מאמרים תערוכות בלעדי: סיכום תערוכת CP+ 2011 ע״י עידו גנוט פורסם ב 12/02/2011 1 0 אנו גאים לפרסם היום מאמר סיכום מיוחד מלווה תמונות בלעדיות מתערוכת הצילום הגדולה שהסתיימה ביפן לפני מספר ימים. בתערוכה השתתפו היצרניות היפניות המרכזיות והוצגו כל הדגמים החדשים שהוכרזו מאז תחילת השנה וכן מספר אבות טיפוס של מצלמות ועדשות אשר עשויים ללמד על כיוון התפתחותה של התעשייה בהמשך השנה. תערוכת +CP נערכת ביוקוהמה שביפן מאז שנת 2005. עד לשנת 2010 התקיימה התערוכה במסגרת שיתוף פעולה של מספר יצרניות ציוד יפניות מובילות אך באותה שנה החליט CIPA (גוף התקינה העולמי בנושאי צילום) להצטרף למיזם. בשנה שעברה ביקרו בתערוכה למעלה מ-40 אלף איש (מספר נמוך משמעותית מזה המבקר בתערוכת פוטוקינה אך יש לזכור כי מדובר בתערוכה קטנה יותר המכוונת בעיקר לקהל היפני). השנה נראה כי המספרים נמוכים אף יותר. למרות הירידה בכמות המבקרים, חשיבותה של התערוכה לא נעוצה במספרם אלא בדגש אותו נותנות היצרניות עצמן לתערוכה. כידוע כמעט כל חברות הצילום הגדולות מגיעות מיפן והשוק המקומי נחשב לאחד הגדולים והמתקדמים בעולם (אם כי מדובר בשוק שונה מאד במובנים רבים מן השוק האמריקני או האירופי). הסיבות לריכוזיות הגדולה של יצרניות הצילום בדגש על יפן נובעת במידה רבה מתהליכים היסטוריים (שילוב של חברות אופטיקה ואלקטרוניקה וותיקות אשר צברו ידע, פטנטים וכוח אדם מיומן החיוניים לפיתוח הטכנולוגיות הדרושות לפיתוח וייצור מצלמות ועדשות). בראיון אותו ערכנו עם נד באנל, נשיא פנטקס ארה”ב במסגרת תערוכת פוטוקינה 2010, שאלנו אותו מספר שאלות הנוגעות להגמוניה היפנית בשוק הצילום והיה מעניין לשמוע את תשובתו (דקה 5:58 לערך בראיון). בדומה לסיכום תערוכת פוטוקינה 2010 גם הפעם בחרנו לסכם את התערוכה באמצעות התייחסות פרטנית לכל אחת מן היצרניות ולספק דגשים על המוצרים והטכנולוגיות אותן הציגה בתערוכה. קנון חברת קנון הייתה המובילה של תערוכת +CP השנה. כבר בראשית השבוע שעבר הכריזה קנון על שורה של מוצרים חדשים אשר הוצגו לראשונה בתערוכה. המוצרים החדשים הגיעו בשלושה תחומים מרכזיים: מצלמות רפלקס – ה-EOS 600D וה-EOS 1100D, עדשות ופלאשים – עדשת 500 ו-600 מ”מ, עדשת 200-400 עם מכפיל מובנה הנמצאת בפיתוח וזוג פלאשים קטנים (Speedlite 270EX II ו-Speedlite 320EX) ומצלמות קומפקטיות – חמש במספר, כולל מצלמה ראשונה בעלת מקלט GPS מובנה. קנון 1100D (מכונה ביפן Kiss X50) בצבע אדום קנון 600D (מכונה ביפן Kiss X5) אבטיפוס של עדשת Canon EF 200-400mm f/4L IS USM EXTENDER 1.4X קנון – עדשות 500 מ”מ ו-600 מ”מ החדשות פלאש עם לד במרכז – Canon-320ex קנון SX230 עם GPS ניקון הרבה בשורות גדולות מניקון לא ראינו בתערוכת +CP. ההכרזה המרכזית של החברה הייתה בנוגע ל-8 מצלמות קומפקטיות ואולטרה זום חדשות. שני הדגמים הבולטים של ניקון היו ה-COOLPIX P300 – מצלמה קומפקטית דקה ומתקדמת בעלת חיישן CMOS וצמצם בהיר (f/1.8-f/4.9) וה-COOLPIX P500 – מצלמת בעלת מבנה דמוי רפלקס אשר שברה את שיא הזום (בו החזיקה עד כה קנון) – לא פחות מ-36X (אנו מצאנו שדווקא הקצה התחתון מעניין יותר– 22.5-810 מ”מ אקוויוולנטי ב-35 מ”מ). סידור מוזר של מצלמות ניקון ניקון בחלל – NASA ומצלמות ניקון שהגיעו לחלל סוני סוני היא אחת המחדשות הגדולות של השנתיים האחרונות בתחום הצילום ומשקיעה רבות בפיתוח טכנולוגיות וקונספטים חדשים. בתערוכת +CP לא הציגה אמנם החברה מוצרים חדשים אך בניגוד לקנון וניקון המציגות גישה חשאית מאד ביחס למוצריהן העתידיים, בחרה סוני באסטרטגיה פתוחה למדי המציגה אבות טיפוס, טכנולוגיות ואף מוצרים עתידיים. בימים האחרונים הגדילה סוני וחשפה מפת דרכים המתארת את מתווה העדשות הצפוי לשנתיים הקרובות עבור ליין ה-NEX של החברה. בין השאר מוזכרות שם שלוש עדשות פריים (30 מ”מ, 50 מ”מ של סוני ו-24 מ”מ של קרל זייס וכן עדשת זום 55-200 של סוני – כולן צפויות עוד השנה). עדשות עבור סדרת ה-NEX מצלמות NEX בכל צבעי הקשת אבטיפוס של סוני עתידית עם גוף שקוף אבטיפוס משופר של סוני A77 עתידית (דומה לדגם שהוצג בפוטוקינה 2010) סוני – עדשת 500 מ”מ עתידית אם מדברים על סוני ועדשות המהלך החשוב ביותר עליו הכריזה סוני השבוע היה פתיחה של פורמט ה-NEX (למעשה פורמט תושבת ה- E-mount המשמש בליין מצלמות ה-NEX של סוני) בפני יצרניות נוספות. המהלך (האמיץ מאד לטעמנו) צפוי להכניס כבר בשלב הראשון 4 יצרניות חדשות עבור הפורמט החדש של סוני (קרל זייס אותה הזכרנו, Cosina, טמרון וסיגמא). המרוויחים הגדולים הם כמובן הרוכשים אשר להם צפוי מבחר רחב בהרבה של עדשות פוטנציאליות לבחור מבניהן. סוני NEX עם עדשות וותיקות (מקדימה לייקה) פנטקס לחברת פנטקס לא מעט מוצרים המכוונים באופן כמעט בלעדי לשוק היפני. אף על פי שהחברה הצליחה להחדיר מספר מצלמות רפלקס צבעוניות לשוק האמריקני (והאירופי) ההצלחה האמיתית של המצלמות מרובות הצבעים היא דווקא בארץ השמש העולה שם מסתבר גם לסכמות הצבעים הביזאריות ביותר יש ביקוש. לגו פנטקס – רק ביפן פנטקס Kr – סכימת צבעים “מעניינת” במסגרת +CP הכריזה פנטקס על ארבעה מוצרים חדשים – מהדורה מוגבלת וכסופה של ה-K5, עדשת 25 מ”מ עבור מצלמת ה-645D ושני דגמים של מצלמות קומפקטיות עמידות למים, אבק, נפילות ועוד (אחת מהן, ה-Optio WG1 GPS, כוללת כפי שניתן להבין משמה, גם GPS מובנה). פנטקס K5 כסופה עדשת פנטקס 25 מ”מ עבור מצלמת ה-645D פנטקס תת מימיות חדשות סיגמא חברת סיגמא הייתה פעילה למדי בתערוכת +CP השנה. בין השאר הציגה החברה 3 עדשות חדשות (הרביעית המוזכרת בידיעה היא עדשה שהוכרזה בשנה שעברה) ואת ה-DP2X – חידוש לדגמי ה-DP2/DP2s הקיימים (בעיקר מערכת פוקוס חדשה). סיגמא 50-150 החדשה (גדולה משמעותית מהדור הקודם) עדשת סיגמא 105 מ”מ מאקרו חדשה פרט לכך הודיעה לאחרונה סיגמא כי היא מצטרפת לשני מחנות במקביל: סוני, עם פורמט ה-NEX, ופנסוניק/אולימפוס עם פורמט המיקרו 4/3 שם היא מתכננת ליין עדשות (אבטיפוס יחיד הוצג בתערוכת +CP). ריקו כפי שפרסמנו כאן בראשית פברואר חברת ריקו מפתחת בימים אלו מודול חדש למצלמת ה-GXR שלה אשר יהיה מסוגל לקלוט אליו עדשות M של חברת לייקה. במסגרת התערוכה הוצג אבטיפוס של המודול עם עדשות שונות של חברת לייקה. ריקו GXR עם עדשת לייקה פוג’יפילם לב העניין בביתן של חברת פוג’יפילם בתערות +CP השנה הייתה ה-X100 אותה פגשנו כאבטיפוס בתערוכת פוטוקינה 2010. הפעם הוצגה המצלמה בגרסה סופית פחות או יותר (הגרסה איתה אנו שיחקנו בפוטוקינה לא כללה את חיישן ה-APS-C איתו היא הושקה). ה-X100 צפויה להתחיל להימכר בחודש מרץ 2011 ומחירה בארה”ב יעמוד על 1200 דולר. פוג’יפילם X100 בקרוב בחנויות אולימפוס כחברה מרכזית בפורמט המיקרו 4/3 (יחד עם פנסוניק אשר לא הציגה חידושים רבים בתערוכה) בחרה אולימפוס לחשוף אבטיפוס ראשוני של עדשת פריים M.Zuiko מהירה עבור הפורמט (אין פרטים בשלב זה מעבר למספר תמונות אילוטרציה). תמונה ייחודית – אולימפוס XZ-1 חתוכה באמצע כל חלקי ה- E5 של אולימפוס בנוסף הכריזה אולימפוס בתערוכה על חמישה דגמים קומפקטיים חדשים (פירוט בימים הקרובים). תמונות נוספות מן התערוכה בתערוכה ניתן היה למצוא עוד שורה של יצרניות מתחום הצילום הינה סקירה קצרה בתמונות וקצת אוירה. רינג-פלאש מבזקים של NISSIN פילטרים בכל צבעי הקשת תיקים של חברת Lowepro ההיסטוריה של טמרון ה-JVC – מצלמת הוידאו/סטילס ההיברידית כולל מיקרופון ראשי חצובות עלמות חן בתערוכה לסיום, כמו בכל תערוכה גם בתערוכת +CP כיכבו לא מעט נערות אשר הציגו מוצרים עבור היצרניות. בניגוד לתערוכות במערב, הנערות ביפן הופיעו לרוב בביגוד מלא באופן יחסי הינה כמה דוגמאות נבחרות: פנסוניק קנון טמרון טמרון 2 נערות ניקון נערת אולימפוס ועוד אחת לא מזוהה לסיום . אנו רוצים להודות לשליחנו המיוחד לתערוכת +CP – נתנאל אדרעי אשר צילם את התמונות בכתבה זו. עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …