הכרזות מוצרים חדשות חדש מסוני: A7S חסרת מראה סופר רגישה עם יכולות וידאו מתקדמות ע״י עידו גנוט פורסם ב 07/04/2014 16 0 אמש בשעת לילה מאוחרת הכריזה חברת סוני במסגרת תערוכת הוידאו NAB על מצלמת ה-A7S – מצלמה חסרת מראה בעלת חיישן Full Frame חדש המסוגל לצלם ברגישות גבוהה במיוחד וכן להקליט סרטוני וידאו ב-4K. ה-A7S דומה מבחינה חיצונית לשתי אחיותיה – ה-A7 וה-A7R של סוני אך שונה מהן באופן משמעותי בכמה מן התכונות הבסיסיות. A7S – תכונות עיקריות: חיישן Full Frame בטכנולוגיית CMOS בן 12 מגה פיקסל (רזולוציה נמוכה במיוחד אשר נועדה לאפשר שימוש בפיקסלים גדולים המספקים רגישות גבוהה במיוחד). רגישות בסיסית חסרת תקדים – 100 – 102,400 עם הגברה ISO 50 – 409,600. תושבת – E (כולל אפשרות לעשות שימוש בעדשות E לחיישני ה-NEX הנוכחיים במספר מצבים שונים – בדומה למה שניקון מציעה בליין ה-FX שלה). מעבד Bionz X (בדומה לדגמי ה-A7/A7R – לא ידוע על הבדלים). מסך 3 אינצ’ בר הטיה ברזולוציה גבוהה. עינית דיגיטלית גדולה במרכז המצלמה בת 2.4 מליון נקודות (בדומה ל-A7/A7R). מהירות צילום רצף: 5 פריימים לשנייה (בדומה ל-A7) מערכת פוקוס על החיישן המשלבת 25 אזורי פוקוס (קונטרסט). סוני טוענת כי המערכת רגישה באופן מיוחד . מהירות תריס – 30-1/8000. וידאו – יכולת הקלטת וידאו ב-4K (למקליט חיצוני) והקלטת 1080p ב-60p לכרטיס זיכרון (ראה פרטים נוספים בהמשך). WIFI ו-NFC המאפשר חיבור קל ומהיר למכשירים סלולאריים ושימוש באפליקציות השונות של סוני. חיי סוללה: כ-380 תמונות בין הטענות. מחיר: בשלב זה לא פורסמו מחיר וזמינות (באופן לא רשמי התפרסם ברשת כי המצלמה תגיע בקית הקרוב במחיר של כ-1700 דולר בדומה ל-A7 ובאופן לא מקרי גם ל-GH4 של פנסוניק). המפרט המלא של ה-A7S יתווסף למערכת המפרטים של האתר בהמשך. סרטון רשמי של סוני המציג את המצלמה [youtube]https://youtu.be/LtbRLRhu0tg[/youtube] ה-A7S מעניינת במיוחד משני היבטים – בתחום הסטילס מדובר במצלמה הראשונה מזה זמן החורגת מהרדיפה אחר רזולוציה ולמעשה משנמכת את הרזולוציה שלה ביחס לדגמים דומים (היא מספקת את מחצית הרזולוציה של ה-A7 ושליש הרזולוציה של ה-A7R ולמעשה היא כיום מצלמת ה-FF בעלת הרזולוציה הנמוכה בשוק – כדגם מודרני). מדוע בחרה סוני בגישה זו – התשובה פשוטה – הקטנת הרזולוציה בטכנולוגיה הנוכחית מאפשרת לחברה לייצר מצלמה בעלת רגישות חסרת תקדים (לפחות על הנייר) וכן טווח דינאמי ודיוק צבע גבוהים (שוב – על פי דברי החברה). הכל טמון בפיקסלים הגדולים המסוגלים ללכוד את האור על חיישן ה-FF של המצלמה. החלק המעניין השני במצלמה הוא כמובן תחום הוידאו. נפתח אולי במה שאין ב-A7S – המצלמה איננה מסוגלת להקליט וידאו ב-4K ישירות לכרטיס הזיכרון – זאת בשונה מה-GH4 של פנסוניק. מה היא כן מסוגלת לעשות? ובכן היא מסוגלת ללכוד וידאו ב-4K ולהוציא אותו באופן לא דחוס למקליט חיצוני (צד שלישי). הדבר אמור לאפשר לצלמים מקצועיים גמישות רבה יותר אך לדעתנו מסרבל את העניין וכמובן שגם מייקר אותו (סוני הבהירה כי שילוב יכולת הקלטת וידאו 4K לכרטיס הזיכרון היה מסרבל ומייקר את המצלמה עצמה, כך שיש כן סוג של פשרה מבחינתה של סוני). מבחינת איכות הוידאו – אף שהפרטים הטכניים מורכבים (ואנו לא מתיימרים למומחיות של ממש בנושא, מה גם שסוני לא פירטה באופן מלא את כל הנתונים בשלב זה), החברה כן התחייבה לאיכות וידאו גבוהה מאד ב-4K באספקט צילום של 16:9 ללא line-skipping, pixel binning או downsampling. ב-8bit, 4:2:2 ישירות ל-HDMI). הקריאה מן החיישן עצמו היא לא לגמרי מכל שטח החיישן אלא בקרופ קטן של 1.1x (לשם השוואה בקנון 1D-C שעלותה כ-10 אלפים דולר אנו מדברים על קרופ של 1.3x – יהיה מעניין להשוות בין איכות התמונה של שתי המצלמות). אל כרטיס הזיכרון המצלמה מסוגלת להקליט וידאו ב-1080p @60p. סוני שילבה במצלמה עוד תכונות וידאו רבות ומתקדמות שלא שולבו עד כה בשום מצלמת סטילס כולל S-Log2 – אשר הגיעה ישר מליין הוידאו המקצועי של החברה ונועדה להגדיל את הטווח הדינאמי. נושא נוסף הנוגע לוידאו הוא המקודד המשולב במצלמה – XAVC המאפשר ביטרייט גבוה משמעותית מזה המוצע על ידי פורמט ה-AVCHD (הפורמט משמש במצלמות הוידאו של סוני עבור קידוד וידאו ב-4K אך כאן הוא נועד לקידוד 1080p ב-50Megabits/second – כאמור המצלמה איננה מקודדת בעצמה 4K).למי שמעוניין להקליט סאונד באיכות גבוהה עם המצלמה תספק סוני רכיב סאונד חיצוני נפרד בשם XLR-K1M (סוני עשתה זאת בעבר עם ה-A99) והיא עושה דבר דומה גם עם ה-A7S. אם לא די בכל אלו סוני הודיעה כי היא מפתחת בימים אלו עדשת וידאו ייעודית בעלת אורך מוקד של 28-125mm וצמצם f/4 אשר תשמש במיוחד לוידאו ולעבודה עם המצלמה. סרטון אשר צולם עם המצלמה (מומלץ לצפות ב-4K למי שיש אפשרות) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dEA_8A9TBGM#t=48[/youtube] עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …