ראשי מבזקים נשיא אולימפוס: החיישן ב-E-M5 מיוצר על ידי סוני!

נשיא אולימפוס: החיישן ב-E-M5 מיוצר על ידי סוני!

0
0

נשיא חברת אולימפוס יפן הנוכחי Hiroyuki Sasa מסר בתשובה לשאלה של האתר Yahoo Japan הצהרה מפתיעה ביותר ועל פיה החיישן המשמש במצלמת ה-OM-D E-M5 החדשה איננו מיוצר על ידי פנסוניק בדומה לשאר החיישנים המשמשים במצלמות המיקרו 4/3 של החברה’ אלא על ידי סוני.

סוני היא כידוע המתחרה המרכזית של אולימפוס/פנסוניק בתחום המצלמות חסרות המראה אשר הופכות לפופולאריות מאד ברחבי העולם (ביפן הן מהוות יותר מ-50% משוק המצלמות בעלות עדשות מתחלפות). סוני היא כיום יצרנית החיישנים המובילה למצלמות והיא מייצרת את החיישנים גם עבור מרבית מצלמות ניקון ופנטקס (בנוסף לליין האלפא וליין ה-NEX שלה עצמה).

הידיעה מוזרה מסיבה נוספת – סוני מייצרת חיישנים בסדרות להן גדלים נתונים – APS-C ו-Full Frame ולאחרונה גם “1 עבור דגם ה-R100 החדש (כל זה מעבר לחיישנים הקומפקטיים המשמשים במגוון מצלמות ומכשירים סלולאריים). קשה להאמין כי סוני תפתח קו ייצור חדש עבור פורמט המיקרו 4/3 רק עבור ה-EM-5 (עם כל ההצלחה היחסית של הדגם). לפיכך אפשר רק להניח בזהירות כי מדובר בשת”פ משמעותי אשר נחתם בין שתי החברות וכי גם מצלמות עתידיות של אולימפוס יעשו שימוש בחיישני סוני. באותו עניין נציין גם ידיעה נוספת שהתפרסמה לאחרונה ועל פיה סוני הציעה להשקיע סכום של למעלה מ-600 מליון דולר ברכישה של מניות חברת אולימפוס (זאת לאחר שנשיא פנסוניק הכחיש כי לחברתו כוונה לבצע מהלך דומה).

OM-D E-M5 – החיישן של סוני

OM D E M5 sensor

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *