ראשי ביקורות\סקירות ביקורת: כלוב Nitze למצלמות Sony A7S III

ביקורת: כלוב Nitze למצלמות Sony A7S III

0
0

לפני מספר שבועות קיבלנו לביקורת כלוב ייעודי למצלמה של חברת Nitze הסינית עבור מצלמות Sony A7S III (וכפי שנראה מייד לא רק) יחד עם ידית נשיאה בשם Stinger ובסקירה הקצרה הנוכחית נשתף אצכם בהתנסות עם שני אלו.

כמה מילים על חברת Nitze

חברת Nitze לא מוכרת אולי כמו Smallrig או Tilta אבל בדומה לשתי אלו (ועוד לא מעט חברות סיניות אחרות) היא מייצרת עזרים לצלמים, בדגש על תחום הוידאו ובמיוחד כלובים, ידיות ועזרים דומים. הפורטפוליו שלה אולי לא עשיר כמו זה של כמה מהחברות הוותיקות יותר אבל יש לה כמה מוצרים תחרותיים ומעניינים למדי ואחד מהם הוא הכלוב והידית שאנו סוקרים היום.

סקירת הוידאו שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית  LensVid.com

מה הגיע בקופסא

לפני שניגש למה הגיע בקופסא שלנו נבהיר כי החברה מציעה קיטים רבים ולכן ראוי לבדוק בדיוק מה אתם מזמינים ואילו חלקים מגיעים בקיט שהזמנתם.

בקופסא שקיבלנו הגיע הכלוב עצמו, ידית ה-Stinger המלאה/ארוכה (יש גם דגם קצר יותר), מסילת NATO, ומתאם cold shoe. כבונוס קיבלנו גם מברג אלן בצורת T נוח לשימוש לנעילה של כמה מהברגים שהגיעו עם הקיט.

כל המרכיבים של ה-rig בו השתמשנו עם הכלוב (לא כולם כמובן נמכרים על ידי Nitze)

המוצרים מהם הרכבנו את ה-rig שלנו לסוני A7R IV

הכלוב

הכלוב שקיבלנו בנוי היטב ונראה שב-Nitze השקיעו לא מעט מחשבה בתכנון שלו ומפוזרים לאורכו ולרוחבו הרבה מאד חיבורי 1/4″ כמו גם מספר חיבורי 3/8″. משהו חשוב ששונה מהרבה כלובים אחרים – ב-Nitze דאגו לפזר גם הרבה מאד חורי Arri כפולים שמאפשרים חיבור אביזרים עם שני פינים שמונעים סיבוב לא רצוי של זרועות ואביזרים אחרים – בהחלט שימושי (לחברה עצמי אגב מספר זרועות עם חיבורים כאלו).

הכלוב שוקל קצת מעל 200 גרם, יש לו גימור שחור נאה עם כיתוב בחלק הקדמי העליון והתחתון וכפי שלמדנו הוא מתאים גם ל-A7R IV שלנו ללא שום בעיה. בחלק התחתון יש פתח לשליפת הסוללה וגם כלי קטן המוחזק באמצעות מגנט ומאפשר פתיחה של הבורג המחבר את הכלוב למצלמה (אנחנו עדיין מעדיפים את המברג הרחב שלנו מהסקירה שעברה).

הכלוב והידית של Nitze עם הסוני A7R IV שלנו

הכלוב והידית של Nitze

אחרי שעבדנו עם הכלוב גילינו שאין ממש בעיות לגשת לכפתורים השונים, לכרטיסי הזיכרון ולחיבורים השונים בצד ב-A7R IV (וממה שאנו מבינים מסקירות אחרות אין גם ממש בעיה עם ה-A7S III – הגופים האלו אמנם לא זהים אבל כנראה דומים מספיק). האחיזה של הכלוב עצמה נוחה מאד אפילו לבעלי ידיים קטנות יחסית והכלוב לא הופך את המצלמה לגדולה או מגושמת מידי.

עוד תוספת מעניינת שיש בכלוב – בחלק העליון יש חיבור נוסף לרצועות – אנו לא מכירים הרבה צלמי וידאו שעובדים עם רצועות באופן קבוע אבל אולי כתחליף גימבל לצילום מהיד עם ייצוב על ידי מתיחה זה יכול להיות שימושי במצבים מסויימים – בכל מקרה לא מזיק שיש. בחלק העליון תמצאו גם cold shoe ובצד הימני תוכלו לחבר אביזרים התואמים למסילות NATO (למעשה כל הצד הקרוב לחיבורי המצלמה הוא מסילת NATO).

הדבר האחרון שראוי לציין – בחלק הקדמי ישנה הברגת 1/4″. הסיבה שהדבר מיוחד היא שהברגה זו מאפשרת חיבור קדמי של צינור 15 מ”מ לצורך חיבור follow focus ללא צורך בתוספות מורכבות ול-Nitze אפילו יש מספר מוטות כאלו כולל הברגות (זכר) של 1/4″ וחורי צד לפתיחה וסגירה בקלות.

ידית ה-Stinger

עד כמה שהכלוב עמוס וגדוש בתכונות, הידית היא זו שבאמת הרשימה אותנו. ה-Stinger בנויה מעולה, היא חזקה ומוסיפה בערך 250 גרם של משקל ל-rig שלכם (נזכיר כי משקל מוסיף יציבות כך שבהקשר זה הוא אינו בהכרך דבר שלילי). הידית מתחברת באמצעות מתאם מהיר למסילת NATO (שאותה הרכבנו על החלק העליון של הכלוב והיא ננעלת היטב ולא יכולה לצאת בקלות בצורה לא מכוונת). יש לה מקום לאצבעות ובמובן זה היא נוחה בהרבה מלא מעט ידיות שניסינו (היא נחמד אם החלק של האצבעות היה מצופה בגומי אבל זה כנראה היה הופך את הידית ליקרה יותר).

הידית עם חיבור cold shoe קדמי – אפשר לראות את מגוון החיבורים ואת מסילת ה-NATO

הידית עם חיבור cold shoe קדמי - אפשר לראות את מגוון החיבורים ואת מסילת ה-NATO

הידית עצמה מלאה עד אפס מקום בחיבורי 1/4″ ו-3/8″ חלקם הגדול עם חורי Arri ובחלק העליון שלה יש מיקרו מסילת NATO. הרעיון מבורך אבל היינו שמחים אם בחריץ שמאחורי המסילה היה cold shoe. במקום זה קיבלנו בחבילה שלנו cold shoe נוסף עם ברגים קבועים (נוח כי אי אפשר לאבד אותם) וחיבורנו אותם לחלק הקדמי עבור זרוע למוניטור.

Nitze Cage for Sony aS7III and Stinger Handle 2

התנסות ושימוש

אנו הספקנו להתנסות עם הכלוב והידית במשך מספר שבועות ושניהם עבדו היטב (כאמור עם ה-A7R IV). אנו הרכבנו לעצמנו מספר rigs עם חלקים נוספים של מספר יצרניות כולל follow focus של חברת Tilta, מוניטור 5 אינצ'” ידית צד נוספת, רגלית ומספר מחזיקי כבלים (ראו גם כן בסקירה שעברה). לטובת אספקת כוח השתמשנו בסוללת L של Yinchem עם חיבור USB שהפעילה גם את המוניטור וגם את ה-follow focus.

Nitze Cage for Sony aS7III and Stinger Handle 3

מחיר

הכלוב של Nitze למצלמת ה-Sony A7S III (וה-A7R IV) נמכר תמורת 42 דולר בלבד וידית ה-Stinger תמורת כ-80 דולר (גרסה קטנה יותר ללא מסילת Nato עולה 60 דולר).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Smallrig cage youtube

    כלוב בר השגה – SmallRig לסוני A6500

    אנו שמחים לפרסם היום ביקורת על כלוב מצלמה לדגם הסוני A6500 הפופולארי. הכלוב של חברת SmallR…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *