ראשי חדשות SOLOSHOT2: המצלמה שתעקוב אחריך (דור ב’)

SOLOSHOT2: המצלמה שתעקוב אחריך (דור ב’)

0
0

לפני קרוב לשנתיים הבאנו בפניכם את ה-SOLOSHOT – ראש רובוטי אוטומטי המסוגל באמצעות משדר מיוחד לעקוב אחרי עצמים בתנועה ולצלם בעצמו כל התרחשות. כעת מגיע הדור השני של המוצר אשר מוסיף שיפורים ושיכלולים שונים.

ביולי 2012 פרסמנו ידיעה במדור קיקסטרטר אודות ה-SOLOSHOT – ראש חצובה רובוטי אממונע שר פותח על ידי קבוצת גולשים אמריקנים המאפשר לצלם בוידאו תנועה מהירה ללא צורך בצלם. Chris Boyle, Scott Taylor והמעצב Alex Sammons הם היוצרים של SOLOSHOT – מאפשר לכל אחד לחבר מצלמה (ממצלמה קומפקטית ועד מצלמת רפלקס או וידאו מקצועית במשקל של עד 5 ק”ג). הראש מכיל מנוע מהיר ומדויק אשר מסוגל להסתובב המהירות של 40 מעלות לשנייה ולטענת המפתחים יכול לעקוב אחרי עצמים מהירים במיוחד (המהירות הגבוהה ביותר אשר נבדקה על הדגם המקורי הייתה מכוניות מירוץ אשר נעו ב-230 קמ”ש). בנוסף משולבת בראש סוללה המספיקה לחמש שעות עבודה רציפה ללא צורך בהטענה, חיבור המאפשר נעילה של המצלמה בכדי למנוע גניבה (גם את החצובה – המגיעה עם ההתקן, ניתן לקשור בקלות) וכן מקלט אלחוטי המתחבר להתקן חיצוני.

ה-SOLOSHOT 2 והמשדר הקטן החדש

SOLOSHOT2

הפרויקט המקורי זכה למימון של 73 אלף דולר (פי 1.5 לערך מסכום המטרה בקיקסטרטר) וכנראה הפך להצלחה שהובילה את המפתחים שנתיים מאוחר יותר לצאת עם דור ההמשך – SOLOSHOT 2. הדגם החדש כולל מספר תכונות שלא היו קיימות בדגם הקודם וביניהן:

  • יכולת מעקב גם בציר האנכי (עבור צילום של עצמים מרחפים או נעים מלמעלה למטה ולהפך בתוואי קרקע משתנה).
  • יכולת זום אוטומטית (באמצעות מודול חיצוני – ראה בהמשך).
  • אפשרות חיבור במקביל של מספר יחידות בצורות שונות.
  • 4 מצבי מעקב שונים.
  • חיבור Accessory המאפשר חיבור מודולים חיצוניים (כרגע קיים מודול שליטה חיצוני למצלמות וידאו של סוני).
  • כיצוב חדש וקטן יותר של המשדר.

סרטון המציג את ה-SOLOSHOT 2 החדש

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OkhI4s6gLsA[/youtube]

כפי שניתן לראות הרעיון הבסיסי של ה-SOLOSHOT לא השתנה – עדיין מדובר במוצר המורכב משתי יחידות מרכזיות – ראש רובוטי על חצובה ועליו המצלמה ומשדר אשר אחרי תנועותיו עוקב הראש הרובוטי (והמצלמה המצלמת). כמו במוצר המקורי גם בחדש מגוון השימושים נרחב מאד וכולל צילום ספורט וספורט אתגרי מכל הסוגים: אתלטיקה, גלישה, מירוצי אופניים, אופנועים, מכוניות, כדורגל, רכיבה על סוסים וכו’. אנו נזכיר משהו שציינו בעבר – צילום הרצאות (כאשר המרצה נושא את ההתקן בכיס – שימושי במיוחד עם המשדר החדש הקטן) וכן צילום הופעות מוזיקה ורוק מזוויות קשות במיוחד (עמודים גבוהים למשל) וכמובן צילום מאחורי הקלעים של הפקות שונות כאשר אין אפשרות או רצון להחזיק מספר רב של צלמים נוספים אך יש צורך לצלם ממגוון רחב של זוויות.

מידע אודות ה-SOLOSHOT 2

SOLOSHOT2_Robot-Cameraman_Press_Image4

מחירו של ה-SOLOSHOT2 עומד על 400 דולרים בהזמנה מוקדמת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *