות של חברנו ג’וני בלנסביד:
    https://lensvid.com/gear/canon-70d-video-test-and-early-impressions/

    השב

  18. Avatar

    יוחאי

    08/08/2013 ב 4:53 PM

    נראה לי שאני אלך בסוף על ה GH3, האיכות של הוידאו בקנון לא נראית לי ברמה של הפאנסוניק.

    השב

  19. Avatar

    עידו גנוט

    08/08/2013 ב 5:45 PM

    ה-GH3 היא תמיד אופציה – היא מצלמה קיימת ובדקו אותה לא מעט. לגביה-70D – כדי רק להזכיר שמה שנבדק הוא sample ואפשר שגם הקושחה לא סופית אז נא לקחת בערבון מוגבל.

    השב

  20. Avatar

    שוקי

    27/08/2013 ב 11:11 AM

    דבר ראשון, כתבה מעולה, מקצועית ומקיפה.
    יש לי קנון 450 עם עדשת קנון 18-200 ואני מתלבט אם להחליף ל- 60D מהדור הישן במחיר DOBY של 2,800 או עם עדשה 18-135 4,200 ש”ח מול 70D במחיר BODY של 5,490 עם עדשה 18-135 8,341 ש”ח מעבר לתקציב שלי.

    השב

  21. Avatar

    עידו גנוט

    27/08/2013 ב 12:24 PM

    אתה לא חייב 18-135 מ”מ – תישאר עם ה-18-200 ותקנה 70D אם היא נכנסת לך בתקציב כגוף בלבד.

    השב

  22. Avatar

    שוקי

    01/09/2013 ב 2:04 PM

    הי עידו,
    תודה על העצה, אבל הבנתי שעדשה 18-200 לא מומלצת לצילומי פרוטרטים ולטווחים נמוכים ומומלצת עדשה 50 או 18-50. כמו כן אמרו לי שהיא לא מתאימה לצילומי וידאו במצלמות קנון המתקדמות.
    האם אני טועה.

    השב

  23. Avatar

    עידו גנוט

    01/09/2013 ב 2:18 PM

    לגבי וידאו ההמלצה היא ללכת על עדשות החדשות עם טכנולוגיית ה-STM – אם זה מאד חשוב לך יש היום 3-4 עדשות כאלו בליין של קנון.

    לגבי פורטרטים – אם זה הייעוד העיקרי שלך אז יש לא מעט עדשות שיתאימו – אולי האידאלית ביותר היא ה-85 מ”מ f/1.8 לתקציב נמוך. אבל עם עדשת פריים כזאת אתה צריך לקחת בחשבון שאתה מאבד את הגמישות של כל שאר הטווחים. בכל מקרה אם אתה רוצה עוד התייחסות ממליץ שתפתח שרשור בפורום.

    השב

  24. Avatar

    אריק

    08/09/2013 ב 10:52 AM

    האם כדאי והגיוני לאור יציאת מצלמת קנון 70D לקנות 60D.
    60D היא בת 3 שנים האם הטכנולוגיה שלה כבר מיושנת.

    אני מעוניין להחליף למצלמה קנון בסדרה של 60D-70D אבל 70D יקרה לי.
    האם אני מפספס בגדול אם אני רוכש מצלמת 60D.

    השב

  25. Avatar

    עידו גנוט

    08/09/2013 ב 3:16 PM

    לא. אם כי לסטילס ההמלצה שלנו נותרה ה-D7100 (גם ה-D7000 עדיפה על ה-60D לסטילס).

    השב

  26. Avatar

    משה

    11/02/2014 ב 4:21 PM

    אני צלם אירועים וה 70 d פשוט קוצרת מחמאות ואירועים רבים וטובים והמשיכו כך קנון…

    השב

  27. Avatar

    איציק

    08/05/2014 ב 11:25 AM

    ברשותי מצלמת קנון 70d מצלמה מעולה בכול המובנים ואת זה ניתן לראות בגרף של ההשואות בין 7d ל70 d כמו כן ההשוואה בין ה70d לניקון עליונות למצלמת קנון 70d

    השב

  28. Avatar

    עידו גנוט

    08/05/2014 ב 2:18 PM

    איפה בדיוק אתה רואה את העליונות של ה-70D על הניקון D7100? (מלבד אולי בנושא הוידאו והחוצץ…).

    השב

  29. Avatar

    איציק

    11/05/2014 ב 5:19 AM

    לעידו! אני כבר צילמתי במצלמת 7100d של ניקון מצלמה טובה מאוד מבלי להתנגח איתך חברי תצלם בd70 של קנון אז תבין באיזה מצלמה מדובר דבר נוסף תביט בהשוואות וזאת מבלי לזלזל כלל בניקוןשגם במצלמות האלה צילמתי

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *