ראשי מגזין חברת הלבשה תחתונה הפסיקה שימוש בפוטושופ – המכירות עלו

חברת הלבשה תחתונה הפסיקה שימוש בפוטושופ – המכירות עלו

0
0

חברת ההלבשה התחתונה American Eagle החליטה לנטוש את השימוש בפוטושופ – המכירות עלו בכמעט 10% אחוזים. האם אנו עדים למגמה חדשה בשוק הפרסום והדוגמנות ומה ההשלכות על תחום עיבוד התמונה?

בניגוד לחברת Victoria’s Secret אשר ספגה לאחרונה אש בארה”ב מקבוצות פמיניסטיות על הצגה של נשים “מושלמות מידי” בפרסומיה, בחברת American Eagle המתחרה בחרו ללכת עם הזרם הפמיניסטי ולוותר כליל על עיבוד תמונות בפוטושופ. אף שהדוגמניות המוצגות באתר החברה נותרו רזות למדי, בהחלט ניתן לראות פגמים קטנים שהיו מוסרים בוודאי במידה והתמונות היו עוברות עריכה בפוטושופ.

American Eagle היא לא היחידה. המגזין TIME דיווח מוקדם יותר השנה כי The Brave Girls Alliance – קבוצה של נשים המקדמות הצגה ריאליסטית יותר של נשים ונערות במדיה, העלו קמפיין הקורא לחברות להימנע משימוש בעיבוד תמונה בפרסומות למוצרי הלבשה. חברת ModCloth המוכרת בגדים ברשת נעתה גם היא לקמפיין והפסיקה את השימוש בעיבוד תמונה בקמפיינים שלה. בשלב זה קשה להעריך האם מדובר בעניין נקודתי אשר ישפיע על מספר רשתות ביגוד בשוליים של תעשיית האופנה או במגמה שתתרחב בעתיד ותשפיע גם על עולם הצילום ועולם עריכת התמונה. כפי שאפשר לצפות אירוגונים פמיניסטיים בארה”ב כבר הביעו תמיכה במהלך ואנו נותרים עם השאלה מה יאמרו גרפיקאיות פמיניסטיות על המהלך…

רזות אבל בלי פוטושופ – פרסומת של חברת American Eagle

American-Eagle-no-photoshop-2

נזכיר רק כי בישראל עבר בממשלה ובהמשך בכנסת חוק הדוגמניות (כפי שדיווחנו בעבר כאן). החוק קובע מהו המשקל המינימאלי (למעשה BMI) של דוגמנית אותה ניתן להציג בתמונות שבפרסומות וכן התייחסות לכך שכל הצרה של היקף גופה של הדוגמנית יחייב הצגה של הערה בולטת בגוף הפרסומת. מסתבר שישראל היא המדינה הראשונה בעולם שחוקקה חוק תקדימי שכזה וכעת בארה”ב מתחיל דיון אשר בוחן אימוץ של חוק מקביל (לאחרונה הוזמנה נציגה ישראלית לדיון מיוחד בקונגרס האמריקני בנושא).

מושלם אבל מציאותי? (American Eagle)

American-Eagle-no-photoshop-1

ואם כבר אנו בתחום האופנה – בונוס קטן (במקרה זה אין חשש לשינויי היקפים בפוטושופ). COOPH – קבוצת צלמים אירופאית שחברו יחד לפיתוח מיזם הכולל מגזין וקהילת צילום, השיקה לאחרונה גם חנות מקוונת ובה ליין בגדים ופריטי לבוש מיוחדים לצלמים. אמנם לא מדובר בדיוק בפירטים זולים במיוחד אבל יש שם כמה מוצרים מעניינים – במיוחד אם אתם נוהגים לנסוע הרבה לאזורים קרים ומצלמים הרבה בחוץ. בין הפריטים החדשים שהוכרזו – כובע עם מקום לכיסוי עדשה ואפשרות שימוש גם כריפוד להגנה על המצלמה, חולצה עם פטנט דומה וז’אקט עם כיס הכולל מטלית מובנית לניקוי העדשה.

כפפות ייעודיות לצלמים עם תחושה משופרת באצבעות

cooph-the-original-photo-glove-2

הפריט שאנחנו הכי אהבנו בליין החדש – כפפת עור איכותית (ויקרה למדי) המאפשרת הפעלה של מכשירים סלולאריים ולא פחות חשוב בעלת תפירה ייחודית שמאפשרת הפעלה של המצלמה עם תחושה באגודל ובאצבע (מה שחסר מאד בכפפות רגילות).

הסרטון הבא מציג את ליין הביגוד של COOPH

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6QxrrremfwU[/youtube]

עוד פרטים (ומחירים) בחנות האינטרנט של COOPH.

מאפשרות גם שימוש במסכי מגע

cooph-the-original-photo-glove-1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *