ראשי מבזקים פטנטים ועוד: קנון – עדשת מאקרו ארוכה במיוחד, סוני – עדשה חדשה ל-RX200 ובונוס מסאמיאנג

פטנטים ועוד: קנון – עדשת מאקרו ארוכה במיוחד, סוני – עדשה חדשה ל-RX200 ובונוס מסאמיאנג

0
0

במיוחד לקראת החג השני אספנו עבורכם מספר ידיעות מעניינות מן הרשת ביניהן גם מספר פטנטים חדשים – חלקם מסקרנים למדי.

נפתח עם קנון אשר רשמה לאחרונה פטנטים על 3 תיכנונים של עדשות מאקרו ארוכות – 180 מ”מ, 200 מ”מ והמעניינת מכולן (ולמיטב ידיעתנו ייחודית לגמרי) – 300 מ”מ מאקרו. כל שלושת תיכוני העדשות מיוצבים וכוללים צמצם f/3.5. אם תגיע עדשת מאקרו באורך מוקד של 300 מ”מ לשוק יהיה מעניין במיוחד לראות מה יהיה המרחק בוא תשיג יחס הגדלה של 1:1 (עדשת ה-Canon EF 180mm f/3.5 L USM macro הנוכחית משיגה זאת במרחק של קצת פחות מ-50 ס”מ עדשה בעלת אורך מוקד כמעט כפול עשויה לאפשר צילום ביחס הגדלה דומה במרחק של קרוב למטר שלם – לא מעט צלמי מאקרו ישמחו בוודאי ליכולת שכזו).

הקנון 180 מ”מ הנוכחית מ-1996 – הגיע זמן להחליף?

Canon-180

מקנון נעבור לסוני אשר רשמה פטנט מסקרן משל עצמה עבור עדשה המכסה חיישני 1″ – בדומה לאלו המצויים בסדרת ה-RX100/RX100 II. העדשה בעלת אורך מוקד (שווה ערך ב-35 מ”מ) ל-28-100 מ”מ (בדומה לדגם הנוכחי) אך בעלת צמצם מהיר משמעותית – f/1.8-f/2.8 (לעומת f/1.8-f/4.9 בדגם הנוכחי). אם סוני אכן תעשה שימוש בעדשה זו בדגם ה-RX200 מדובר יהיה בשיפור משמעותי ביותר לאחת המצלמות הפופולאריות (ולטעמנו גם המוצלחות) ביותר בשוק בשנים האחרונות ובנטרול אחת המגבלות המרכזיות של המצלמה (אנו עדיין היינו שמחים לראות גרסה של המצלמה עם עדשה המתחילה מ-24 מ”מ אך כנראה שקשה לקבל הכל).

ה-RX 100 II – הדור הבא יהיה מהיר יותר?

RX100-II

נסיים עם משהו שאיננו פטנט אבל הוא בהחלט מסקרן. חברת סאמיאנג פרסמה ידיעה על פי היא צפויה להשיק מוצרים חדשים ב-28 לחודש. באילו מוצרים מדובר? ובכן בשלב זה אין פרטים, אך השמועות שפורסמו גם בעבר בדבר ליין חדש של עדשות עם AF צצות שוב. שלושה אורכי מוקד הוזכרו – 35 מ”מ, 50 מ”מ ו-85 מ”מ. בכל שלושת אורכי המוקד הללו תהיה לסאמיאנג הרבה מאד תחרות – הן מצד סיגמא והן מצד קנון וניקון והיא תצטרך להציג איכות אופטית גבוהה יחד עם מחיר אטרקטיבי מאד בכדי להוות אלטרנטיבה. נזכיר רק שמבירור שערכנו מוקדם יותר השנה מול נציגי סאמיאנג נמסר לנו כי אין ממש בידיעות בנוגע ללין AF – אנו בכל מקרה נמתין ל-28 לחודש.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *