ראשי מבזקים עדכונים: הכרזות בימים הקרובים – פוג’י, אולימפוס, סוני, סמסונג ופנסוניק (וגם מילה על קנון/ניקון)

עדכונים: הכרזות בימים הקרובים – פוג’י, אולימפוס, סוני, סמסונג ופנסוניק (וגם מילה על קנון/ניקון)

4
0

אנו עומדים היום ממש לפני פתיחת סבב ההכרזות השני בחשיבותו לשנת 2014 (הסבב המרכזי צפוי לנו לקראת תערוכת פוטוקינה 2014 בספטמבר).

ערכנו עבורכם רשימה של ההכרזות הצפויות כנראה במהלך השבועיים הקרובים (שימו לב כי זאת היא רשימה חלקית והמידע אודות ההכרזות הצפויות מקנון וניקון עודנו מוגבל מאד בשלב זה).

נפתח עם חברת פוג’יפילם אשר צפויה להכריז מחר על מצלמת ה-X-T1 – מצלמה חסרת מראה בעלת גוף אטום לאבק/מים ובמנה שונה מזה שראינו עד כה מסדרת ה-X של פוג’י. המפרט של המצלמה כבר פורסם ברובו (גם אצלנו), נושא האחסון (כרטיס SD יחיד או זוג יתברר מחר.

בנוסף למצלמה צפויה הכרזה על עדשת 18-135 מ”מ f/3.5-f/5.6 אטומה למים אשר תגיע לשוק באפריל (היא תעלה כ-1800 דולר כקיט עם מצלמת ה-X-T1 ותספק את הגוף/עדשה האטום הראשון [?] בשוק).

מצלמת ה-X-T1 שתוכרז מחר

Fujifilm-X-T1מבט מאחור – שימו לב לעינית

Fujifilm-X-T1-BACK

אולימפוס תכריז בהמשך השבוע על מצלמת ה-E-M10 – מצלמה חסרת מראה זולה ובסיסית מעט יותר מדגם ה-E-M5 עם חיישן ומעבד מדגם ה-E-M1. בנוסף יוכרזו 2 עדשות חדשות: M.ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ וה-M.ZUIKO DIGITAL 25mm F1.8 (וכן כיסוי עדשה “עין דג 9 מ”מ עם צמצם f/8”).

ה-E-M10 – קטנה ומתקדמת

OMD-E-M10

OMD-E-M10-top

סוני צפויה להשיק מחליפה לדגם ה-NEX-7 ולדגם ה-NEX-6 במצלמה אחת (אשר תתומחר כנראה באמצע סביב 800 דולרים) – אין בשלב זה פרטים רבים על המצלמה.

פנסוניק תשיק את מצלמת ה-4K מסדרת ה-GH שלה במהלך השבועיים הקרובים וזאת תחשף רשמית בתערוכת +CP. הפרטים אודותיה ואפילו מחירה כבר פורסם בעבר (אב-טיפוס הוצג ב-CES ללא פירוט).

סמסונג צפויה להכריז בהמשך השנה על מספר מוצרים מעניינים למדי (תאריך מדויק איננו ידוע עדיין ואין כל ביטחון שהדבר יקרה דווקא לפני תערוכת +CP היפנית בו סמסונג – הקוראנית – איננה נוטלת בדרך כלל חלק). המוצר הראשון הוא מצלמת “על” חסרת מראה – NX1 – מצלמה זו תהיה בראש הליין של החברה (מעל ה-NX30 שהוכרזה לאחרונה), אין בשלב זה פרטים אודות המצלמה. במקביל תשיק סמסונג עדשה נוספת מהליין המקצועי החדש שלה – 50-150mm f/2.8 OIS – עדשה דומה יש לחברת סיגמא אגב – אך היא גדולה מאד (כמעט זהה בגודלה לעדשת ה-70-200 מ”מ של החברה), העדשה של סמסונג – לפחות על פי התמונה נראית קטנה משמעותית והיא תהיה עמידה לאבק ומים. סמסונג תשיק גם מצלמה מןספת בשם NXF1 אשר תשמש כמצלמה קומפקטית מתקדמת עם חיישן גדול (1″).

צילומים מתוך מצגת של סמסונג המציגה את העדשות והמצלמות העתידיות של החברה

Samsung-NX-future-cameras

Samsung-NX-future-lenses

ולסיום – מה על קנון וניקון? אם להודות על האמת בנקודת הזמן הנוכחית אין מספיק מידע קונקרטי. ידיעה אחת שהופיעה ברשת העלתה את הסברה ששתי החברות לא יחשפו מצלמות חדשות לקראת +CP – לנו נראה מהלך כזה מוזר. בניקון לכל הפחות אנו צפויים כנראה לראות הכרזה רשמית מלאה על ה-D4S. ומה באשר ל-D400/7D MKII? – כאמור נצטרך להמתין ולראות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

4 תגובות

  1. Avatar

    שחר

    28/01/2014 ב 1:00 PM

    מצלמה עמידה למים יש גם לניקון (nikon 1 aw) אבל לא עם גודל סנסור כזה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    28/01/2014 ב 1:49 PM

    נכון – האמת שאלו שתי חיות די שונות. הניקון היא ממש מצלמה תת ימית (כלומר אפשר לצלול איתה לעומק של מטרים ספורים) הפוג’י עמידה למשהו כמו גשם חזק או סופת חול. בכלל יש בעיה עם כל הגדרות העמידות – יש סטנדרטים שונים ומשונים אבל מעט מאד אנשים מכירים אותם כך שאפילו אם נמצא מה הסטנדרט ונרשום אותו זה לא יגיד הרבה לרוב הקוראים…

    השב

  3. Avatar

    שחר

    02/02/2014 ב 1:35 PM

    אכן ייצור שונה.
    אחרי זה ראיתי שבאמת שפוגי עמידה רק לרטיבות ולא מים באמת.

    אני חושב ששמעתי שהרבה גופים של SLR של ניקון וקנון עמידים ברמות מסוימות למים. לא?

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    02/02/2014 ב 2:59 PM

    כל הגופים המקצועיים עמידים ברמה כזו או אחרת וחלק מהגופים הלא מקצועיים עמידים גם הם. כאמור יש סטנדרטים בתחום אבל מעט מאד אנשים מכירים או מבינים אותם. כדאי גם לזכור שמלבד המצלמה גם העדשות חייבות להיות אטומות.

    ה-E5 של אולימפוס למשל (מצלמת רפלקס) מאד עמידה – בפוטוקינה 2010 הציגו אותה בביתן כשהיא נמצאת כל היום מתחת לברז – לקחתי אותה צילמתי – עבדה יופי.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *