ראשי ביקורות\סקירות ThinkTank Tripod Manager 44: תיק חצובת וידאו מקצועי בביקורת

ThinkTank Tripod Manager 44: תיק חצובת וידאו מקצועי בביקורת

0
0

היום אנו מפרסמים ביקורת קצרה על מוצר שהיה ברשותנו למעלה משנה (למעשה מאז המחצית השנייה של 2019) ונועד עבור כל מי שצריך להעביר חצובות וידאו מקצועית (או ציוד דומה וארוך יחסית) בצורה בטוחה מהסט וחזרה. ה-Tripod Manager 44 כפי שהוא מכונה מיוצר על ידי חברת ThinkTank האמריקנית, נמכר גם בארץ והוא בהחלט מוצר נישה אבל חיוני לאלו העובדים הרבה עם חצובות וידאו מקצועיות בלוקיישנים שונים על בסיס יום יומי.

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid אודות ה-ThinkTank Tripod Manager 44

מבנה ועיצוב

ה-Tripod Manager 44 הוא תיק גדול ובעיקר ארוך. חיצונית אורכו 113 ס”מ ופנימית 102 ס”מ והוא שוקל כ-8 ק”ג – לא מעט, אבל חשוב לזכור כי מדובר בתיק מקצועי הבנוי בצורה קשיחה מאד מסיבי ניילון עם חיזוקי פלסטיק קשיח בנקודות רבות וקירות הכוללים הרבה מאד ספוג קשיח. הוא נועד לעבודה בשטח והרבה מאד התעללות ונראה שהוא בהחלט מסוגל לעמוד בכך (עד כה את עיקר ההתעללות ספג דווקא תיק אחר של ThinkTank שאנו עובדים איתו על בסיס יומי והוא עומד בכך בהצלחה רבה כבר כמעט 3 שנים – עוד על כך בהמשך).

לתיק יש תא אחד גדול וארוך אותו ניתן לחלק באמצעות מחיצה נשלפת לשני חלקים (לדוגמא אם רוצים להפריד את הראש מהחצובה או רוצים להוסיף עוד אביזרים בצורה נוחה).

התיק מגיע עם זוג כריות צד אותן ניתן להציב בצידי החצובה בכדי שזאת לאתזוז בתוך התיק – בהחלט שימושי בגם מספק עוד הגנה לחצובה).

בכדי למנוע מהחצובה ליפול ישנה רצועת נעילה בתוך התיק (אל תשכחו לנעול אותה ואנו מציעים לעשות זאת כשהתיק שוכב על הרצפה – אנו לא סגרנו אותה כשהתיק עמד והחצובה שלנו נפלה על הרצפה – מאד לא מומלץ!).

בכיסוי התיק (בחלק הפנימי) יש זוג רצועות וולקרו שמאפשרות להחזיק את הכיסוי בכדי שלא ייפול ויישאר פתוח – ניתן להוציא אותם לגמרי בעת הצורך.

כיסוי הגנה על הרוכסנים

A7R02361

בחלק הפנימי של הכיסוי יש גם שני כיסים גדולים ושקופים לאביזרים שונים ועזרים – שימו לב שהם מתאימים יותר לדברים שטוחים יחסית בשל המבנה שלהם.

לתיק יש רוכסנים מאד מסיביים עם כיסוי עליון (סוג של flap) שאמור למנוע פגיעה ברוכסנים ולספק עוד מעטה הגנה מפני מים/בוץ וכו’ – בהחלט עיצוב חכם.

רוכסנים איכותיים 

A7R02353

בחלק האחורי של התיק יש פלטות פלסטיק קשיח וכך גם בחלק התחתון המטרה היא למנוע מכות ולשמור על התוכן של התיק. מעבר לכך הגלגלים של התיק מסיביים למדי והם גם ברי החלפה על ידי המשתמש אם במקרה ייפגעו.

החלק הפנימי של התיק כולל ציפוי שחור מיוחד (בחלק התחתון). בהתחלה לא היה ברור לנו מה מטרתו אבל ב-ThinkTank הסבירו לנו שהוא נועד למנוע מבוץ ולכלוך להצטבר בחלק התחתון של התיק (בעיקר אם אתם עובדים עם החצובה בשטח) ולאפשר ניקוי קל ונוח של החלק התחתון של התיק – מאד הגיוני ויעיל.

גלגלים סופגי זעזועים

A7R02348

בחלק החיצוני (האחורי) של התיק יש פלטת זיהוי ואפשר לרשום את התיק באתר החברה (כך שאם הוא ייגנב ניתן יהיה לאתר את המספר שלו – אם במקרה המשטרה או מישהו אחר ימצאו אותו כמובן). מעבר לכך יש מנעול קטן בכיס פנימי עליון אם אתם לא רוצים להשאיר את ללא השגחה וללא אבטחה.

מנעול מובנה עם רצועה

A7R02367

עוד משהו שימושי – בחלק העליון יש פאוצ’ שקוף בו ניתן לאכסן מסמכים או לרשום פרטים – למשל תוכלו לרשום מה תוכן התיק או זיהוי כלשהו (אם למשל יש לכם מספר תיקים מסוג זה כשבכל אחד חצובה מסוג אחר תוכלו למספר אותם לצורך זיהוי ללא שתצטרכו לפתוח את התיק ולראות מה בפנים.

ונקודה אחרונה, לתיק יש ידיות מכל ארבעת הצדדים ושני אנשים יכולים להרים אותו בקלות גם כשהוא מלא בציוד כבד בכדי להטעינו על רכב למשל.

שימוש ועבודה עם התיק

למרות שכאמור התיק מצוי ברשותנו זמן רב למדי השילוב של תקופת הקורונה והשיפוץ שערכנו במהלך חלק גדול מהשנה שעברה בסטודיו גרמו לכך שיצאנו למעט מאד צילומי חוץ שדרשו את התיק (לרוב תיק כזה מתאים כאשר אנו יוצאים לפרויקטים גדולים מחוץ לסטודיו עם הרבה מאד ציוד מה שלא ממש קרה לצערנו בתקופה האחרונה). יחד עם זאת ברור לנו לגמרי כי בהמשך הוא צפוי לזכות ללא מעט שימוש כך שלמרות המקום שהוא תופס לנו בסטודיו אנו בטוחים שהוא עוד יראה עבודה.

מה שחשוב לנו להבהיר הוא שהתיק הזה מתאים בהחלט גם לנשיאה של דברים שאינם חצובות וידאו מקצועיות. למעשה כאשר עברנו לסטודיו החדש השתמשנו בו לשאת את כל אביזרי הצילום הארוכים שלנו והרבה מאד חצובות סטילס ועמודי תאורה מסוגים שונים. אמנם יש ל-ThinkTank גם תיק ייעודי לאלו אבל אם זה התיק שיש לכם – הוא בהחלט יעשה את העבודה.

ומילה על עמידות. כאמור עוד לא ממש חשפנו את ה-Tripod Manager 44 לבלאי יום יומי גדול אבל את טרולי המצלמות המקצועי של החברה, ה-Airport International Version 3 שסקרנו (באתר הבת שלנו LensVid) ב-2018, בהחלט כן והוא בעל יותר חלקים מכאניים (בדגש על ידית נשיאה נשלפת) ולמרות שימוש יום יומי מאד משמעותי הוא עודנו נושא בעול בהצלחה, מה שאומר כנראה שה-Tripod Manager 44 הבנוי לטעמנו בצורה חזקה ומסיבית עוד יותר כנראה יחזיק לפחות זמן דומה בלי קושי.

ה-Tripod Manager 44 – תיק נשיאה לחצובת וידאו עם גלגלים – עמיד במיוחד

ThinkTank Video Tripod Manager 44 dark

מחיר

המחיר הרשמי של התיק בחו”ל עומד על 350 דולר – לא זול אולי, אבל מדובר במוצר מקצועי שיילך איתכם הרבה שנים קדימה והוא יכול לשמש לנשיאה לא רק של חצובות אלא של מגוון מוצרים ועזרים ארוכים יחסית (עד כ-100 ס”מ לערך) בצורה מאד מאובטחת גם בסביבה קשה. בארץ הוא נמכר תמורת קצת פחות מ-1500 ש”ח.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *