ראשי חדשות הכרזות מוצרים ריקו GXR מותאמת לעדשות לייקה

ריקו GXR מותאמת לעדשות לייקה

0
0

חברת ריקו היפנית הודיעה מוקדם יותר היום כי היא מפתחת בימים אלו מודול חדש למצלמת ה-GXR שלה אשר יהיה מסוגל לקלוט אליו עדשות M של חברת לייקה. המתאם יכיל חיישן גדול וירחיב את יכולותיה של המצלמה.

בחודש אוקטובר 2010 פרסמנו ידיעה בדבר אפשרות שחברת ריקו תכריז על מודול מבוסס חיישן מיקרו 4/3 עבור מצלמת ה-GXR. אלא שריקו בחרה ללכת בכיוון שונה (לפחות בשלב זה) והכריזה היום על פיתוח מתאם חדש דווקא לעדשות לייקה.

לאלו שאינם מכירים את הרעיון העומד מאחורי מצלמת ה-GXR של חברת ריקו, מדובר על קונספט שונה מאד ממרבית מצלמות הרפלקס המוכרות, בו גוף המצלמה אינו כולל את החיישן אלא רק את המסך (3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה – 920,000 פיקסלים), כפתורי שליטה, פלאש מובנה זעיר, מתאם לעינית חיצונית ויחידת עיבוד משנית. אל הגוף מתחברים מודולים שונים אשר כללו עד כה שילוב של חיישן (בגדלים שונים – APS-C אך גם חיישנים של מצלמות קומפקטיות), מעבד ועדשות שונות (קבועות עם צמצם מהיר או עדשות זום בהתאם לחיישן).

ה-GXR של ריקו עם שניים מן המודולים הקיימים

GXR

המודול החדש של ריקו משנה את התמונה שוב – במקום מצלמה המורכבת משני חלקים – גוף מצד אחד וחיישן+עדשה מותאמת מצד שני, אנחנו מקבלים מצלמה בעלת שלושה חלקים – גוף, חיישן ועדשה (בדומה למקובל בחלק ממצלמות הפורמט הבינוני). ריקו בחרה לפתח מתאם בעל חיישן APS-C עליו ניתן להרכיב עדשות Leica M (עדשות ישנות מסוג זה עדיין קיימות בשוק וזאת ככל הנראה הסיבה לבחירה הנראית מעט תמוהה במבט ראשון).

אבטיפוס של המודול החדש יוצג לראשונה בתערוכת +CP אשר תיפתח ביוקוהמה שביפן ב-9 לפברואר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *