ראשי ביקורות\סקירות ארבעה “עוזרים קטנים” – סקירה של עזרי צילום שימושיים (חלק 3)

ארבעה “עוזרים קטנים” – סקירה של עזרי צילום שימושיים (חלק 3)

0
0

אנו ממשיכם היום לחלק השלישי בסדרה של סקירות קצרות של עזרים ובאביזרים קטנים ושימושיים לצלמים והפעם אחסון קשיח לסוללות וכרטיסי זיכרון, ג’לים עגולים איכותיים לפלאשים, תאורות “אווירה” ומתאם איכותי למוניטור.

לפני שנתחיל נזכיר לכל מי שלא צפה בחלק הראשון והשני בסדרת ה-4 ב-1 שלנו שהוא יכול לקרוא/לצפות בהם בקישורים הבאים:

  • 4-1 חלק א’ – מברג ייעודי לצלמים, קלאמפ זעיר ושימושי, מחזיק כבלים עם חיבור 1/4″ ו-follow focus זול אך שימושי.
  • 4-1 חלק ב’ – מתאם סוללות V קומפקטי, רגליים זולות לקרקע לחצובות של גיטצו, פלייר ייחודי שיציל אתכם מצרות ומתאם פילטרים מהפכני.

ארבעה אביזרים שימושיים ולא יקרים לצלמים חלק 3 – סרטון מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

LensGo D950 – מארז קשיח לסוללות וכרטיסי זיכרון

מזה זמן שאנו מחפשים מארז קשיח שיאכסן את כרטיסי הזיכרון הקבועים שאנו לוקחים בתיק הצילום שלנו. במקביל רצינו דרך נוחה לאחסון כמה סוללות למצלמה ולמרות שבשוק יש לא מעט פתרונות שעושים לא רע כל אחד מהדברים האלו בנפרד לא הצלחנו עד כה למצוא פתרון אחד שעושה את שניהם בצורה טובה.

המותג Lensgo כולל לא מעט פתרונות לצלמים בעיקר בתחום האודיו אבל במסגרת החיפוש שלנו אחר אחסון לכרטיסי זיכרון מצאנו באמזון מוצר אחר של החברה תחת השם D950. המארז הקומפקטי הזה מכיל עד 3 סוללות מצלמה (מתאים לרבים מן הדגמים הפופולאריים – במקרה שלנו הוא אידאלי לשלוש סוללות NP-FZ-100 של מצלמות סוני אבל עובד היטב גם עם LP-E6 של קנון למשל), ועד 6 כרטיסי SD ובנוסף עוד שלושה כרטיסי XQD או CF (בשכבה מעל כרטיסי ה-SD) כלומר מקסימום 9 כרטיסים מסוגים שונים בסך הכל.

עוד תכונה מעניינת של המארז, ניתן להמיר את אחד ממיקומי הסוללה במקום מיוחד ל-4 סוללות AA (סוללות AAA הקטנות ייכנסו אבל לא בצורה אופטימאלית וכך גם סוללות FW-50 הקטנות יותר של סוני אגב). בנוסף תוכלו לסמן בחלק העליון באמצעות מתגי הזזה האם הכרטיסים מלאים או ריקים (הרעיון נחמד אופן הביצוע לא טוב מספיק משום שקשה להבדיל בין המצבים – מתג עם שינוי צבע מכחול לאדום למשל היה יותר ברור).

האם יש למארז חסרונות? מהניסיון שלנו בהחלט כן, הוא לא באמת אטום למים (לכל היותר טפטוף קל), הוא אמנם עשוי פלסטיק קשיח אבל הסגירה שלו משאירה ידית פלסטיק שבטווח הארוך לא בטוח שתחזיק מעמד וגם הצירים עשויים פלסטיק. היינו מאד שמחים לראות גרסת מתכת מלאה של המוצר הזה (בלי ידית בולטת) ועם התאמות לסוללות AAA וסוללות מצלמה נוספות (כמו ה-FW-50) אבל בנתיים מדובר במוצר הטוב ביותר שהצלחנו למצוא בקטגוריה בטח בהתחשב במחירו. אם אתם מכירים מוצר דומה עדיף – נשמח לשמוע!

אם מדברים על מחיר – הוא נמכר כיום באמזון תמורת 14 דולר בלבד.

מארז ה-D950 של Lensgo – הטוב ביותר שמצאנו עד כה לסוללות וכרטיסי זיכרון

מארז ה-D950 של Lensgo - הטוב ביותר שמצאנו עד כה לסוללות וכרטיסי זיכרון

ערכת ג’לים לפלאשים של Rogue

בניגוד לתאורות LED מודרניות שמגיעות היום עם טכנולוגיית RGB מובנית (לפחות בדגמים הקטנים יותר ולאחרונה גם בתאורות גדולות ועוצמתיות יותר), פלאשים נותרו הרבה מאחור עם אור בצבע יחיד (לרוב סביב daylight) אותו לא ניתן לשנות או להתאים מהפלאש עצמו. הפיתרון, לפחות עד שהטכנולוגיה תתפתח ותאפשר שינוי צבע מהפלאש, שימוש בג’לים – אלו מאפשרים שינוי טמפרטורה של צבע האור כמו גם שינוי בצבע האור עצמו.

יש הרבה סוגים של ג’לים, חלקם זולים מאד ומאד לא מדוייקים וחלקם איכותיים בהרבה (ולעיתים גם יקרים למדי). ערכת הג’לים של Rogue מנסה לתת פתרון ביניים שהוא מצד אחד לא יקר במיוחד ומצד שני מדויק ואיכותי וגם מותאם לפלאשים מסוימים בצורה אופטימאלית. באופן ספציפי אנו מדברים כאן על הפלאשים דוגמת ה- Profoto A1 וה-Godox v1 עם הראש העגול אשר הפכו פופולאריים למדי בקרב צלמי פורטרטים ואירועים בשנים האחרונות.

במקרה שלנו הערכה הפכה לשימושית דווקא עם ה-Godox AD 200 PRO עם ערכת הראש העגול ותוספת ה-Godox AK-R1 Accessories Kit שמאפשרת להניח ג’ל בין שני פיסות פלסטיק מגנטיות ולחבר אותו ישירות לראש הפלאש – מאד שימושי, מהיר ונוח.

מה בערכה ומה הופך אותה לדעתנו לכה מומלצת למי שיש פלאש תואם?

בערכה תקבלו מארז נשיאה נוח ובו 20 ג’לים שונים המחולקים לשלוש קבוצות. החלוקה עצמה נעשית באמצעות מפרידים מקרטון עם טקסט המסביר אלו ג’לים תמצאו בקבוצה. שלושת הקבוצות הן ג’לים צבעוניים בגווני ירוק וכחול (6 יחידות), ג’לים צבעוניים בגווני אדום כתום (8 יחידות) וג’לים לתיקון ושינוי טמפרטורה (6 יחידות – ראו תמונה בהמשך). אגב על כל ג’ל יש טקסט ברור מודפס כך שלעולם לא תתבלבלו – מאד יעיל.

אנו משתמשים בערכה הזאת מזה מספר חודשים ובהחלט מרוצים מהנוחות (עם ה-Godox AD 200 PRO כפי שהסברנו למעלה) ומהתוצאות. משתמשים שעברו מג’לים זולים יותר טוענים לשיפור ברור בדיוק הצבע בג’לים החדשים (אין לנו ניסיון עם ג’לים נחותים כך שאנו לא יכולים לחוות דעה).

המחיר לערכה גבוה יחסית לג’לים הפשוטים אבל סביר לגמרי לדעתנו עבור מוצר ברמה כזאת ועומד על 28 דולר באמזון.

הג’לים בערכת ה-Rogue Grid Gels (ללא מארז הנשיאה)

הג'לים בערכת ה-Rogue Grid Gels (ללא מארז הנשיאה)

הערה: את שני המוצרים הראשונים בסקירה הזאת רכשנו מכספנו, את שני המוצרים הבאים קיבלנו לסקירה מהחברות המייצרות אותם אבל הם מופיעים כאן משום שאנו משתמשים מהם מאז באופן קבוע בסטודיו ומרגישים בנוח להמליץ עליהם.

Godox CL10 תאורת אוירה RGB LED

התאורה הבאה לא נועדה לצילום אלא יותר לאוירה. יש לא מעט פתרונות בסגנון ברשת חלקם יקרים למדי. הפתרון של גודוקס עגול וכולל מספר נורות LED במרכז שמאירות במגוון רחב של צבעים והוא כולל שלט ואפשרות לשליטה באמצעות BT מאפליקציה במכשיר הסלולארי.

אנו משתמשים בתאורה כחלק מהרקע שלנו לצילומים של סרטוני LensVid (תוכלו לראות אותה בסרטון למעלה – שימו לב לרקע בפתיח ובסיום) והיא עושה את העבודה ומחוברת באופן קבוע עם כבל USB-C לחשמל.

בכל הנוגע לחסרונות, לא מדובר בתאורה בהירה ביוחד ורווית האור (הסטורציה) של הצבע הייתה יכולה להיות גבוה יותר, במיוחד כשיש תאורה אחרת בחדר. השלט עובד בסדר אבל לפעמים ניתן להתבלבל אם משתמשים ביותר מתאורה אחת (לנו יש כאמור 2) והאפליקציה עובדת לרוב בצורה סבירה אבל היא לא מתקדמת מאד. איכות הבניה פלסטיקית והתאורה עצמה קלה מאד – לטוב ולרע.

פיצ’ר מעניין שגילינו במקרה – ניתן להסיר את התאורה מהמעמד ולהרכיב אותה על עמוד תאורה – אנו לא יודעים למה זה יכול לשמש אתכם בדיוק, אבל תדעו שזה אפשרי. בכל מקרה ניתן להטות את הראש בזוויות שונות אם תרצו.

אנו לא חושבים שמדובר בתאורת האוירה הטובה או המיוחדת בשוק אבל לנו היא בהחלט התאימה וסגרה לנו פינה (תרתי משמע) ברקע בסטודיו והוסיפה קצת צבע ותמורת 64 דולר היא גם מגיעה במחיר סביר למדי ביחס לתחרות.

זוג תאורות ה-CL10 של גודוקס – תאורות אוירה פשוטות ולעניין

זוג תאורות ה-CL10 של גודוקס - תאורות אוירה פשוטות ולעניין

SMALLRIG Monitor/EVF Mount Kit with NATO Rail and 15mm Rod (1903)

המוצר הרביעי והאחרון ברשימה הנוכחית מגיע מחברת smallrig שמככבת ברשימות שלנו לא מעט (החברה הסינית הזאת משיקה מאות מוצרים חדשים מידי שנה! הישג שמעט מאד חברות יכולות לנכס לעצמן).

הפעם מדובר בהתקן/תושבת לעינית דיגיטלית חיצונית או מוניטור למצלמה. יש הרבה מאד זרועות מוניטור בשוק ואנו סקרנו לא מעט מהן לאורך השנים. מה שמיוחד בתושבת הנוכחית (קוד מוצר 1903 ב-SmallRig) הוא שהיא נועדה במיוחד לעבודה עם rigs הכוללים מוטות 15 מ”מ. מדובר לרוב במכתופים למיניהם או כמו במקרה שלנו rig קבוע על חצובה.

ה-1903 כולל אלמנט מרכזי המתחבר למוט 15 מ”מ סטנדרטי ועליו מתאם שמאפשר להעלות ולהוריד את המוניטור או העינית וגם להטות אותם קדימה ואחורה. הדבר היחיד שלא ניתן לעשות הוא לסובב את המסך ימינה ושמאלה אבל מדובר בהתקן שנועד לשימוש ישיר של הצלם ולכן אנו לא רואים זאת כבעיה מיוחדת.

היתרון הגדול של ההתקן הוא שהוא מסיבי למדי ובנוי היטב ונוח ומהיר מאד לשנות את זווית הראיה של המוניטור בכדי להתאים אותה לצילום מזווית גבוה או נמוכה.

יש גם חיסרון שגילינו במהלך השימוש. מסיבה לא ברורה ב-SmallRig בחרו לא להוסיף Arri locating pins בפלטה אליה מתחבר המוניטור – לא ברור לנו למה משום שהדבר היה מאפשר למנוע מהמוניטור להסתובב בטעות. אנו אגב הלבשנו על הזרוע את ה-Lanparte MQR-01 המעולה (ראו ביקורת שלנו) המאפשר חיבור ושליפה מהירה של אביזרים דוגמת מסכים אבל הוא לא לגמרי פותר את הבעיה.

בסך הכל מדובר במוצר מצויין למי שרוצה אמצעי נוח וקל מאד לעבודה למוניטור (או EVF חיצוני) למכתוף או Rig עם מוטות 15 מ”מ – העלות כ-100 דולרים – זול בהרבה מלא מעט פתרונות אחרים בסגנון של יצרניות אחרות.

ה-1903 של SmallRig – התקן/תושבת לעינית דיגיטלית חיצונית / מוניטור למצלמה

ה-1903 של SmallRig - התקן/תושבת לעינית דיגיטלית חיצונית / מוניטור למצלמה

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *