ראשי ביקורות\סקירות NiSi Black Mist ו-Nisi True Color Pro Nano VND – ביקורת פילטרים

NiSi Black Mist ו-Nisi True Color Pro Nano VND – ביקורת פילטרים

0
0

אנו מביאים בפניכם היום ביקורת על מספר פילטרים (ואביזרים נלווים) של חברת NiSi הסינית. את חברת NiSi פגשנו כאן בעבר בסקירה שלנו אודות העדשה הראשונה של החברה שפעילה אגב מאז 2005 בשוק האופטיקה ובשנים האחרונות החלה לייצר מוצרים נוספים דוגמת מסילת המאקרו המעולה שבדקנו כאן לפני כשנה וחצי.

סרטון הביקורת שלנו אודות הפילטרים החדשים של חברת NiSi

NiSi Black Mist

סדרת הפילטרים של NiSi מסוג Black mist כוללת ציפוי מיוחד, פרופיל דק עשוי פליז, וחריטות עדינות בצד.  הפילטרים מגיעים בחמישה גדלים פופולאריים  – 49/67/72/82 מ”מ ושלוש רמות – 1/8, 1/4 ו-1/2 והם מגיעים בקופסאות פלסטיק שקופות קשיחות. לחברה גם שני סוגים של תיקי נשיאה חצי קשיחים לפילטרים הנמכרים בנפרד אחד מהם בעל 8 מחיצות והוא נוח מאד ומומלץ בחום.

סדרת ה-Black Mist של NiSi – מבט מלמעלה

Nisi-mist-filters-2

המטרה של פילטרי ה-Black Mist הוא ליצור מראה ייחודי (יש יאמרו “קולנועי” אם כי המילה הזאת הופכת חסרת משמעות יותר ויותר לאחרונה), בעל ניגודיות נמוכה ואפקט ריכוך לתאורות נקודתיות. ניתן להשתמש בפילטרים לצילומי אפקט בכדי לרכך פנים ובכלל בכל סיטואציה שבה נדרש קונטרסט נמוך יותר.

סדרת ה-Black Mist של NiSi – מבט מהצד

Nisi mist filters 1

אנו ניסינו את הפילטרים השונים בסטודיו וכן בהופעה עם תאורות במה (ראו דוגמאות בסרטון הביקורת למעלה) והתוצאות בהחלט ניכרות לעין. מן ההתנסות שלנו היינו אומרים שהגרסה החזקה (1/2) נוטה להיות אגרסיבית מידי עבור מרבית הסיטואציות (לפחות במקרים שאנו ניסינו) ואילו גרסאות ה-1/4 וה-1/8 שימושיות הרבה יותר בהתאם לאפקט שאתם מנסים ליצור ולסצנה המצולמת.

הינה מספר דוגמאות שצילמנו עם הפילטרים מסדרת ה-Black Mist של חברת NiSi בסטודיו.

התמונות הראשונות נועדו לבחון את נושא החדות והצבעוניות וכמו שניתן לראות לא נראית פגיעה בצבעים וגם החדות לא נפגעת (אם כי כמובן שישנה ירידה נראית בניגודיות כפי שאמורה להיות).

ללא פילטר

DSC01323noFilter

 פילטר Black Mist 1/8

DSC013271 8blackMist

פילטר Black Mist 1/4

DSC013241 4blackMist

פילטר Black Mist 1/2

DSC013221 2blackMist

בסדרת התמונות השנייה בדקנו כיצד מגיב כל אחד מהפילטרים לאור ישיר – שמאל למעלה – ללא פילטר, ימין למעלה 1/8, שמאל למטה 1/4, ימין למטה 1/2

NiSi mist direct light scaled

בסדרה האחרונה בדקנו באותה הסצנה כיצד מגיב כל אחד מהפילטרים לאור שאינו ישיר (במקרה זה נורה של חברת Aputure) – שמאל למעלה – ללא פילטר, ימין למעלה 1/8, שמאל למטה 1/4, ימין למטה 1/2

NiSi-mist-ambient-light

פילטר Nisi True Color Pro Nano VND

סדרת הפילטרים השנייה אותה בדקנו מכונה True Color Pro Nano VND. בסדרה זו ישנם שני פילטרי ND משתנים – הראשון אותו אנו בדקנו משתנה בין 1-5 סטופים והשני בין 5-9 סטופים למי שזקוק להפחתה משמעותית במיוחד של אור (אנו לא בדקנו פילטר זה והוא לדעתנו פחות שימושי במרבית המצבים). שני הפילטרים מגיעים במגוון רחב מאד של גדלים (40.5, 46, 49, 52, 55, 58, 62, 67, 72, 77, 82, 95 מ”מ) וגם הם מגיעים בקופסאות פלסטיק קשיחות שקופות למחצה.

בהשוואה לפילטרי ND משתנים אחרים שבדקנו בעבר מדובר בפילטר די מגושם יחסית. הפילטר מגיע עם ידית מתברגת עם חריצים – הידית נוחה לשימוש אבל ל-NiSi אין פתרון טוב מה לעשות איתה בגמר השימוש והיא בהחלט עשוי ללכת לאיבוד (היא לא נכנסת כשהיא מורכבת לתוך הקופסא של הפילטר).

אנו מוצאים שקצת מבלבל לקרוא את הכיתוב על הפילטר (ב-NiSi בחרו לציין את הנקודות/הסטופים בחלק התחתון – בחירה משונה משהו). הפילטר מגיע עם כיסוי אבל לא ניתן להשתמש בו כשהידית מחוברת – עוד עניין קצת מוזר.

פילטר ה-VND של NiSi עם הכיסוי הפלסטי שלו

Nisi-VND-1

מעבר לכל הנושאים התפעוליים הללו עניין אותנו לראות כיצד הפילטר מתפקד מבחינת הביצועים. אנו שמחים כי לא ראינו שום סימן לדפוס ה-X המוכר מחלק מפילטרי ה-VND (בעיקר הישנים יותר). הסיבה היא סביר להניח שמדובר בפילטר עם מעצורים בשני הצדדים כך שלא ניתן לסובב את הפילטר מעבר לטווח שהיצרנית קבעה (זאת בעצם הייתה הסיבה שכל כך הרבה פילטרי VND ישנים הפגינו את דפוס ה-X).

לא פחות חשוב – אנו לא ראינו שום שינוי בצבעוניות (או בחדות) בעת שימוש בפילטר מה שאומר שהדבר היחיד שתקבלו אם תרכיבו אותו על העדשה הוא שינוי בכמות האור – בדיוק מה שאנו רוצים לראות מפילטר VND איכותי.

סיכום

אם לסכם, אנו יכולים להמליץ בחום על הפילטרים מסדרת ה-Black Mist במיוחד למי שזקוק להם לצילום וידאו (אפשר כמובן להשתמש בהם גם בסטילס אבל אפשר גם ליצור את האפקט בעריכה מה שמורכב הרבה יותר בצילום וידאו). עבור מרבית השימושים גרסאות ה-1/4 וה-1/8 מספיקות וגרסת ה-1/2 מרגישה לנו חזקה מידי.

בכל הנוגע ל-True Color Pro Nano VND ל-NiSi יש הרבה מאד תחרות בשוק. בצד החיובי נאמר כי דגם ה-1-5 סטופים אותו בדקנו הציג ביצועים מעולים ללא color cast או ירידה בחדות. בצד הפחות חיובי הפילטר עבה, ידית האחיזה אולי שימושית אבל אין ממש איפה לאחסן אותה או אפשרות לכסות את הפילטר כשהיא מורכבת וגם האופן בו NiSi בחרה לציין את עוצמת הפחתת האור לא מוצלח לדעתנו.

המלצה חמה אנו יכולים לתת לנרתיק הנשיאה החצי קשה של החברה לפילטרים (עד 8 פילטרים). הוא בנוי מעולה ורכישה ממש כדאית לכל מי שמסתובב עם מספר פילטרים באופן קבוע (שימו לב כי מספר משתמשים ברשת טענו כי לנרתיק אין אפשרות להיסגר עם 8 פילטרים עבים – אז שווה לקחת זאת בחשבון אם יש לכם כאלו).

פילטר ה-VND על הנרתיק הרך של החברה ולצידו הנרתיק החצי קשיח עם מקום לעד 8 פילטרים

Nisi-VND-with-cases

מחירים

הפילטרים והנרתיק זמינים לרכישה בין השאר באמזון (לרוכשים בארץ NiSi מיובאת על ידי ארליך). סדרת ה-Black Mist מתחילה מ-65 דולרים לפילטר ומגיעה עד 110 דולרים בהתאם לגודל ולדגם שתבחרו (ראו כאן).

סדרות ה-VND נמכרות בין 120-250 דולרים בהתאם לגודל ולגרסה (גרסת ה-1-5 סטופים, גרסת ה-5-9 סטופים).

הנרתיק ל-8 פילטרים נמכר תמורת כ-30 דולרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *