ראשי חדשות הכרזות מוצרים חדש מסוני: A7S חסרת מראה סופר רגישה עם יכולות וידאו מתקדמות

חדש מסוני: A7S חסרת מראה סופר רגישה עם יכולות וידאו מתקדמות

16
0

אמש בשעת לילה מאוחרת הכריזה חברת סוני במסגרת תערוכת הוידאו NAB על מצלמת ה-A7S – מצלמה חסרת מראה בעלת חיישן Full Frame חדש המסוגל לצלם ברגישות גבוהה במיוחד וכן להקליט סרטוני וידאו ב-4K.

ה-A7S דומה מבחינה חיצונית לשתי אחיותיה – ה-A7 וה-A7R של סוני אך שונה מהן באופן משמעותי בכמה מן התכונות הבסיסיות.

A7S-large4

A7S – תכונות עיקריות:

  • חיישן Full Frame בטכנולוגיית CMOS בן 12 מגה פיקסל (רזולוציה נמוכה במיוחד אשר נועדה לאפשר שימוש בפיקסלים גדולים המספקים רגישות גבוהה במיוחד).
  • רגישות בסיסית חסרת תקדים – 100 – 102,400 עם הגברה ISO 50 – 409,600.
  • תושבת – E (כולל אפשרות לעשות שימוש בעדשות E לחיישני ה-NEX הנוכחיים במספר מצבים שונים – בדומה למה שניקון מציעה בליין ה-FX שלה).
  • מעבד Bionz X (בדומה לדגמי ה-A7/A7R – לא ידוע על הבדלים).
  • מסך 3 אינצ’ בר הטיה ברזולוציה גבוהה.
  • עינית דיגיטלית גדולה במרכז המצלמה בת 2.4 מליון נקודות (בדומה ל-A7/A7R).
  • מהירות צילום רצף: 5 פריימים לשנייה (בדומה ל-A7)
  • מערכת פוקוס על החיישן המשלבת 25 אזורי פוקוס (קונטרסט). סוני טוענת כי המערכת רגישה באופן מיוחד .
  • מהירות תריס – 30-1/8000.
  • וידאו – יכולת הקלטת וידאו ב-4K (למקליט חיצוני) והקלטת 1080p ב-60p לכרטיס זיכרון (ראה פרטים נוספים בהמשך).
  • WIFI ו-NFC המאפשר חיבור קל ומהיר למכשירים סלולאריים ושימוש באפליקציות השונות של סוני.
  • חיי סוללה: כ-380 תמונות בין הטענות.
  • מחיר: בשלב זה לא פורסמו מחיר וזמינות (באופן לא רשמי התפרסם ברשת כי המצלמה תגיע בקית הקרוב במחיר של כ-1700 דולר בדומה ל-A7 ובאופן לא מקרי גם ל-GH4 של פנסוניק).

המפרט המלא של ה-A7S יתווסף למערכת המפרטים של האתר בהמשך.

סרטון רשמי של סוני המציג את המצלמה

[youtube]https://youtu.be/LtbRLRhu0tg[/youtube]

ה-A7S מעניינת במיוחד משני היבטים – בתחום הסטילס מדובר במצלמה הראשונה מזה זמן החורגת מהרדיפה אחר רזולוציה ולמעשה משנמכת את הרזולוציה שלה ביחס לדגמים דומים (היא מספקת את מחצית הרזולוציה של ה-A7 ושליש הרזולוציה של ה-A7R ולמעשה היא כיום מצלמת ה-FF בעלת הרזולוציה הנמוכה בשוק – כדגם מודרני). מדוע בחרה סוני בגישה זו – התשובה פשוטה – הקטנת הרזולוציה בטכנולוגיה הנוכחית מאפשרת לחברה לייצר מצלמה בעלת רגישות חסרת תקדים (לפחות על הנייר) וכן טווח דינאמי ודיוק צבע גבוהים (שוב – על פי דברי החברה). הכל טמון בפיקסלים הגדולים המסוגלים ללכוד את האור על חיישן ה-FF של המצלמה.

A7S-info1-NAB

החלק המעניין השני במצלמה הוא כמובן תחום הוידאו. נפתח אולי במה שאין ב-A7S – המצלמה איננה מסוגלת להקליט וידאו ב-4K ישירות לכרטיס הזיכרון – זאת בשונה מה-GH4 של פנסוניק. מה היא כן מסוגלת לעשות? ובכן היא מסוגלת ללכוד וידאו ב-4K ולהוציא אותו באופן לא דחוס למקליט חיצוני (צד שלישי). הדבר אמור לאפשר לצלמים מקצועיים גמישות רבה יותר אך לדעתנו מסרבל את העניין וכמובן שגם מייקר אותו (סוני הבהירה כי שילוב יכולת הקלטת וידאו 4K לכרטיס הזיכרון היה מסרבל ומייקר את המצלמה עצמה, כך שיש כן סוג של פשרה מבחינתה של סוני).

A7S-large2

מבחינת איכות הוידאו – אף שהפרטים הטכניים מורכבים (ואנו לא מתיימרים למומחיות של ממש בנושא, מה גם שסוני לא פירטה באופן מלא את כל הנתונים בשלב זה), החברה כן התחייבה לאיכות וידאו גבוהה מאד ב-4K באספקט צילום של 16:9 ללא line-skipping, pixel binning או downsampling. ב-8bit, 4:2:2 ישירות ל-HDMI). הקריאה מן החיישן עצמו היא לא לגמרי מכל שטח החיישן אלא בקרופ קטן של 1.1x (לשם השוואה בקנון 1D-C שעלותה כ-10 אלפים דולר אנו מדברים על קרופ של 1.3x – יהיה מעניין להשוות בין איכות התמונה של שתי המצלמות). אל כרטיס הזיכרון המצלמה מסוגלת להקליט וידאו ב-1080p @60p.
A7S-large3סוני שילבה במצלמה עוד תכונות וידאו רבות ומתקדמות שלא שולבו עד כה בשום מצלמת סטילס כולל S-Log2 – אשר הגיעה ישר מליין הוידאו המקצועי של החברה ונועדה להגדיל את הטווח הדינאמי. נושא נוסף הנוגע לוידאו הוא המקודד המשולב במצלמה – XAVC המאפשר ביטרייט גבוה משמעותית מזה המוצע על ידי פורמט ה-AVCHD (הפורמט משמש במצלמות הוידאו של סוני עבור קידוד וידאו ב-4K אך כאן הוא נועד לקידוד 1080p ב-50Megabits/second – כאמור המצלמה איננה מקודדת בעצמה 4K).A7S-largeלמי שמעוניין להקליט סאונד באיכות גבוהה עם המצלמה תספק סוני רכיב סאונד חיצוני נפרד בשם XLR-K1M (סוני עשתה זאת בעבר עם ה-A99) והיא עושה דבר דומה גם עם ה-A7S. אם לא די בכל אלו סוני הודיעה כי היא מפתחת בימים אלו עדשת וידאו ייעודית בעלת אורך מוקד של 28-125mm וצמצם f/4 אשר תשמש במיוחד לוידאו ולעבודה עם המצלמה.

סרטון אשר צולם עם המצלמה (מומלץ לצפות ב-4K למי שיש אפשרות)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dEA_8A9TBGM#t=48[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

16 תגובות

  1. Avatar

    ירון

    07/04/2014 ב 9:03 AM

    דור ראשון -חכו ל A9

    השב

  2. Avatar

    אדי

    07/04/2014 ב 9:33 AM

    השורה התחתונה של וידאו ללא line-skipping, pixel binning או downsampling, הוא שהמערכת שלהם מהירה מספיק לרישום וידאו Raw, וזה עדיין לא אומר שהם דאגו לרישום הוידאו ב Raw באמצעות פורט יציאה להרד-דיסק מהיר חיצוני, כפי שזה נעשה כיום באולפנים.

    החשיבות של פלט וידאו במצב Raw היא בעיקר כדי לאפשר עריכה עם פלט שהוא Loseless, כלומר האפשרות להפיק חומר ערוך, שלאחר רינדור מחדש, לא מאבד מאיכותו הראשונית

    השב

  3. Avatar

    יובל

    07/04/2014 ב 10:22 AM

    אין ספק שהמוצר עדין לא בשל מבחינת מנוע ה-AF שסובל מבעיות רבות בדגמים A7/R. חיישן מבוסס פאזה כמו ב- SONY A6000 יותמע רק בדגם הבא כנראה A9

    שימו לב שמחזור החיים של המוצרים אפסי,לקוחות שלפני מספר חודשים קנו A7 וסובלים מבעיות איזו מקבלים לפרצוף שטוזה בדמות מצלמה חדשה כנראה באותו מחיר לאחר מספר חודשים

    מה שנקרא Early adopters של סוני אוכלים אותה. בכל מקרה כיוון נכון וזה רק עניין של זמן לקבלת מוצר עם פוקוס ברמה גבוהה 4 קיי פנימי על הכרטיס ובהמשך גם מייצב בגוף כמו שהיה עד היום בליין של סוני אלפה. (רק עם המייצב שסוני רכשו מאולימפוס)

    השב

  4. Avatar

    ירון

    07/04/2014 ב 10:30 AM

    בגדול סוני מסמנת מטרה אחת ברורה להיות החברה מס אחת – אני לא בטוח שהמצלמה הזו יכולה לתת פייט ל GH4 אבל בטוח שהדגמים הבאים שלה (A9 A10ׁׂׂׂ יהיו יותר בשלים.
    תם עידן תקופה של השקת מצלמות פעם בשנתיים כמו ניקון וקנון-מי שלא יאתגר את הצלמים ישאר מאחור

    השב

  5. Avatar

    יובל

    07/04/2014 ב 10:55 AM

    מצלמה זו טוחנת עד אבק דק את הGH4
    אין משמעות למהירות AF בקרב צלמים מקצועיים. הם מבצעים משיכה ידנית של פוקוס עים עזרים חיצוניים.

    הסנסור הזה מאדה את הקישקוש של 43

    הקלטה חיצונית לא דחוסה זה מה שהצלמים מבצעים בכל מקרה עם צג חיצוני

    שימו לב ש-תערוכת NAB היא למגזר המקצועי ולא עבור האלקטרוניקה הבידורית. בכל מקרה התמחור של הגוף יהיה פחות ממצלמת FF רגילה אבל ביצועי החיישן יעברו את הD4S.

    גם ללא 4K פנימי 1080P ינצל כל פיקסל ופיקסל. אפשר להוריד מיוטיוב ב 1080p חד רצח עם עומק צבע וטווח דינאמי שיגרמו לGH4 לחזור למפעל שממנו יצא עם זנב בן הרגלים. שימו לב לטווח הדינאמי עם S-LOG שלקוח ממצלמות הקולנוע של סוני, כמעט HDR, אין פלא עם פיקסלים כאלה…

    השב

  6. Avatar

    u

    07/04/2014 ב 11:04 AM

    מגניב,רק חבל שעיצובים האלה מכוערים…

    השב

  7. Avatar

    רותי

    07/04/2014 ב 11:25 AM

    יובל, לא יכולתי להתאפק. סיגנון הביטוי הקיצוני שלך
    (“מחזור החיים של המוצרים אפסי”,
    “מקבלים לפרצוף שטוזה בדמות מצלמה חדשה”,
    “Early adopters של סוני אוכלים אותה”,
    “מצלמה זו טוחנת עד אבק דק את הGH4”,
    “אין משמעות למהירות AF בקרב צלמים מקצועיים”,
    “הסנסור הזה מאדה את הקישקוש של 43”,
    “להוריד מיוטיוב ב 1080p חד רצח עם עומק צבע וטווח דינאמי שיגרמו לGH4 לחזור למפעל שממנו יצא עם זנב בן הרגלים”)

    כל זה מעיד על תוקפנות מילולית שמכסה על חוסר ביטחון, ועל קביעות שחצניות שאין להן מקום גם בקרב מקצוענים, ולא-רק בקרב חובבים וספקולנטים צמאי-ברושורים, כפי שדבריך מעידים

    השב

  8. Avatar

    אדי

    07/04/2014 ב 2:59 PM

    רותי אני אתך בעניין הזה.

    מעניין למה תמיד המדור הזה של חדשות טכנולוגיות מושך אליו כל מיני מתלהמים.

    לא יותר כיף להרגיע ולהתבטא בצורה מאופקת ?

    למה תמיד “סוני תקרע את האם-אמא שלהם” או “פנסוניק אוכלת את קנון בלי מלח”

    מאיפה באה הוולגריות הזאת ?

    השב

  9. Avatar

    עידו גנוט

    07/04/2014 ב 3:06 PM

    ואני אוסיף רק שחדשות צילום ובטח חדשות טכנולוגיה מתחום הצילום הם בערך הדבר האחרון שצריך להעלות למישהו את לחץ הדם.

    חם לכם – שתו מים, תרגעו ואחרי זה תכתבו תגובה על המצלמה החדשה…

    השב

  10. Avatar

    ענן

    07/04/2014 ב 7:16 PM

    מישהו כאן יכול לאמת או להפריך את הטענה הזאת:

    Sony A7s can record 4K ONLY with an HDMI 4K recorder, which for the moment does not exist. Atomos sad it will have in stores at the end of the year, maybe.

    השב

  11. Avatar

    עידו גנוט

    07/04/2014 ב 8:41 PM

    אין פה איזה תעלומה גדולה.
    המצלמה לא קיימת – תגיע לשוק סביב יולי. בערך באותה תקופה ATOMOS תכריז גם על המקליט החיצוני (ידיעה עליו תופיע עוד מעט בלנסביד – הוא הוצג גם כן בתערוכה – יעלה כ-2000 דולר).

    למי שרוצה 4K בזול ה-GH4 ממשיכה להיות האופציה העדיפה. צלמים מקצועיים שגם ככה מצלמים עם מקליט חיצוני עשויים להעדיף את ה-A7S בשל התכונות האחרות המרשימות שלו והרגישות הגבוהה (בהתאם למשימה כמובן).

    השב

  12. Avatar

    עדי

    08/04/2014 ב 12:52 AM

    רוצים עדשות

    מי שמחכה לדורות הבאים, סבבה שיחכה, שיקנה כשהוא סבא

    השב

  13. Avatar

    אדי

    08/04/2014 ב 5:25 PM

    לעדי,
    סידרת “אלפא” של סוני מקבלת מאות עדשות מכל הסוגים, החל מעדשות קלאסיות ידניות ועד עדשות אוטפוקוס של צייס, מינולטה וסוני, בנוסף לכל שאר יצרני צד שלישי, או אפילו סתם עדשות “זרות” באמצעות מתאמים שמחירם בסביבות 15 דולר.

    השב

  14. Avatar

    שייקה

    08/04/2014 ב 6:25 PM

    צפיתי ב4K…
    תענוג.
    נראה חי ברמות הזויות..

    השב

  15. Avatar

    שחר

    08/04/2014 ב 7:54 PM

    מתאמים שמחירם בסביבות 15 דולר?

    לניקון? לא נראה לי לא לעדשות החדשות של ניקון

    השב

  16. Avatar

    עדי

    12/04/2014 ב 12:01 AM

    אדי, יש לי שתי עדשות FE ואני רוצה עוד שתיים AF, 85 ו135.
    פוקוס ידני זה נחמד אבל עדשות AF עדיפות, ה55 ו ה35 עדשות מדהימות.
    דרך אגב, מתאם לצייס כלומר אלפא, עולה 350$.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *